[FOTO] Eindserie foto academie 'LEVITATION'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

[FOTO] Eindserie foto academie 'LEVITATION'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 23:13

Afbeelding

Helaas is mijn tijd bij de foto academie bijna afgelopen! Ik heb de basisopleiding bijna afgerond, de theorietoets heb ik gehaald (op het nippertje :') ) en de photoshop toets die nog komt maak ik me geen zorgen over. De opdrachten zijn allemaal bijna volledig afgerond, en het was tijd voor mijn eindserie. Als onderwerp heb ik 'levitation' gekozen. Een hele uitdaging.

Ik heb hiervoor nóóit mensen gefotografeerd en de foto's die ik nu heb gemaakt lijken ook in niets op mijn oorspronkelijke stijl. Van sommige foto's had ik echt niet gedacht dat ik die ooit zo zou maken. De foto academie heeft naar mijn mening best wel een bepaalde stijl waar je een beetje heen geduwd wordt. Met mijn eigenwijsheid ben ik daar op sommige punten dwars overheen gedenderd, maar in sommige foto's heb ik m'n best gedaan iets anders dan normaal te doen, en wat van 'hun stijl' te proberen. De stijl van de FA zie ik als 'verhalend, af en toe wat zweverig, vaag, alles zwart/wit, veel mensen'. Ik ben meer 'kleur, niks geen verhaal, natuur'. Lekker tegenovergesteld dus :+ Voor deze serie besloot ik dan toch wat toe te geven en allereerst met modellen te gaan werken, en verhalen in de foto's te verwerken. Ik vond het verassend leuk om te doen. De verhalen vond ik erg lastig, maar naar mijn mening zijn het foto's geworden waar je bij na kunt denken. Alsnog heb ik mijn twijfels of mijn docent mijn opdracht geslaagd gaat vinden, maar dat gaan we volgende week zien :+

In elk geval; genoeg gekletst, op naar de foto's! Alles is verplicht in zwart/wit, de kleurenversie staat in sommige gevallen eronder in link.

Afbeelding

1. 'The Devil'
Afbeelding

2. 'Death'
Afbeelding

3. 'Holding On'
Afbeelding
http://i50.tinypic.com/j98spu.jpg

4. 'Reaching For Light'
Afbeelding
http://i45.tinypic.com/2mcwmx2.jpg

5. 'Away'
Afbeelding

Afbeelding

6. 'The Angel'
Afbeelding
http://i47.tinypic.com/292bs7q.jpg

7. 'The Magic of Reading'
Afbeelding

8. 'Escape to Dreamland'
Afbeelding
http://i49.tinypic.com/i6a7lz.jpg

9. 'Catching Happiness'
Afbeelding
http://i50.tinypic.com/4iesd2.jpg

10. 'Happily Ever After'
Afbeelding
http://i46.tinypic.com/2nqcpkm.jpg

Ik nodig iedereen uit te zeggen wat hij/zij denkt, ik hoor graag nog eventuele ideeën, misschien wel een foto eruit, die wel/niet bij de serie past. Alles mag!
Met speciale dank aan mijn modellen; Chernique, Natalija, en Lieke. Alledrie bokkers :) Ontzettend bedankt!

De foto's bevatten geen logo maar er berust natuurlijk wel copyright op. Vanzelfsprekend verwacht ik dat deze foto's niet verder verspreid worden.

------

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:27

Heel gaaf! Vind persoonlijk je "Bright side" foto's het beste. Vooral "The Angel", heel mooi!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:38

Schitterend! Meer kan ik niet zeggen! _/-\o_ _/-\o_

Zitten echt prachtige exemplaren tussen +:)+ !

Mag ik vragen hoe je dit hebt gedaan? Ik ben er afgelopen zondag namelijk ook mee bezig geweest maar ik shop het "krukje" er dan gewoon over weg maar ik hoorde ook iets over lagen? Maar zo'n photoshop wonder ben ik nog niet :'). Wellicht heb je een aantal tips :o ?

