Wat vind je er zelf van?
Als ik hier naar kijk zie ik leuke snapshots voor het familie album.
Maar niet echt foto's waarbij geprobeerd is om er iets van te maken.
Foto 1:
Een silhouet is een leuk idee.
Maar juist bij een silhouet is de uitvoering en de omgeving heel erg belangrijk.
Er is nu erg veel contrast tussen het zwarte van de kraai/kauw en het witte in de wolken (dat is wat overbelicht). Je lens laat ook zien dat hij daar problemen mee heeft, ik zie een paars randje rond de kop van de vogel. Dat is een lens foutje dat vaak bij hoge contrasten voorkomt.
In de achtergrond stoort het takje links me een beetje. Maar het half onscherpe paaltje/torentje rechts onderin de achtergrond nog meer. Zorg dat er geen enkele storende factor is bij dit soort foto's.
De scherpte lijkt op de paal te liggen waar de vogel op zit, ik mis wat scherpte op de kop van de vogel.
Foto 2 & 3:
Ik las "Blijdorp" in je topic... Maar zie nu gelijk 3 normale wilde inheemse vogels die je ook gewoon in je achtertuin ziet vliegen. Ze passen in mijn ogen daarom niet helemaal in de serie.
Foto 2:
Mooie kleuren. Maar je foto is niet scherp.
En ik zie liever een boomtak ipv een stalen hek.
Foto 3:
Ook weer goede kleuren.
Maar ook hier weer een onscherpe foto én een scheve horizon.
Foto 4:
Leuke/originele compositie, zo'n eend die omkijkt naar het andere eendje in het water.
De pootjes zijn alleen wat overbelicht. En als je nog íets hoger was gaan staan, had je de eend in het water volledig kunnen zien met wat ruimte tussen de rug van de bovenste eend en de eend in het water. Dát is kritisch naar je compositie kijken. Probeer daar volgende keer wat meer tijd voor te nemen.
Foto 5:
Zebra's! Ah, NU zijn we in het Blijdorp gedeelte aangekomen....
Maar ook deze foto is weer echt onscherp.
De achtergrond is rommelig, de zebra's lijken fluoriscerend geel en er zit toch weer hier en daar wat overbelichting in (bijv. de kont van de merrie).
De hoop mest net onder de hals van het veulen valt ook direct op, omdat de aandacht juist naar het veulen getrokken wordt... Een iets ander standpunt had dit op kunnen lossen.
Foto 6:
Hier heb je weer je best gedaan om een mooie compositie te vinden in de foto.
Het gebogen beeld en de gebogen lijn die er achter loopt.. Dat ziet er goed uit.
Maar ik vind het wel jammer dat dit "dier" nu een stuk oor mist aan de rechterkant van de foto 
Foto 7:
Flits in de oogjes, flets licht en de gehele foto eigenlijk wat te donker.
Dat zou voor mij een enkeltje "prullenbak" betekenen.
Koppie van 't dier staat er wel lief op