[FOTO] Het jaar van Johnny van Bergen fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

JvBfoto

[FOTO] Het jaar van Johnny van Bergen fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 18:32

Dag bokkers,

Omdat ik hier al erg leuke jaaroverzichten tegen kwam leek het mij ook erg leuk om eens een overzicht van een jaar lang fotografie te maken.
Het was een jaar van hard werken, dieptepunten maar zeker ook leuke hoogtepunten die ik graag met jullie wilde delen.

Ik zeg het toch nog maar even...uiteraard zit op elke foto copyright!
;)

Het jaar begon met het maken van verschillende portretten waaronder deze:
Afbeelding

http://imageshack.us/a/img27/7198/mg2793bewerkt2.jpg

Daarna heb ik een shoot gedaan voor een beginnend, creatief kledingmerk genaamd Okimono
Afbeelding

Kort daarna had ik de eer de Horse and Hunk kalender voor 2013 te mogen maken. Erg leuke ervaring, mooie paarden en modellen voor mijn lens gehad op verschillende locaties in Nederland..voor mij zeker geslaagd :)
Afbeelding

Afbeelding

De gehele kalender is trouwens te vinden via http://www.horseandhunk.nl
De plannen voor de kalender van 2014 liggen er ook al weer dus hopelijk kunnen we weer snel van start.

In de zomer was het schieten van een prachtige droombruiloft zeker een hoogtepunt
Afbeelding

Afbeelding

http://imageshack.us/photo/my-images/4/w2a2036.jpg/

Zo rond oktober had ik wat meer tijd voor vrij werk en heb ik een hele gave trickingshoot gedaan.
Het resultaat was dat ik weekwinnaar was op de website van digifoto pro en een groot stuk van zo'n 6 pagina's in het tijdschrift heb gekregen met mijn foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tegen het einde van het jaar ben ik gevraagd als fotograaf voor Alpe d'Huzes voor een wielrenteam in Elst (Ad6-Elst). Tijdens deze jaarlijkse tocht fietsen wielrenners de Alpe d'Huez op om geld in te zamelen voor het KWF.
Afbeelding

Tevens was er nog een idee om de vrouwen van dit team neer te zetten in een KWF angelshoot. Zodoende hebben we dit idee uitgewerkt en is dit één van de foto's die hieruit is gekomen. Was erg gaaf om te doen! Heb het erg zwaar als fotograaf zo ;)
Afbeelding

Laatst nog een interview van Theo Bos, oud coach van voetbalclub Vitesse, mogen filmen welke onlangs is afgedraaid in het Vitesse stadion om geld in te zamelen voor het KWF. Al met al erg gaaf om aan zoveel verschillende projecten mee te mogen werken!

Op dit moment ben ik bezig voor Cidade Sol. Een net gestart bedrijf van een zeer gepassioneerde vrouw welke kleding en accessoires gemaakt in Brazilie gaat verkopen met als doel de vrouwelijkheid in de vrouw weer naar boven te halen in Nederland. Kenmerken voor haar bedrijf zijn modieus, kleurrijk, fairtrade en kwaliteit. Ik heb zelden zo'n inspirerend persoon mogen ontmoeten in mijn leven en het is dan ook elke dag weer geweldig om met haar samen te mogen werken. Afgelopen week vast een testshoot gedaan met één van haar accessoires. Hopelijk kunnen we snel starten met de rest van haar producten en in september dit jaar haar kledinglijn.

Allereerst de eigenaresse
Afbeelding

En de testshots met een ketting van Cidade Sol
Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat jullie het een beetje een leuk overzicht vonden zo. Voor mij was het een bijzonder jaar met veel veranderingen. Ik kijk uit naar 2013 waarin ik hoop nog meer van mijn dromen te mogen verwezenlijken :)
Laatst bijgewerkt door Muurp op 04-01-13 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Het jaar van Johnny van Bergen fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:40

Zo, wat maakt jij een gave platen zeg!!! :wow:
En heel divers ook, leuk om te zien dat je zoveel diversiteit zo goed kan vast leggen.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:12

Waw, ik vind het mooi en creatief!!

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:17

Prachtige fotografie! :))

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:21

Wauw! Écht super mooi foto's! Wauw wauw wauw! <3

JvBfoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 08:26

Dankjullie voor de leuke reacties! :) Erg leuk om te zien dat jullie mijn werk hier ook kunnen waarderen! :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:33

schitterende foto's, erg origineel allemaal.
Je moet behalve de goede techniek moet je ook heel veel fantasie hebben om dit te kunnen, knap hoor

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:41

Wauw! Prachtig! Je weet de verschillende onderwerpen erg leuk en mooi vast te leggen.

