[DIGI][WIP] Eerste stapjes met een tekentablet: antici...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

FirebirdM

[DIGI][WIP] Eerste stapjes met een tekentablet: antici...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 13:08

...pation. *D

Omdat het vakantie is en ik zowaar tijd heb voor leuke dingen, heb ik eergister een tablet aangeschaft! :D Ik wilde zoiets al lange tijd hebben, maar het is er eigenlijk nooit van gekomen. Sinds de middelbare school teken ik niet meer, en na zoveel jaar hoopte ik dat zo'n ding de drempel om weer te beginnen zou verlagen. Volgens mij lukt dat aardig, ik ben er in ieder geval heel blij mee! Nu alleen nog leren tekenen en met dat ding overweg kunnen. :')

Als eerste oefenproject* heb ik Dr. Frank-N-Furter van de Rocky Horror Picture show gekozen om na te tekenen. Voor de mensen die 'm niet kennen: http://www.youtube.com/watch?v=lwUjJXxoGy4 :+ Je kan zeggen wat je wil, maar hij heeft in ieder geval lekker wat kleur op z'n hoofd.

Het leek me leuk om hier wat tussenstappen te laten zien. Ik hoop natuurlijk dat ik goede tips krijg die het eindresultaat een stuk beter maken dan wanneer ik alleen zit te ploeteren, dus ik ben heel benieuwd naar jullie reacties! Ik werk in Photoshop CS5.

Eerst een schets maken op basis van de foto:
Afbeelding

Kleurvlakken maken en de ogen en mond erop:
Afbeelding

Begin met het kleuren van de huid en een neus proberen te maken:
Afbeelding

Z'n ene oog op ware grootte zoals het tot nu toe is:
Afbeelding

Naar mijn idee moet z'n kaaklijn wat ronder en z'n bovenlip is ook een beetje vreemd. Verder ben ik blij met alle kleuren in de lippen, alleen de huid mag nog wel wat meer pit krijgen... Weet alleen niet goed hoe ik daar nou met 'echte' kleuren moet gaan werken.

Brand los en alvast dank voor eventuele berichtjes en tips! :j

*Eerste serieuze project... Toen ik de tablet net had, heb ik snel dit ding geschetst om te kijken hoe alles werkte. Hij is trouwens boos omdat hij een oranje broekje aan moest.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:12

Zo dat is niet slecht voor de eerste keer! Ik kijk alleen een beetje raar tegen het oog/wenkbrauw aan. Ik volg!

maralyn

Re: [DIGI][WIP] Eerste stapjes met een tekentablet: antici...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:13

Niet gek..

Wie is dit?
Freddy mercury?

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 21:17

hannah41 schreef:
Zo dat is niet slecht voor de eerste keer! Ik kijk alleen een beetje raar tegen het oog/wenkbrauw aan. Ik volg!

Dank! :) Kan je er je vinger op leggen wat er raar aan is?

maralyn schreef:
Niet gek..

Wie is dit?
Freddy mercury?

Hahaha, ja, het heeft misschien wel wat weg van Mercury in de clip van I Want to Break Free. :') Het is een van de hoofdpersonen uit de Rocky Horror Picture Show, zie openingspost voor een link. :D

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:22

Moeilijk, ik denk dat ik de wenkbrauw te veel ingebogen vind (en iets te vroeg) in verhouding met de foto. Als je de zelfde blik is als de foto wilt moet je hem iets minder diep en iets later in laten buigen.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 23:25

Ah, ik zie wat je bedoelt inderdaad. De opgetekende linkerwenkbrauw (voor de kijkers) toch?

Ik had gehoopt vandaag verder te kunnen, maar helaas niet gelukt. Gisterochtend toch nog een klein stukje kunnen doen, het ziet er inmiddels zo uit:
Afbeelding

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:16

Voor de kijkers links ja. Hij word al mooi lelijk (het poppetje niet je tekening) :D

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 16:09

Nou, ik heb dus zoals gewoonlijk absoluut geen tijd meer en het schiet dus niet op. Ben maar een heel klein stukje verder...

En ik moet ook eerlijk bekennen dat ik echt wanhopig word van dat haar, heb overwogen om 'm maar gewoon een badmuts op te doen. :') De schouder ga ik een keer opnieuw doen (ooit).

Wenkbrauw zou nu iets beter moeten zijn, dank voor de tip. :j

Afbeelding

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:30

Mooi! De wenkbrauw vind ik ook echt beter zo.