Ziehier mijn eerste echte olieverf-werkje 20x20, in 1x geschilderd. Er zijn nog wel een boel verbeterpuntjes, maar ik ben al blij dat er een vogel in te herkennen valt ;') commentaar zou leuk zijn
Op zich vind ik je stijl wel wat hebben: lekker losjes. Tips die ik wil geven -maak eerst je achtergrond en schilder geen achtergrond om je onderwerp heen -schaf een paar fijnere/kleinere/dunnere kwastjes aan voor het mini-werk -vooral doorrrrgaan zo!
Mandy66
Geplaatst: 25-12-12 11:55
Ik vind hem best mooi, alleen de achtergrond vind ik nog wat meer natuurlijker te maken een beetje hoe een vogel in de natuur leeft
bedankt voor de tips, hier ga ik zeker iets mee doen!
Ik had eerst wel een dunne ondergrond geschilderd, maar dan wou ik toch nog een andere kleur, en dat is er inderdaad rondomheen gegaan
Koper
Geplaatst: 25-12-12 12:03
Bedenk je qua achtergrond of je een "natuurlijke" of een "gefotografeerde" vogel wil. Bij de vogelfotografie wordt veel gebruik gemaakt van telelenzen, waardoor de achtergrond eruitziet als kleurvlekken. Dat geeft een rustig beeld waardoor de vogel goed uitkomt. Een natuurlijke achtergrond, bij voorbeeld gedetailleerde takken en blaadjes, is natuurlijk ook leuk, maar wel rommeliger.
Zowel roodborsten als mezen (denk dat je een roodborst hebt geschilderd maar dan met een mezenhoedje en een snavel die ik zo gauw niet herken) hebben gewrichten halverwege hun pootjes. Misschien dat je dat nog kunt veranderen zodat jouw vogel niet zo houterig loopt?
Ik heb géén idee welke vogel het is In een volgend werkje ga ik zeker meer aandacht besteden aan al die details, maar voor nu laat ik het zo
MamaMiesje
Geplaatst: 25-12-12 12:05
Goede tips van Koper Als je inspiratie wil opdoen in de stijl die je nu hebt, bekijk de werken van Rien Poortvliet dan eens
Koper
Geplaatst: 25-12-12 12:07
Hij is nu ook leuk hoor! Hij heeft wel wat, en ik vind 't erg leuk zoals je het verenkleed hebt geschilderd. Als je door je oogharen kijkt lijken het net veertjes.
Er zijn zo veel vogelfoto's te vinden. Kijk voor de grap eens op een site als http://www.birdpix.nl, daar kun je bijna alle vogels vinden en kun je even kijken hoe dingen als pootjes, kleuren en snavels enzo zijn