Monchou

Re: [FOTO] Het jaar van Johnny van Bergen fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:38

Vooral de trickingshoot is fantastisch :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:44

Hier een trouwe fan, ik vind jouw werk echt zo verschrikkelijk prachtig! Vooral die van trickingshoot en dan met name de derde en vierde! Petje af. +:)+

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:12

De laatste twee foto's vindt ik duidelijk minder van kwaliteit dan de rest.. maar de overige platen zijn super! erg mooi overzicht zo! Vooral de trickingshoot is geweldig!

JvBfoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 20:11

Erg leuk jullie reacties! Van de trickingshoot heb ik trouwens nog een hele behind the scenes gemaakt, misschien vinden jullie dat ook leuk om te zien? Ik weet niet of ik de link mag plaatsen hier maar als het niet goed is hoor ik het wel. Onderaan de pagina is het filmpje te vinden op: http://www.johnnyvanbergen.nl/2012/08/3 ... /#more-749

@Kaaaren: wat vind je minder aan de laatste foto's? Ben wel benieuwd waarom deze jou minder aanspreken :)

JulietteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:19

heel erg gaaf vooral de trickingshoot!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:21

Schitterend :oo

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:13

JvBfoto schreef:
@Kaaaren: wat vind je minder aan de laatste foto's? Ben wel benieuwd waarom deze jou minder aanspreken :)

De uitstraling van de foto's komt niet zo professioneel over.

Bij de eerste foto, haar handen storen mij omdat ze zo uit het niets komen, harde belichting waardoor ze een zwarte baan onder haar kin heeft.
verder heeft het sierraad hier geen hoofdrol.

Bij de tweede vindt ik het sierraad veel beter tot zijn recht komen. maar ook weer die eenzijdige belichting waardoor haar voor ons linker oog helemaal weg valt.
de oorbel past niet bij de ketting en de blauwe doek die in haar haar hangt past naar mijn mening niet bij de compositie. dat blauwe trekt ook erg de aandacht.

Denk dat de belangrijkste rede waarom de foto's mij niet aanspreken, er mist een verhaal.
Bij al je andere foto's verteld de foto een verhaal ook zonder tekst. Bij deze twee is het verhaal niet duidelijk.

JvBfoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 19:42

Bedankt voor je antwoord Kaaren. Ik ben het op enkele punten wel met je eens. Dit waren voor mij ook testfoto's en dit is nog zeker niet het definitieve resultaat. Desondanks vond ik het resultaat wel leuk genoeg om even te delen. Maar uiteraard waardeer ik het ook zeer dat je je mening geeft en ik hier weer wat dingen uit kan halen :)

Wat betreft de oorbel heb je helemaal gelijk.. de aankleding zal ook nog wat veranderen. Het doek zal ook nog net wat anders gedrapeerd moeten worden om het meer een geheel te laten vormen.
Wat betreft de belichting is hier wel bewust voor gekozen bij beide foto's.
Verder zal ik er nog wat aan moeten werken om het model wat meer los te laten komen van de achtergrond en het geheel een verhaal te laten vertellen. Ik hoop binnenkort aan de slag te kunnen met de definitieve serie..deze zullen tegen de tijd dat ze af zijn ook zeker nog gepost worden :)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:32

Poeh, gave foto's hoor hé! Hoe heb je het stof bij die strobist/vechter foto's gedaan als ik vragen mag? Meel?

JvBfoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 20:37

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:56

Top! Dank je wel!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 06:51

Juliette17 schreef:
heel erg gaaf vooral de trickingshoot!

mee eens :j

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:21

Gaaf overzicht, veel succes in 2013.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:24

Die trickingshoot is echt heel erg gaaf geworden zeg !! (en de rest van je foto's natuurlijk ook!)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:39

Heb net de 'behind the scenes' bekeken, want die trickingshoot is echt geweldig. Ontzettend gaaf om te zien hoe die studio-opzet is. Mooi filmpje. Dan lijkt tethered shooting me wel ideaal. Op het juiste moment knippen lijkt me echt vreselijk moeilijk, en dan met 1 single shot??

JvBfoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 23:33

Ontzettend leuke reacties zeg! Bedankt voor de complimenten!

Voor de tricking shoot heb ik eerst ook een hele tijd de bewegingen geobserveerd. Zodoende weet je precies welk moment het mooiste is voor je shot. Dan is het alleen nog een kwestie van de juiste belichting en op het goede moment drukken :)