[TEK][WIP] Inspired by Tango

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

[TEK][WIP] Inspired by Tango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 20:23

Goeieavond bokkers!

Gisteren was ik weer eens een beetje aan het rondspeuren op internet en Bokt, nadat ik had bedacht dat ik wel eens wilde proberen een hengst na te schilderen. Ik was al begonnen met schetsen maar wilde toch graag een voorbeeldfoto. Via via kwam ik op http://www.sjoert.com uit en vond daar deze foto: http://www.sjoert.com/gallery/displayim ... play_media
Die was het naschilderen wel waard. :D Dus, schets wat aangepast, verf gemengd en maar gewoon begonnen. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan, op zo'n groot papier, paard in deze houding enzovoort, dus wees een beetje lief.

Excuses voor de mindere kwaliteit foto's, mobielkwaliteit.. :)

De schets: (heeeel slecht te zien, helaas..)
Afbeelding

Begonnen met verven:
Afbeelding

En hier ben ik nu: (de verf was hier nog niet helemaal droog, vandaar dat 't kleurverschil bovenin misschien erg heftig lijkt)
Afbeelding

De bles ga ik wss nog wat smaller maken in het midden, ik vind het zo niet helemaal kloppen. Zoals jullie kunnen zien heb ik me laten inspireren door de foto, maar ik ga hem niet exact naschilderen en heb dus het eea aangepast. Tips mogen, graag zelfs, maar hou 't aardig. Ik ga zo beginnen met de oren en de hals denk ik, wat ik erg lastig vind, met name de stand van de oren.. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :D

kimberley

Re: [TEK][WIP] Inspired by Tango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:31

Goed begin Amarens! Ik zou de bles inderdaad wat smaller maken, ziet er goed uit verder. :)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:32

Ziet er nu al goed uit! Vind wel dat de neus in vergelijking met de kaak erg smal is. :o
Maar ik doe het je niet na, zeg ik er maar even bij! :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 20:33

Mm ja, daar heb je wel gelijk in. Ik zal er even naar kijken, dankje!

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:33

Leuk hoor.. Mischien iets meer detail in het oog .. :P

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:44

Ziet er al goed uit hooor! Ik volg weer! :D

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:45

Mooi am ziet er al goed uit :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 19:09

Bedankt alledrie!

Hier weer even een update.. De hals lijkt nu nog erg groot, dat komt denk ik omdat ik het onderste gedeelte nog niet heb gedaan, en de roosjes bovenop zijn er ook nog niet.
Afbeelding
Iemand nog tips? (vooral voor de oren, daar moet ik toch echt aan gaan beginnen en die vind ik moeeeilijk! := )

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:09

Ziet er al goed uit hoor! Ik zou van de oren gewoon van donker naar licht schilderen, dat lukt wel. Met welke verf schilder je en op welk papier? Het ziet er namelijk vrij licht papier uit, misschien gaat het beter op wat zwaarder papier zoals aquarelpapier? Of op doek natuurlijk, maargoed, ik heb ook niet meteen op doek beginnen schilderen ;)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 17:40

Dankje! Van donker naar licht is indd wel een goed idee, dat moet wel lukken.
Ik schilder met van die gewone schoolverf uit die grote bussen van de groothandel, en welk papier heb ik geen idee van := Het is indd vrij licht, voor de volgende keer kan ik indd misschien beter wat zwaarder papier nemen, of doek. Maar voor deze 1e keer vond ik het een beetje zonde voor als het zou mislukken, kun je een heel doek weggooien :P
Ik heb door een val van m'n paard een behoorlijk pijnlijke schouder aan de arm waar ik mee schilder, dus 't volgende upje zal even op zich moeten laten wachten, wordt wel volgend jaar denk ik ( :+ ) Even zonder grappen, ik denk dat ik donderdag/vrijdag weer verder kan gaan. :j

