Ik studeer Regentaat Plastische Opvoeding en Biologie.
Ik zit nu in mijn laatste jaar en 22 januari heb ik mijn examen Plastische Opvoeding.
Daar moeten we ons eindwerk tentoonstellen en verdedigen.
Voor ons eindwerk kregen we dit jaar het thema 'Balans'.
Het thema kan je natuurlijk heel ruim zien en dat is ook de bedoeling.
Iedereen uit mijn klas heeft dus totaal iets anders, omdat iedereen een ander beeld bij 'balans' heeft.
Ik heb er voor gekozen om een drieluik te maken rond paarden.
Ik wou iets schilderen waarvan je niet direct kon afleiden dat het om 'balans' gaat. Ik wil dat mensen gaan kijken naar mijn schilderijen en hun eigen interpretaties maken bij het werk. Mijn onderwerp is dus niet zo vanzelfsprekend voor veel mensen. Althans, niet als je het woord 'balans' hoort

Mijn eerste idee was om paarden in de dressuur te schilderen. Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om gewoon 'het paard opzich' te nemen als onderwerp.
Ik heb dus geprobeerd om het gevoel dat een paard heeft, over te brengen in de werken, op die manier heb ik balans in de expressie.
Daarvoor had ik als eerste al goede foto's nodig. Lang leve bokt en Tumblr

Ik heb de drie secundaire kleuren (groen, oranje, paars) gebruikt voor mijn werken, op die manier heb ik een balans in kleur.
Normaal gezien schilder ik altijd in de waarheidsgetrouwe kleuren, maar deze keer wou ik voor een uitdaging gaan

De doeken zijn 70cm op 1 meter groot.
Het groene werk zou vooral kracht moeten uitstralen.
Het oranje werk zou een vurig/vrolijk gevoel moeten uitstralen.
En daar tegenover heb ik ervoor gekozen om het paarse werk koud te laten overkomen. Het zou een eenzame/droevig gevoel moeten uitstralen. Dit verkrijg je mede ook door de compositie en de afsnijding van het hoofd (= onpersoonlijker).
Ik zoek nog een gepaste titel voor de drie werken samen. Aangezien het een drieluik is, wil ik er graag één titel aan geven.
Dus mensen die ideeën hebben, shoot! Het mag in gelijk welke taal zijn, Engels of Frans mag dus ook

Dit zijn ze:

En naast elkaar, hoe ik ze wil uithangen

Mijn initialen heb ik erop gedrukt met een linosnede.
De werken zouden om goed te zijn, vanop een afstand moeten bekeken worden. Dan pas komen ze echt tot hun recht

Mensen met ideeën voor een titel, laat je gaan!