Hoe maak je nou mooie fotos van je paard????????????????????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

fifilaura

Hoe maak je nou mooie fotos van je paard????????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 13:28

Haai,ik ben laura en 13 jaar ik heb zelf een eigen paardje en zou daar graag wat mooie fotos van maken *D hoe moet ik dat doen???
Alvast bedankt :D

Martine

Re: Hoe maak je nou mooie fotos van je paard????????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:30

ED -> FK

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:32

Eerst je paard mooi poetsen en een net halster omdoen (als je dat mooi vindt). Vervolgens zoek je een mooie plek uit zodat je een mooie rustige achtergrond hebt, bijvoorbeeld een mooi weiland. Let erop dat er geen rommel enz staat, want dat staat slordig. Het beste is als je hulp hebt. Iemand die je paard vast houd en eventueel de aandacht kan vragen en iemand die de foto's maakt. Verder veel oefenen zodat de foto's steeds beter worden.

Hier staan ook nog tips: http://www.bokt.nl/wiki/Fotograferen#Pa ... tograferen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:21

Zorg dat er voldoende licht is,op een regenachtige dag zijn je foto's minder mooi.
Verder moet je gaan nadenken wat voor foto's je wilt gaan maken...
-Gecontroleerde actie foto's
-Standfoto's
-Vrije actie,stand foto's

De 1e 2 vergen veel voorbereiding,paard moet gepoetst en evt.gezadeld/gereden worden.
de laatste neem je wat je kunt krijgen.Wat bied het paard aan...staan ze lekker te dromen in het zonnetje of zijn ze aan het spelen.

Er zijn een aantal regels die ervoor zorgen dat je foto mooier wordt...stand van benen en oren zijn belangrijk.Half afhangende oren geven geen echt mooie foto net zoals wanneer de beenstand niet goed is (zie de link die eerder gegeven is).
Kijk goed naar foto's die je mooi vind...waarom vind je ze mooi,probeer dat ook door de lens te zien.Verder is het veel oefenen en een goede camera scheelt ook ;)

Sta ook open voor kritiek...waarom vinden mensen je foto niet mooi en wat kun je eraan veranderen.

Bagheera_206

Re: Hoe maak je nou mooie fotos van je paard????????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:32

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 08:57