[FOTO] Wolkenfront - panorama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lipydo

[FOTO] Wolkenfront - panorama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 01:28

Hoi! Eergisteren stond ik buiten enorm gefascineerd te kijken naar boven: een enorme wolkenfront schoof steeds dichterbij. Het was doodstil buiten, het werd een aantal graden warmer. Snel kwam ik tot het besef dat ik foto's moest gaan maken met de middelen die ik had: mijn iPhone. Wil mijn uitzicht graag met jullie delen!

Kijk hem groter:

http://img560.imageshack.us/img560/965/ ... afront.jpg

Afbeelding

Caily

Re: [FOTO] Wolkenfront - panorama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:31

Wauw! Enorm gaaf!

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:37

Waauw! Mooi vastgelegd zeg!, met die 2 wolken 'groepen' aan beide weerszijden :D

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:43

Heel gaaf, en super zo panorama!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:44

Heel erg mooi zeg!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 20:00

Thanks! :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:01

Wow! Gaaf zeg!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:03

Schitterend! Moet ik ook altijd nog eens proberen een panorama foto :)). Heb je misschien ook eventuele tips voordat ik eraan begin :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:08

Wauw! Petje af. :j

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 20:13

Dank! :D

Tips. Uhm. Deze panorama bevat 6 foto's. Probeer op één plek te blijven staan en roteer je lichaam. Begin met 1 foto, onthoud waar je de horizon hebt liggen en waar de rechterkant eindigt. Bij de tweede foto roteer je meer naar rechts en de linkerkant overlapt een klein beetje van de rechterkant van de vorige foto. Zo ga je verder tot je denkt dat je alles in foto's hebt. Je kan het ook goed doen en een statief pakken (en geen iPhone :P ). Naast één rij van bijvoorbeeld 6 foto's, kan je ook twee rijen op elkaar van elk bijvoorbeeld 6 foto's. Wordt een groot bestand, maar meer informatie in één beeld. Deze 6 foto's heb ik handmatig in Photoshop passend gemaakt tot één kloppende foto. Is veel knutselwerk. Je hebt ook een automatische actie, maar dit keer was het resultaat alles behalve kloppend :P

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:24

Lipydo schreef:
Dank! :D

Tips. Uhm. Deze panorama bevat 6 foto's. Probeer op één plek te blijven staan en roteer je lichaam. Begin met 1 foto, onthoud waar je de horizon hebt liggen en waar de rechterkant eindigt. Bij de tweede foto roteer je meer naar rechts en de linkerkant overlapt een klein beetje van de rechterkant van de vorige foto. Zo ga je verder tot je denkt dat je alles in foto's hebt. Je kan het ook goed doen en een statief pakken (en geen iPhone :P ). Naast één rij van bijvoorbeeld 6 foto's, kan je ook twee rijen op elkaar van elk bijvoorbeeld 6 foto's. Wordt een groot bestand, maar meer informatie in één beeld. Deze 6 foto's heb ik handmatig in Photoshop passend gemaakt tot één kloppende foto. Is veel knutselwerk. Je hebt ook een automatische actie, maar dit keer was het resultaat alles behalve kloppend :P

Ah ok :D Super bedankt! Ik zal binnenkort eens het weiland in duiken voor het oefenen van panorama foto's :D.

Heb wel een app op me telefoon en dat vind ik al leuk om te doen dus dit moet vast ook leuk zijn :')