[DIGI] [TEK] paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

[DIGI] [TEK] paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 22:44

Ik ben deze vakantie bezig geweest met het tekenen van een aantal paarden. IK heb getekend met mijn tekentablet. Tips etc zijn welkom!
Afbeelding

Ik kreeg de tekeningen niet goed geupload, dus dan maar zo.

Krissis

Re: [DIGI] [TEK] paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:58

Hmmm... Eens denken hoe ik dit ga aanpakken...
Met welk programma werk je?
Ik vind het kleurgebruik erg goed maar zie her en der rare dingen. Zoals de hal linksonder. Wat heb je in de achtergrond bij de hals gedaan?
De haf rechts ziet er perfect uit maar de manen ijn erg streperig hoewel je links laat zien dat je zelfs met vlechten geen probleem hebt.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 23:15

Ik gebruik Paint Tool SAI. De manen daar zijn streperig omdat op de foto het gewoon helemaal een wit vlak leek haha, ik baal een beetje van de tekening van die haf, maar de eigenaresse is er iig blij mee. (:

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 23:38

maar als je qua kleurgebruik die neus zo perfect weet neer te zetten, moet je met een wit plakaat manen toch ook wel wegkomen dacht ik zo. Want als ik zie hoeveel kleuren er in de neus zitten, zo weinig en eenvoudig zijn de manen. Past wat mij betreft niet helemaal in het plaatje.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 01:22

Heb je ze geschetst of overtrokken?

Linksonder is erg mooi qua manen, al had daar misschien wat meer textuur mooier in zijn geweest. Maar het hoofd is te vlekkerig tegenover de rest. Net zoals die rechtsonder zoals krissis zegt, manen te vlak tegenover het hoofd. Ik denk dat je daar of een tussenweg in moet vinden of alles hetzelfde uitwerken. Nu lijkt het er zo wat op geplakt. Bij die Linksboven ook, hoofdstel en oog is mooi uitgewerkt maar manen zijn er zo maar snel bij gezet. Het zijn maar die enkele strepen meer, maar het maakt je tekening wel een stuk aangenamer.
Ik denk dus dat je gewoon wat balans moet vinden tussen het uitgewerkte en het meer geschetste.
Daarnaast mag je gerust wat kleur gebruiken. Blauw bij schaduw van een schimmel of de lichtinval van een zwarte. Rood, geel, oranje, groen, kan allemaal voor een bruin paard. In de blonde manen kan je misschien wat blauw toevoegen ed. Dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur, maar ik geef het je maar als tip mee.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 02:21

Ik zag je art, en las daarna de reactie, en dan dacht ik hih? Het zijn toch wips, wat een onaardige reacties!
Keek terug naar boven, maar nee, het zijn geen wips. Ik snap niet dat je in sommige delen van je tekening absoluut geen werk steekt en in een ander stuk dan weer wel. De belendingen van de kleurovergangen had wel gemogen en ik hoop maar dat je hier geen geld voor vraagt, want eigenlijk zijn ze nog niet af. Steek hier nog een half uur meer tijd in en ze zien er al de helft beter afgewerkt uit

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 09:55

Heb je ook de voorbeeld fotos??
krijg meer het idee dat je alleen de foto s bewerkt hebt...of overgetrokken...
is natuurlijk op zich helemaal geen probleem zolang je er in dat geval maar eerlijk voor uitkomt...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:16

Ook hier benieuwd naar de voorbeeldfoto's.
Maar meer omdat ik graag wil zien waarom sommige delen zo ongedetailleerd zijn terwijl andere stukken juist heel erg gedetailleerd zijn.
Ik ben dus benieuwd of dat in de foto's ook zo is, want een foto natekenen is 1 ding, maar als er in een foto een stuk slecht is, is het soms juist mooier om dat stuk dan toch anders te tekenen dan het origineel.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:54

De tekeningen zijn nog niet af (Op mijn opleiding crossmediavormgeving zeggen ze dat ik te kritisch ben op mijn werk, ik zal denk ik sowieso nooit tevreden zijn haha), ja ik weet het, beetje raar om dan aan nieuwe te beginnen, maar ik moest even mijn gedachten ergens anders brengen. De foto's zijn niet zo heel erg goede kwaliteit en dan bedoel ik scherpte, ze waren beetje wazig. Ik zal komende week kijken of ik ze nog kan vinden. Daarom dacht ik; misschien kan iemand op bokt vertellen hoe ik het beste de details beter kan aanpakken. Het idee met de blauwige kleuren is wel een goed idee, weet niet hoe ik zou moeten beginnen, maar daar kom ik denk ik wel uit.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:07

mirthheee schreef:
De tekeningen zijn nog niet af (Op mijn opleiding crossmediavormgeving zeggen ze dat ik te kritisch ben op mijn werk, ik zal denk ik sowieso nooit tevreden zijn haha), ja ik weet het, beetje raar om dan aan nieuwe te beginnen, maar ik moest even mijn gedachten ergens anders brengen. De foto's zijn niet zo heel erg goede kwaliteit en dan bedoel ik scherpte, ze waren beetje wazig. Ik zal komende week kijken of ik ze nog kan vinden. Daarom dacht ik; misschien kan iemand op bokt vertellen hoe ik het beste de details beter kan aanpakken. Het idee met de blauwige kleuren is wel een goed idee, weet niet hoe ik zou moeten beginnen, maar daar kom ik denk ik wel uit.

Het voordeel van digitaal werken is dat je gewoon een nieuwe laag kan nemen en snel wat experimenteren. Staat het je toch niet aan verwijder je de laag en je bent weer waar je was. Dat kan helaas met gewoon tekenen niet zo makkelijk. Dus als ik jou was zou ik eens gewoon wat proberen en anders ga je gewoon terug. Niets verloren en een ervaring rijker.