Omdat het vakantie is en ik zowaar tijd heb voor leuke dingen, heb ik eergister een tablet aangeschaft!
Ik wilde zoiets al lange tijd hebben, maar het is er eigenlijk nooit van gekomen. Sinds de middelbare school teken ik niet meer, en na zoveel jaar hoopte ik dat zo'n ding de drempel om weer te beginnen zou verlagen. Volgens mij lukt dat aardig, ik ben er in ieder geval heel blij mee! Nu alleen nog leren tekenen en met dat ding overweg kunnen.
Als eerste oefenproject* heb ik Dr. Frank-N-Furter van de Rocky Horror Picture show gekozen om na te tekenen. Voor de mensen die 'm niet kennen: http://www.youtube.com/watch?v=lwUjJXxoGy4
Je kan zeggen wat je wil, maar hij heeft in ieder geval lekker wat kleur op z'n hoofd.Het leek me leuk om hier wat tussenstappen te laten zien. Ik hoop natuurlijk dat ik goede tips krijg die het eindresultaat een stuk beter maken dan wanneer ik alleen zit te ploeteren, dus ik ben heel benieuwd naar jullie reacties! Ik werk in Photoshop CS5.
Eerst een schets maken op basis van de foto:

Kleurvlakken maken en de ogen en mond erop:

Begin met het kleuren van de huid en een neus proberen te maken:

Z'n ene oog op ware grootte zoals het tot nu toe is:

Naar mijn idee moet z'n kaaklijn wat ronder en z'n bovenlip is ook een beetje vreemd. Verder ben ik blij met alle kleuren in de lippen, alleen de huid mag nog wel wat meer pit krijgen... Weet alleen niet goed hoe ik daar nou met 'echte' kleuren moet gaan werken.
Brand los en alvast dank voor eventuele berichtjes en tips!
*Eerste serieuze project... Toen ik de tablet net had, heb ik snel dit ding geschetst om te kijken hoe alles werkte. Hij is trouwens boos omdat hij een oranje broekje aan moest.
Kan je er je vinger op leggen wat er raar aan is?