[FOTO] Mijn jaar fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne_V

[FOTO] Mijn jaar fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 11:19

Hallo,

Aangezien ik dit heel veel langs zie komen dacht ik: 'Laat ik het ook eens proberen.'
Dus bij deze :P
Ik ben een beetje een van alles wat maar op je pad komt fotografie-hobby-amateurist :D
Dit is mijn allereerste jaar fotografie en ik hoop dat jullie kunnen genieten van de foto's :) en of onderbouwd commentaar of tips hebben :)

Het begint met mijn aanschaf van nikon d3100 en mijn standaardlensje 18-55... waarna ik binnen een week mijn 55-300 heb aangeschaft.
Dit kon ik wel voelen in de portomonnee maar uiteindelijk is het voor mij de moeite waard geweest :D

Zodra ik de camera binnen kreeg kon ik niet wachten om foto's te gaan maken. Dus hier dan mijn aller aller eerste foto
Afbeelding

Al gauw nam ik de camera mee met dagjes wandelen in de hoop mooie plekken of dieren vast te leggen :)
Afbeelding

Afbeelding

Na een poosje was het eindelijk zo ver, mijn eerste boktmeeting! Honden en paarden en beide voor de allereerste keer voor mijn lens
Afbeelding

Afbeelding

Ook ben ik dit jaar met mijn camera naar scheveningen geweest. Het waaide toen nog al hard dus achter zat mijn camera best onder het zand :')
Afbeelding

En het was weer eens zo ver, mijn 2e bokt meeting!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet heel veel later besloot ik om een macro lens te kopen, waarvan hier het resultaat:
Afbeelding
Nooit gewten dat lieveheerstbeestjes zo eng waren :')
Afbeelding

ennnnn mijn 3e bokt meeting:
Afbeelding

en tot slot mijn laatste boktmeeting van dit jaar
Afbeelding

Afbeelding

en langzamerhand maar hopen op nog een jaar vol fotografie en dingen bijleren :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:27

Zo, jij bent losgegaan qua hardware :D Ik vind eigenlijk al je foto's erg goed, maar je paardenfoto's wat minder. Vooral de foto's van je 2e boktmeeting vind ik erg flets en ze lijken erg bewerkt. De een na laatste foto vind ik dan wel weer erg geslaagd!

Je foto's van het bos en Scheveningen vind ik perfect :D

Je macro foto van het lieveheerstbeestje is al erg goed maar hij zou nog wat scherper mogen, maar dat is natuurlijk een kwestie van oefenen.

Voor je allereerste jaar serieuze fotografie vind ik het ontzettend geslaagd! +:)+

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 13:31

Ehh hoe bedoel je flets en wat zou ik er aan kunnen doen?
En die fotos van meet 2 zijn juist zo min mogelijk bewerkt, heb alleen een heel klein beetje met curves gespeeld
Alleen die van meet 1 zijn echt redelijk wat bewerkt

Leuk om te horen dat foto van Bos en Scheveningen in de smaak vallen, hier sta ik als amateur ook het meest achter
En de macro idd moet nog veel leren :P en ben het met je eens over de scherpte

Dankje voor je tips/mening

Rienie1986

Re: [FOTO] Mijn jaar fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:04

Wat leuk, om zo te zien wat je allemaal in een jaar hebt gefotografeerd!

Ik vind het er allemaal goed uitzien! (Maja ik ben dan ook geen fotograaf! :+ )

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 11:19

haha dankje wel :)
Nu weet ik zelf ook weer wat ik ongeveer gefotografeerd heb dit jaar:P (moest alles eerst weer doorbladeren)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:04

Jij hebt Jesda gefotografeert!! :D Wat een heerlijke hond.
Van je foto's vind ik je bos foto's echt het mooist. Ook Scheveningen vind ik een zeer mooie foto. Je macro vind ik ook mooi, maar toch keer ik terug naar die bosfoto's. Jesda mag wat meer kleur, die vind ik wat flets.
Al met al, denk ik wel dat je echt talent hebt! Met name die landschapsfoto's.

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:26

Vind het erg mooie foto's.. Ook voor mij viel die van Scheveningen echt op. Ben ook sinds een jaartje me steeds meer aan het verdiepen in fotografie. Heb helaas nog geen goede camera daarvoor. Heb je al die foto's met de Nikon 3100 gemaakt?

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 09:34

Oh dankje :D, vandaag weer naar Scheveningen , kijken wat ik er dit keer van bak :P maar wat ontzettend leuk om te horen
Haha klopt de foto van jesda waren nog al flets , hoop dat ik dit ooit over mag doen :P echt leuk om te horen
Dank je de fotos zijn allemaal gemaakt met de Nikon D3100, en wat leuk dat jij ook al jaartje fotografeert als ik vragen mag wat voor camera heb je dan

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 10:04

Ik denk dat je zeker geslaagt bent hoor zo al dat 1e jaar :)

Vind natuurfoto's ook altijd fijn om te schieten...mist en nevel,opkomende zon en woeste wolken <3
Ga lekker zo door en wellicht kun je ook eens kijken in een blad zoals hier:

http://shop.fnl.nl/digitale-fotografie.html

Ik heb zelf photoshop magazine,super mooie bladen met veel tips & tricks voor zowel gevorderden als beginners.Ook de Specials zijn geweldig :j

Zelf heb ik een Nikon D70 met een 28-200mm lens zodat ik niet hoef te wisselen al wil ik er stiekum nog wel een 200-400mm lens bij :P

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:59

Hmm, mooi zeg, foto 2 ! Mooie lichtinval vanuit de bomen! ;)
Vind je natuurfoto;s erg geslaagd:) Sommige van je dierenfoto's zijn inderdaad een beetje fletserig, maar de eerste foto van de derde boktmeeting vind ik dan wel weer erg mooi qua kleur enzo ;)

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 16:00

Citaat:
Dank je de fotos zijn allemaal gemaakt met de Nikon D3100, en wat leuk dat jij ook al jaartje fotografeert als ik vragen mag wat voor camera heb je dan

Ik fotografeer nu nog met een compact camera van Panasonic. Uit mijn hoofd een Lumix DM-TZ8. Opzich al een vrij uitgebreide compact camera. Je kunt één en ander al handmatig instellen (ISO, diafragma, sluitertijd), maar wel heel beperkt. Ik merk als snel dat als er niet echt zon is, ik gelijk te weinig licht heb om nog een beetje mooie foto te kunnen maken. En de zoomknop zit niet handig. Ik verlang echt naar een camera met even wat meer potentie _/-\o_

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:24

Erg mooi. :)
Met name foto 2. Door die lichtval blijf je gewoon nieuwsgierig naar de foto.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:28

Leuk overzicht! Ik zie je met name bij de paardenfotografie erg evolueren :j

Even offtopic maar bevalt de 55-300 je een beetje? Heb hem ook op het oog (fotografeer nu meer dan 2 jaar en met m'n kitlensje lukt dat gewoon niet meer). Vraag me af of dit een goede lens is of ik beter even kan doorsparen voor een andere (de 70-300mm bv) :)