[TEK][WIP] Eerste pastel tekening.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

lovey_ou

[TEK][WIP] Eerste pastel tekening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 21:20

Hallo :wave:

Al een paar maanden terug had ik een schets gemaakt van deze tekening. Sinds vorige week begon het weer te kriebelen en vond ik de schets weer terug was eigenlijk vergeten dat ik hem gemaakt had :=

Ik voel een echte beginner dit is 1 van mijn eerste serieuze pastel tekeningen :o Maargoed iedereen is bij 0 begonnen en zou wel graag verder willen. Vandaar dus tips gevraagd!

Ik werk met pastel krijtjes en heb nu 3 derwent potloden. Aanstaande zaterdag hoop ik bij iemand meerdere derwent pastelpotloden erbij te kopen zodat ik verder kan met het oog en de details aangezien dat nu wat lastig gaat := Heb nu een wit, oranje en een donker grijs/officieel geen zwart :') potlood

1ste stap
Afbeelding

Kaak wat verder uitgewerkt
Afbeelding

Detail neusriem
Afbeelding
Detail oog
http://i358.photobucket.com/albums/oo29 ... 1773cd.jpg

Beetje donkere foto
Afbeelding

Nu hals verandert. Kleuren zijn een beetje raar is in werkelijkheid meer zoals de 2de foto
Afbeelding

De verhoudingen zullen niet helemaal kloppen maar denk dat er nog weinig aan te doen is :=
De punten waar ik vast loop zijn vooral de neusriem, de bles, hals en de frontriem die ik in eerste instantsie vergeten was :') Weet alleen niet of ik de voorpluk in een knot moet doen zoals in eerste estansie de bedoeling was of gewoon los

Hoop dat jullie tips hebben hoe ik een beetje verder moet! :)

LoveBodin

Re: [TEK][WIP] Eerste pastel tekening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:33

Ziet er netjes uit! Verhoudingen zijn inderdaad niet ideaal, voor mijn idee is de neus iets te groot, maar ik neem aan dat het meer om kleurgebruik gaat?
De neusriem zit iet wat scheef, voor mij naar rechts en hij is niet helemaal 'rond', er zit een bobbel in, ook rechts. Bles vind ik er best goed uitzien, misschien heel iets meer overgang, maar echt een goed begin!
Hoop dat je hier wat aan hebt :)
Ga vooral zo door trouwens! Het ziet er al goed uit :D

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 21:37

Dankjewel voor je tips! Ja de neus klopt inderdaad niet maar zo enthousiast als ik was niet opgelet :')

Neusriem zie ik nu ook hij loopt rechts mooi af maar links loopt ie plat zie ik nu dankje wel! De Bobbel zie ik nu ook maar moet de neusriem nog verder afwerken zodra ik een écht zwart potlood heb zodat ik de randjes mooi kan doen. Dan kan ik meteen de bobbel weg werken die ik nu ook zie dankje wel! Sperriem kan ook wel wat meer naar beneden lopen zie ik nu :P

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:38

Kleurgebruik is idd goed!
Gewoon lekker tekenen en oefenen, dan lukt alles steeds beter!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:38

Goed bezig hoor!

De neusriem gaat volgens mij er goed afgezien van de knik. Ik gebruik vaak ook blauw en paars daarin. Verder in de bles wat grijs en blauw. Kijk op de voorbeeldfoto naar de lichtte en donkere plekken in de bles.

Wat mij wel opvalt is als je kijkt naar de neus en de neusriem lijk je recht op het paard te kijken, terwijl als je naar de ogen kijkt is het hoofd gedraaid. Kijk even goed naar het achterste oog. Die is lastig, maar steekt nu wel erg uit.

Het oog kan nog iets dieper van kleur. Ik gebruik vaak geel, rood en groen naast bruin in het oog.

Het gaat echt goed hoor, maar Hopenlijk kan je hier iets mee om je tekeningen te verbeteren :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 21:43

Dankjullie wel dit motiveert wel! :D

Trisca ik zie nu het oog inderdaad denk je dat het wellicht beter is om het boven het oog dikker te maken zodat het hoofd zeg maar hetzelfde is gedraaid als de neus? Dus meer een voor aanzicht?
Of de neusriem links dunner vanaf het neusbot? Denk alleen dat dat wat moeilijker gaat ivm het dikke zwart? :=

Het oog zelf was ik wat voorzichtig mee heb nu alleen dik krijt dus wou dat voorzichtig gaan doen met de potloden die nog moeten komen. Bedankt dat je zegt welke kleuren je erbij gebruikt dat helpt echt! :j

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:47

Ik zou zelf de neusriem aan de voorkant iets breder maken om de knik eruit te halen. Hij is rechts aan de voorkant iets dikker, als je dat iets doortrekt wordt hij naar achter alweer smaller. Heb je een referentiefoto? Met de neus en het achterste oog moet namelijk ook nog iets gebeuren.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:49

Volgens mij. Zit het sperriem lusje ook teveel naar (voor ons) rechts?

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:55

Heb je dit 'uit je hoofd' gedaan?
Misschien is het ook handig om een soortgelijke foto te zoeken, gewoon om die lijnvoeren enz. goed te kunnen bestuderen. Niet om af te kraken ofzo, maar dit is een tip waar ik zelf ook veel aan heb gehad :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 22:04

Nou ik denk dat het van de foto is afgeleid is al een tijdje terug dat ik de schets heb gemaakt maar hij lijkt er totaal niet op :=
http://i358.photobucket.com/albums/oo29 ... CF1147.jpg

Deze heb ik ook als uitgangs punt genomen. Denk dat de sperriem niet goed lijkt doordat de neus niet goed zit aangezien de bles precies in het midden loopt heb ik de lus daar ook maar gedaan.

Heb nu de neusriem links dunner gemaakt zodat het hoofd boller lijkt en het dikke gedeelde rechts moet dan wat dunner indd :j

edit: Als de neusriem is aangepast kan de neus ook meteen wat dunner worden gemaakt als het allemaal lukt zoals ik het in me hoofd heb :')

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:26

Je werkt wel netjes met pastel maar inderdaad de verhoudingen
Ik wil je heel graag helpen met tekenen als je dat leuk vind?

als je het leuk lijkt even een pbtje :D

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 22:54

Stukje weg gehaald. Om de een of andere reden wilt ie niet draaien :Y)
Heb nu het idee dat het paard een beetje een arabieren neus krijgt := Vrees dat het rechter neusgat voor de kijkers links opnieuw moet?
Heb ook wat aan de andere kant wat lip weggehaald maar dan zal het bit anders moeten denk ik.

Afbeelding