[SCH] [WIP] Mister Fox

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

[SCH] [WIP] Mister Fox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 22:57

Tja; een vos dus. ;) Ben er ruim een maand geleden mee begonnen en nu is er eindelijk tijd om verder te gaan! Niet echt de makkelijkste uitdaging moet ik zeggen (had mezelf ook 'gewaarschuwd'), maar ik wilde al heel lang een 'fabeltjesdier' maken en wie niet waagt, die niet wint. :D Voor mijn ervaring denk ik dat ik wel tevreden mag zijn... Hier en daar had ik het graag beter gezien, maar ja, er kunnen nog dingen aan 'm verbeterd worden hè. Reacties zijn dus ook zeker welkom. :) Mister Fox is geschilderd met acrylverf en het doek is 20x30.

1.
Afbeelding
De keer dat ik begon, ik geloof dat ik hier ongeveer een uur aan had gewerkt toen

2.
Afbeelding
Hier had ik wat minder lang gewerkt; 30 à 40 minuten voor zover ik het me herinner

3. Laatste update van gisteren (na een heeel lange tussenpauze):
Afbeelding
Hier heb ik, hmm net een 1,5 uur aan gezeten

4. Dezelfde update, maar dan met flits:
Afbeelding

Punten waar ik o.a. nog aan wil werken:
* de ogen, die worden behoorlijk anders kan ik jullie al vertellen
* lichaam, staart
* oren?
* de wenkbrauwen zitten me nog steeds niet helemaal lekker (kleurverschil)
* de achtergrond (wordt een meer natuurlijke omgeving)

Dit is de foto waarop ik het gebaseerd heb. Ik weet dat die van mij er best anders uit ziet; verhouding kop en oren, blik in ogen, vachtkleur, etc... Ik probeer van de mijne een 'eigen beest' te maken, dus je kunt deze IMO het beste als een soort mal zien. :)

Afbeelding

Islien

Re: [SCH] [WIP] Mister Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 10:47

Leuk hoor alleen heb ik wel een keine opmerking namelijk dat de ogen niet gelijk zitten
en mischien kon je ook nog iets doen met die lijntjes langs de ogen ?

Rosa__

Re: [SCH] [WIP] Mister Fox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 14:00

Ja klopt! Dit is eigenlijk een beetje misgegaan toen ik die geknepen blik van de vos na wilde schilderen... Het ziet er nu te veel uit alsof de ogen een ongelijke hoogte hebben.
En dat is idd ook iets wat ik nog wil verwerken voor de volgende keer (lijntjes)! :)

Dank je wel voor je reactie!

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:39

Mooi hoor,

Wat je ook bij de vos ziet is dat de vos af en toe wat meer donkere kleuren heeft, bij jou zie je wel eens een andere kleur maar bij de foto zie je bij de snuit nog wat kleuren, het neusje vind ik ook nogal klein en moet er nog een vorm in komen.
Verder vind ik met de kleuren niet zo heel erg belangrijk, ook vind ik dat de oortjes wat groter mogen om het wat meer op een vos te laten lijken :)