Videobewerk programma voor filmen met DSLR

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Videobewerk programma voor filmen met DSLR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 16:07

Ik heb een nieuwe DSLR aangeschaft, namelijk de 650D :) Deze kan ook filmen, maar helaas kan ik de filmpjes tot nog toe niet bewerken.
De bewerkingsprogramma's 'windows moviemaker' en 'windows live movie maker' steunen het formaat niet.

Ik ben nu op zoek naar een video bewerkingsprogramma waarbij je redelijk wat mogelijkheden hebt wat betreft kleuren aanpassen etc. Ik heb me gewaagd aan de trail van 'Adobe After Effects' want dit programma leek me perfect, maar ik krijg de trial niet gedownload.

Wie zou mij kunnen helpen? :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:52

After Effects is eigenlijk bedoeld voor: after effects. Vergt enorm veel van je computer (renderen is strontvervelend). Echt het grove werk als knippen en plakken zou ik een ander programma voor aanraden: Adobe Premiere Pro. Maar, dit zijn wel moeilijk programma's die je niet even snel onder de knie hebt. Vergt veel oefening, maar dan heb je ook wat. Verder ben ik geen PC gebruiker dus zou zo even geen ander programma weten. Heb je al gegoogled? In welk formaat export de camera de film? En waarom krijg je de trial niet gedownload?

Marit

Re: Videobewerk programma voor filmen met DSLR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 21:35

Als ik die trial download krijg ik zo'n download assistent en vervolgens staat dat programma er gewoon niet bij. Wat ik had begrepen kon je met dat after effects ook knippen en plakken dacht ik, maar wat je zegt over dat het veel vergt van m'n computer kan ik wel voorstellen. Ik hb al gegoogled en wat gratis dingetjes geprobeerd maar daar zitten telkens weer addertjes onder het gras wat betreft 'gratis'.
De bestanden komen als .MOV uit de camera.

Ik_is_Ik

Re: Videobewerk programma voor filmen met DSLR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:55

Herkenbaar probleem, al was mijn camera die .mov uitspuugde een Kodak easyshare.
Google even op Prism video converter. Kost niks, en zet heel makkelijk je .mov bestanden om naar wat je wilt. Je geconverteerde filmpjes kun je dan vervolgens wel in movie maker bewerken, knippen, plakken... Succes!