Hoe maak je nou een mooie digi?
Nou, veel oefenen en filmpjes kijken, dacht ik.
Dus dat gedaan.
Maar nu.. Hoe moet dat in kleuren dan? Iedereen maakt het zo echt!
De ogen glinteren en lijken echt te spreken, de vacht is mooi glanzend met haartjes, alle spieren en botjes zien er goed uit en de licht val en schaduw zijn zo getekend dat het paard er zo uit kan lopen.
Ik snap ook echt wel dat dat natuurlijk biet zo maar lukt en hun het echt niey zo maar even doen en konden, dat ze dat pas na veel fouten maken en oefenen stukje bij stukje beter werden.
Ik heb het schetsen prima onder de knie en heb geen moeite om een paard te tekenen, mijn probleem ligt echt bij het inkleuren.
Ik zou graag leren hoe je een paard er echt uitlaat komen, hoe je kleuren in elkaar laat overlopen, met schaduw en licht werken enzo.
Het gaat me echt niet lukken om het te maken, maar ik heb er alle tijd voor, en ben vast besloten dt het me een keer gaat lukken

Hebben jullie misschien tips , uitleg of stappen die jullie maken?
Voor de gene die het willen weten: ik werk met gimp en soms een beetje met adobe photoshop elements 11.
Echt heel erg bedankt als jullie kunnen helpen!
Groetjes mandy
Het antwoord op vragen zoals hierboven kan vrijwel elke grafische persoon je wel vertellen maar de kunst is om het zelf ook te leren, er achter te komen en te begrijpen hoe en wat. Ik zou zeggen, ga opnieuw internet en zoekmachines afstruinen met vragen als die hierboven, dikke kans dat je op websites uit komt met veel uitleg. Ook is er een magazine 'photoshop magazine' waar soms leuke tips in staan ook voor beginners.
da's zonde. Dus eerst even snel de vormen schetsen zodat ik het ongeveer weet. Dan ga ik de schets steeds meer uitwerken - en wederom nooit op een enkel detail focussen maar altijd de hele compositie in het oog houden. Zodra ik de schets af heb gum ik dat langzaam stukje voor stukje uit om de uiteindelijke nette lijnen in te tekenen. Deze zijn afhankelijk van het effect wat ik wil hebben dikker of dunner.