Ik ga er voor: de Klassieke Academie !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

Ik ga er voor: de Klassieke Academie !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 17:38

Ik schilder al een paar jaar en de laatste jaren droom ik ooit de Vakopleiding van de Klassieke Academie voor Schilderkunst in Groningen te kunnen volgen. Maar ja, minimaal 4 jaar 2 dagen in de week naar school valt niet te combineren met eigen bedrijf, paarden aan huis, honden en een echtgenoot die vaak in het buitenland zit.

Echter, doet zich nu de mogelijkheid voor om van mijn droom, werkelijkheid te maken ! Afgelopen zondag heb ik mij na veel wikken en wegen, online opgegeven voor de Vakopleiding. De selectieprocedure begint medio juni 2013, er is plaats voor 20 studenten.

Ik heb al het basisjaar Anatomie en Modeltekenen en de Zomeracademie gevolgd, maar dat zijn 'open' cursussen. Hopelijk kom ik door de selectie/ballotage voor de vakopleiding.

Ik vind het zó spannend om op mijn leeftijd (ahum, ik ben veertiger !!) nog aan een behoorlijk zware beroepsopleiding te beginnen.

Meerdere mensen hier op Bokt met ervaringen bij de Klassieke Academie ?

Anoniem

Re: Ik ga er voor: de Klassieke Academie !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:39

Geen ervaring, maar ik wil je wel heel veel succes wensen! Super dat je je dromen achterna gaat!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:24

Tof dat je je dromen achterna gaat! Ik heb ook geen ervaring, al heb ik wel net afgelopen donderdag toelating gedaan voor AKV|St. Joost in Breda. Die was erg lastig :P
Wil je erg veel succes wensen, en ga duimen dat je toegelaten wordt!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 19:51

Warbling schreef:
Tof dat je je dromen achterna gaat! Ik heb ook geen ervaring, al heb ik wel net afgelopen donderdag toelating gedaan voor AKV|St. Joost in Breda. Die was erg lastig :P

O, da's ook gaaf !!! Ga je voor de voltijds- of deeltijdsopleiding ? Als je nu al toelating gedaan hebt, wanneer zou je dan moeten beginnen ? Wat hield de toelatingsopdracht in ?

Ik ga ook voor jou duimen !!!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 19:56

Blijheid schreef:
Geen ervaring, maar ik wil je wel heel veel succes wensen! Super dat je je dromen achterna gaat!

Dank je wel, Blijheid :D !!!

De volgende spreuk heeft me over de streep getrokken:
''Never give up on a dream just because of the time it takes to accomplish it. Time will pass anyway !!'

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:58

freespirit schreef:
''Never give up on a dream just because of the time it takes to accomplish it. Time will pass anyway !!'

*\o/* *\o/*
Wat goed van je! Heel veel succes, ik hoop dat je er doorheen komt. Maar anders, alsnog super stoer van je dat je de keuze hebt gemaakt!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:08

freespirit schreef:
Warbling schreef:

O, da's ook gaaf !!! Ga je voor de voltijds- of deeltijdsopleiding ? Als je nu al toelating gedaan hebt, wanneer zou je dan moeten beginnen ? Wat hield de toelatingsopdracht in ?

Ik ga ook voor jou duimen !!!

Voltijd, illustratie. Ik begin dan gewoon in september, het nieuwe schooljaar. Zit nu nog gewoon op school ook (MBO)
Toelating was een thuisopdracht, portfolio van minimaal 20 werkstukken, 2 opdrachten daar en een gesprek.
Kan je de details wel even in een PB'tje sturen als je dat wilt? Dan moet je maar even roepen.
Vind het zo raar om dat zo op internet te zetten aangezien dit pas de eerste ronde was en iedereen het dan zo op kan zoeken :+

Thanks! Hoor het vandaag of morgen, spannend :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:36

Wat leuk! Geen ervaring mee maar wil je wel succes wensen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:37

Wat knap dat je de stap gezet hebt zeg! Ik hoop dat je toegelaten wordt en dat het je goed gaat bevallen!!

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:22

veel succes, en als je begint ben ik benieuwd naar je werken en vorderingen!

Petje af wat je doet!