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:44

UMayDream schreef:
Dankje! Van donker naar licht is indd wel een goed idee, dat moet wel lukken.
Ik schilder met van die gewone schoolverf uit die grote bussen van de groothandel, en welk papier heb ik geen idee van := Het is indd vrij licht, voor de volgende keer kan ik indd misschien beter wat zwaarder papier nemen, of doek. Maar voor deze 1e keer vond ik het een beetje zonde voor als het zou mislukken, kun je een heel doek weggooien :P
Ik heb door een val van m'n paard een behoorlijk pijnlijke schouder aan de arm waar ik mee schilder, dus 't volgende upje zal even op zich moeten laten wachten, wordt wel volgend jaar denk ik ( :+ ) Even zonder grappen, ik denk dat ik donderdag/vrijdag weer verder kan gaan. :j

Je kunt gewoon weer over een mislukt doek heenschilderen hoor! (en bij de action hebben ze er heel veel en ook erg goedkoop :) )

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 17:46

He? Hoe kun je daarover heenschilderen dan? :o Weer wit verven ofzo? :P Bij de action hebben ze ze indd goedkoop, had ik gezien! Maar goed, ik vind 't dan gewoon zonde van het materiaal, gaat me niet eens om het geld als ik het weg moet gooien :o
Als ik wat beter ben in 't schilderen ga ik het wel eens op doek proberen! :j

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:50

UMayDream schreef:
He? Hoe kun je daarover heenschilderen dan? :o Weer wit verven ofzo? :P Bij de action hebben ze ze indd goedkoop, had ik gezien! Maar goed, ik vind 't dan gewoon zonde van het materiaal, gaat me niet eens om het geld als ik het weg moet gooien :o
Als ik wat beter ben in 't schilderen ga ik het wel eens op doek proberen! :j

Volgens mij kan je over een geverfd gedeelte gewoon weer met een andere kleur heengaan, dus als je een mislukt paard ofzo geverfd hebt, kan je er gewoon een hond overheen schilderen... en het is idd zonde van het materiaal om weg te gooien... :j

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:15

Ah zo, oke.. ja dat kan altijd nog indd :j

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:07

Je kan er idd weer overheenschilderen, maar wel geen 4x hé :)
En ik vind het fijn om later terug te kijken naar mijn eerste misbrouwsel, hihi, om dan te vergelijken. Da's altijd tof toch?
Ik heb het ook 1x gedaan, maar ik krijg het toch meestal niet over mijn hart om over iets heen te schilderen waar ik destijds veel werk heb in gestoken! :)
Als je op doek verft, zou je volgens mij beter voor acrylverf of olieverf kiezen. Ik heb geen ervaring met olieverf maar acryl is volgens mij een goede 'beginnersverf', droogt zeer snel, makkelijk werken. Kan je ook mooie kleuren mee maken!

x

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 09:58

Ja, vergelijken is indd wel handig en leuk! En ik zou ook nooit over iets heenschilderen wat goed gelukt is hoor, dat kan ik ook niet over m'n hart verkrijgen :))
Ik zal 's kijken voor acrylverf voor een volgend werk, misschien kan ik iets van een beginnersset vinden ofzo! :j

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 16:03

Zover ben ik nu, de hals lijkt alleen wel wat stom nu, moet nog een stukje bij achter de oren. Kwam er ook achter dat de hals eigenlijk een hogere boog had gemoeten en rechter had moeten aflopen, zoals op de foto, maar dat kan ik helaas niet meer veranderen.. Dan maar wat smokkelen met de knotjes :Y)
Afbeelding

En het knotje van de voorpluk. Heb eerst met een lichte kleur de vorm gedaan en vervolgens een potlood in een donkere kleur gedoopt voor de haartjes. Ben niet helemaal tevreden, maar goed, het was ook de 1e keer.. :)
Afbeelding

Heb btw besloten er toch nog wel een stukje v/d borst bij te maken, dat lijkt denk ik toch wat mooier :j