Help, het beruchte Schilders/teken Block !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

Help, het beruchte Schilders/teken Block !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 21:45

Tja, en dan zit je dan....penselen/potloden in de aanslag, prachtig blanco canvas of papier......te wachten op INSPIRATIE !!! En die komt maar niet %) Toch maar beginnen...en dan lukt het van geen kanten -:(-

Momenteel zit ik in zo'n 'fase', het beruchte Schilders-Block !!! (Natuurlijk nét voor een deadline :roll: )

Wat doen jullie in zo'n geval ? Op discipline doorgaan, wegleggen of.....?

Anoniem

Re: Het beruchte Schilders/teken Block !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:47

Glas wijn nemen.....
Alleen ik teken/schilder niet, misschien dat dat verschil maakt.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:48

Nooit te lang nadenken over wat je wil, gewoon lekker aan de slag gaan met het maken van schetsen en de inspiratie komt wel. Eventueel kan je ook beeldmateriaal verzamelen van dingen die jij interessant vindt. Succes in ieder geval! :)

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:49

Als het mij niet lukt dan kijk ik vaak op
http://www.deviantart.com
Staat heeel erg veel op, heel veel kunst van mensen, je kan het zo gek niet bedenken :).
Misschien dat je daar wat inspiratie vandaan kan halen :D?
Succes in ieder geval!

Anoniem

Re: Help, het beruchte Schilders/teken Block !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:02

stoppen met computeren.
Als ik een week geen computer na heb, heb ik veel meer inspiratie en ook motivatie om te tekenen ed. dan met computer. Heb je meer tijd om na te denken, dan om jezelf van allerlei onnuttige informatie te voorzien :') .

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 22:07

Eigenlijk komt mijn 'block' voort uit een opdracht waar ik al máánden af en aan mee bezig ben. Echter, ben ik niet blij met de compositie en heb ik téveel 'eisen' meegekregen. Herken je het; "we willen een schilderij zoals jij ze maakt, maar dan anders....!" En om zo iemand uiteindelijk toch ter wille te zijn, blijft er geen donder meer over van mijn eigen stijl en ben ik niet tevreden over het werk.

Gevolg; schildersblock....ik wil er niet eens meer naar kijken, laat staan aan werken !! Maar ja, deadline......toch maar doorgaan en dat is fout gegaan. Nu heb ik dus gewoon maanden aan werk verprutst -:(- Is me nog nóóit overkomen.........ik ga maar opnieuw beginnen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:46

Oef, sterkte!

detoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:31

Kan je niet wat hulp vragen?ik heb dit zelfde probleem net gehad ,in mei een opdracht om voor de kerst af te hebben, men, wat een bevalling en ,idd tegenopzien als een berg.
Hulp in de vorm van iemand die schilderles geeft,en er heel anders tegen aan keek dan dat ik deed ,en zo gelukkig toch iets moois geworden en optijd af
Pffffff

Heel veel suc6

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:03

Uhm pak een papiertje en leef je uit
krassen strepen rondjes:? alles mag
mischien zie je er uiteindelijk iets in ?
of gewoon fotos namaken?

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:34

De opdrachtgevers melden dat het zo niet lukt, omdat een ander soort werk dan jouw werk dus jouw werk niet is en ze de keus hebben tussen OF jouw werk, of alsnog naar een ander gaan?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:11

Wat vreemd... Als mensen vragen of je iets in opdracht kunt maken, ga je er toch van uit dat ze je hebben uitgekozen vanwege je stijl/ handschrift?? Misschien is het inderdaad het beste om opnieuw te beginnen. Heb je een foto van het huidige werk? Misschien kunnen we je wat tips geven?

Succes trouwens nog met je toelating op de klassieke academie voor de schilderkunst! :D Wanneer moet je eigenlijk toelating doen?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 10:54

Ik ben dus opnieuw begonnen, in mijn eigen stijl...en nu 'vliegt' 't uit m'n handen. Ha, ik heb hier wat geleerd !!! :o

@Adamootje: ik moet medio Juni een selectieprocedure door en eind juni zou ik dan te horen krijgen of ik ben aangenomen. Er is helaas maar plaats voor 20 studenten, dus zijn mijn kansen maar heel minimaal.... :roll:

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:35

Oef, dat klonk niet lekker zeg, gelukkig is het probleem opgelost!
zo eentje heb ik ook ooit eens gehad, met daarbij dus opdrachtgevers die twee keer per dag mailden of er al een update was.

Dat was echt ook zo dat k er niet meer naar kon kijken wat jij ook al had. Tanden op elkaar gezet, ding afgemaakt, opgestuurd en verder nooit meer aan gedacht(tot vandaag brr) of naar gekeken. heb er ook geen digitale kopie van of iets anders dat me eraan herinnert.

Een 'normale'block komt hier ook vaak voor, soms helpt niets, soms helpt een kwartiertje posemaniacs 90 sec stand, soms bladeren op da of gewoon een stukje wandelen of een tutorial kijken.

Succes met je toelating!

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:22

inspiratie bestaat niet volgens mijn docent autonoom ;) Je denkt gewoon te veel na werd mij verteld. En gek genoeg is het nog waar ook! Het tekenen en schilderen komt nu echt helemaal van zelf

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:35