Ons heur koele schaduw biên;
Waar we groene dennebosschen,
Paarse heidevelden zien;
Waar de blonde roggeakker
En het beekje ons oog bekoort,
Daar is onze Vale ouwe,
Kost'lijk deel van Gelre's oord.
Oftewel, de Veluwe.
Tijdje geleden dit deel van 'Ons Gelderland' gehoord en toen kwamen ineens de kriebels.
Ik wil iets van thuis gaan tekenen!
En, vanwege het Suske en Wiske stripverhaal "Verraad op de Veluwe", besloot ik om de vier dieren van de Veluwe te tekenen; het Edelhert, de Ree, het Everzwijn en de Moeflon... Uh ja, makkelijker gezegd dan gedaan.
"Vroeger" tekende ik altijd alleen maar paarden en pas sinds kort ben ik bezig met andere dieren en mensen... Ook heb ik überhaupt nog niet veel ervaring, maar goed.
Ik maak hier een WIP van, omdat ik echt door wil gaan en omdat ik hoop dat mensen mij tips kunnen geven (vast en zeker
)Tekening is op gewoon papier en met een gewoon potlood. Misschien dat ik later spullen voor tekenen aanschaf, voor nu vind ik het nog niet nodig.
1. Het allereerste idee, snel even neerkwakken in m'n wiskundeschrift

2. Oppervlakkige schets

3. Beginnen met de Moeflon

4. Klein stukje verder/dichterbij

5.Moeflon af

Toen wat verder gegaan zonder foto's te maken. Eerst de Ree, daarna de bomen van het bos wat beter neergezet en tenslotte de blikvanger, het Hert getekend.. ben ik nog niet tevreden eme, er is iets met z'n hals en z'n hoofd
6.

7. Daarna nog wat extra struikgewas in 't bos gezet.. Struiken zijn echt lastig! Denk dat ik ze nog wat ga aanpassen, iemand tips?

Nog wat details:
8. Ree

9. 't Hert

Kom maar op met de kritiek en de tips!

ga zo door !
) meer realistisch maken?