Eydis

Re: [FOTO] Eindserie foto academie 'LEVITATION'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:48

Mooi! Hoe heb je dit gedaan?

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:59

Ik schrok nogal van de eerste foto want moest gelijk denken aan een persoon die zich verhangen had. Sorry maar dit herkende ik erin. En op de tweede een fragment uit de exorcist := De foto's van Angel spreekt mij dus wel erg aan ;) Vooral de eerste, heel mooi!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:25

Gaaf gedaan! Ik vind de twee foto's die binnen zijn niet bij het geheel passen. Verder heel erg cool!! Mooi ook met donker en licht..

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 07:58

Hele mooie serie heb je ervan gemaakt! :j Vind ook vooral de 'bright side' erg mooi. Leuk om het ook zo als geheel te zien en The Angel vind ik het mooist (zowel in kleur als zwart wit).

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:25

_O_
Meer kan ik bijna niet zeggen.

ik vind persoonlijk sommige foto's kleur misschien nog wel sprekender dan z/w maar snap heel goed dat je een lijn door je serie wilt hebben.
Een ontzettend knap resultaat, wauw!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:27

Ik vind ze geweldig.
Vind foto 4 en 5 iets minder in deze serie, maar de rest is zeer geslaagd.
2,6,7,8 en 9 vind ik echt prachtig!

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:33

Wauw! 6 en 8 vind ik echt onwijs gaaf, blijf er naar kijken!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 09:43

Bedankt voor alle complimenten tot dusver! :D

@Sani; alle foto's van de gehele opleiding moeten in zwart/wit. Nog iets waar ik fel op tegen was, maar ik had geen keus :')

Maysie schreef:
Schitterend! Meer kan ik niet zeggen! _/-\o_ _/-\o_

Zitten echt prachtige exemplaren tussen +:)+ !

Mag ik vragen hoe je dit hebt gedaan? Ik ben er afgelopen zondag namelijk ook mee bezig geweest maar ik shop het "krukje" er dan gewoon over weg maar ik hoorde ook iets over lagen? Maar zo'n photoshop wonder ben ik nog niet :'). Wellicht heb je een aantal tips :o ?

Ik heb bij de meeste foto's met 2 foto's gewerkt. Een foto mrt het model in de pose op een attribuut en een foto van een lege achtergrond. Vervolgens plak ik het model op de achtergrond en gum ik de attributen weg. Dan zoek ik een andere foto waar het jurkje wat beter viel en maak ik een nieuwe laag om het jurkje erop te plakken. Die teken/werk ik bij net zo lang tot hij natuurlijk valt.
Soms draai ik het model een beetje of zet ik haar iets hoger, dan moet soms ook het haar weggewerkt worden. En dan begint het bewerken wat betreft licht/effecten :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:46

Ik vind het als serie gek genoeg zijn kracht verliezen, weet niet hoe ik het moet uitleggen. Ik zie ook verschillende manieren van bewerken (contrast etc), wat ook de serie weer ontkracht. Ze staan sterker alleen :j Foto 6 en 8 springen er voor mij wel echt uit, vind dat persoonlijk de beste :j alleen wel een opmerking over foto 8... waar is de schaduw? :))

even een bewerking gemaakt van Death, zo vind ik persoonlijk de foto wat krachtiger.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 11-01-13 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:50

lifaya schreef:
Ik vind het als serie gek genoeg zijn kracht verliezen, weet niet hoe ik het moet uitleggen. Ik zie ook verschillende manieren van bewerken (contrast etc), wat ook de serie weer ontkracht. Ze staan sterker alleen :j Foto 6 en 8 springen er voor mij wel echt uit, vind dat persoonlijk de beste :j

even een bewerking gemaakt van Death, zo vind ik persoonlijk de foto wat krachtiger.
[ Afbeelding ]

Zo ervaar ik dat ook inderdaad.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 09:51

Ik snap zeker wat je bedoeld en heb het zelf ook een beetje. Heb het daarom nog bewust in 2 delen gesplitst. De manieren van bewerken verschillen inderdaad flink, maar met de huidige bewerkingen kwamen ze allemaal het beste uit.
De mening van wanneer iets 'serie matig' is bij de FA snap ik de helft van de tijd niet, als ik denk dat het niet zo is, is het wel zo en andersom :') Dus het is voor mij een beetje afwachten.

