[TEK] [WIP] poesje Bo met meneer beer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

[TEK] [WIP] poesje Bo met meneer beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 22:47

Hoi,

Ik heb al een aantal weken al jullie geweldige topics in uit de kunst bekeken. Mijn handjes zijn nu ook gaan kriebelen en dus presenteer ik jullie nu met trots mijn beginsel van mijn tekening!

Ik wil vragen om wat hulp. Ik weet nu niet zo goed hoe ik haar witte haren moet tekenen vanwegen het witte vel. Graag wijs ik jullie er wel op dat dit mijn eerste tekening ooit is, dus het mag nog een beginnerstip zijn hoor :9

Overigens teken ik hier met potloden van Bruynzeel en op een simpel schetsblok.

Dit is de foto:
Afbeelding

beginnetje incl bo zelf :P
Afbeelding

stukje verder
Afbeelding

dr vlekjes wat ingevuld en de beer alvast een kleurtje gegeven, is nog niet de kleur die moet hoor ;)
Afbeelding

en toen was Bootje er klaar mee, slaapverwekkend vond ze het hihi :P :o
Afbeelding

Alvast bedankt voor het kijken en de belangstelling!!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 08:38

Hahahaha de kat zelf vindt t alvast wel wat!
Voor een allereerste poging vind ik dit helemaal geen slecht begin. Kijk NOG beter naar de foto en probeer kleurovergangen te gaan maken. Als je héél goed kijkt, zie je bijvoorbeeld om de zwarte vlekken op de kop en lichtere schaduwrand lopen, daar kun je met blauwgrijs werken. Er is zoveel meer dan zwart en wit, ook de witte vlakken hebben nuance. Héél lichtblauwe, paarse en beigetinten kunnen dat weergeven, en bij de neus zie ik duidelijk grijsrozegetinte schaduwen. Kijk echt héél héél goed, dan zie je veel meer kleuren dan je in eerste instantie denkt dat erin zitten. Ook weer niet TE gedetailleerd in de witte vlakken gaan werken, dan wordt t kriebelig.
Natuurlijk ga je nog verder uitwerken, dus ik volg even, leuk dat je bent aangestoken :j

Islien

Re: [TEK] [WIP] poesje Bo met meneer beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:58

Haha Leuk hoor :D

First_Unique

Re: [TEK] [WIP] poesje Bo met meneer beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 14:16

Dank je licorne! Ik ga er denk ik vanavond eens weer voor zitten! Fijne tips dus ga ik zeker wat aan hebben!