Heb zelf getwijfeld of het voor het serie matige beter was de laatste foto eruit te halen omdat die wat meer 'in the face' is dan de andere foto's.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 09:53

Heb getwijfeld tussen jouw manier van 'death' en die van nu, maar vond zelf die van nu toch sterker. Weet niet waarom maar vind de 'duistere foto's' sterker met minder contrast. Maar misschien dat ik het toch nog ga aanpassen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:53

Ik ben dan zelf persoonlijk van hoe meer contrast hoe heftiger het word :P maar dat kan ook echt persoonsgebonden zijn :j Ik zou als ik jou was in elk geval even schaduw op foto 1, 7 en 8 toevoegen, want die missen :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:17

Ik vind de death-foto van marit zelf een stuk sterker. Dat hoge contrast heeft voor mij geen meerwaarde voor de foto.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:41

Ik vind 8 en 9 ontzettend veel op elkaar lijken qua pose, dat kan allicht een struikel punt worden. Bij foto 1 stoor ik me wel een beetje aan de ruimte tussen haar teen, ik weet niet of dit expres gedaan is maar dat trok meteen mijn aandacht gezien het contrast met de huid en de donkere achtergrond. Ik vind foto 5 en 7 qua techniek en pose het minst sterk, die spreken voor mij veel minder dan de rest van de serie. Persoonlijk vind ik foto 1 en 6 het beste, qua pose en techniek zijn die enorm goed uit gewerkt :) Moet zeggen dat ik het wel eens ben met Renee m.b.t dat de serie een beetje z'n kracht verliest door de foto's heen, hier en daar staat de bewerking en contrast niet geheel gelijk aan elkaar en dat is erg zonde. Ook de kwaliteit van de beelden ( goede pose, goede techniek, belichting ) wisselt elkaar enorm af.

Vind alleen de contrast versie die Renee zelf postte dan weer niet beter, daar word 'ie net weer een tikkeltje te grauw van voor mijn smaak wat ergens ook wel weer goed is bij het onderwerp maar daardoor zal hij wel, in mijn ogen, weer enorm buiten de reeks gaan vallen.

Nette serie, hopelijk heb je wat aan de bovengenoemde puntjes! :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:20

Dat ze op elkaar lijken qua pose valt me nu pas op eigenlijk! Ik zal ze in elk geval niet naast elkaar gaan leggen straks, zeker iets waar ik op moet letten! Ruimte tussen haar teen is niet expres gedaan, model moest springen, het vroor en ze stond in een jurkje, ik heb zo snel mogelijk de foto's genomen en dan zie je achteraf zoiets knulligs.. Ik zou er in de nabewerking nog wel iets aan kunnen doen!

Wat de afwisseling betreft ben ik het wel met je eens, maar ik weet niet zo goed wat ik er nu nog aan kan doen.. De manier van bewerken vind ik lastig op elkaar aan te passen omdat ik elke foto de bewerking heb gegeven die ik vond dat erbij paste.. Ik weet niet zo goed wat ik daar nu nog echt aan kan verbeteren, zonder de foto's allemaal een zelfde bewerking te geven.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:08

Prachtige serie zeg!
Is niet zo veel op aan te merken, en dat is al gezegt !
Laatst bijgewerkt door Iljavdm op 14-01-13 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:10

Gaaf! :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 17:46

Bedankt! :D

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:05

Prachtig Marit, maar dat wist je al! Leuk om ze nou zo in een lijn te zien :j
Nu hopen dat je docent ze ook mooi vind. Succes!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:26

Mijn serie is vandaag beoordeeld. Ik heb een 9,5 gehaald!! :D compleet onverwachts maar super blij!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:27

Nou, verdient hoor :P