Hoe met digitale camera filmpje bewerken en online zetten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Hoe met digitale camera filmpje bewerken en online zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 10:43

Aangezien ik genoeg goede filmpjes voorbij zie komen en ik zelf geen idee heb hoe ik dat moet doen...Wie kan me het uitleggen in Jip en Janneke taal :+

Ik heb een digitale camera en ik kan er mee filmen :Y) , hoe bewerk je de video's, door bijvoorbeeld er een slecht stukje uit te halen, muziekje op de achtergrond iets laten vertragen, een tekst erbij enze.
En vervolgens moet die dan af te spelen zijn op youtube.

Iemand hier die goed kan uitleggen?

Marit

Re: Hoe met digitale camera filmpje bewerken en online zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:47

Nou, allereerst heb je een bewerkprogramma nodig :D Dus de eerste vraag is, werk je met windows of met Mac OS?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 11:50

Windows geloof ik, het trouwens een VIDEO camera geen fotocamera :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:53

Je moet je film naar de computer sturen, dan kan vaak via een kabel. Als je een digitale hebt dan kun je vaak de bestanden zo zien, anders moet je hem capturen met een bewerkingsprogramma (de video afspelen via de camera en dan met het programma tergelijk opnemen.) Windows heeft moviemaker erop zitten, daar kun je basic filmpjes mee bewerken.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:24

Als je je filmpjes op je computer hebt gezet kun je het programa 'Windows Movie Maker' openen. Dat zit standaard op je computer :) Als je in dat programma bent kun je de filmpjes toevoegen die je tot een film wil maken. Als je dat gedaan hebt kun je ze in de tijdbalk plaatsen in volgorde die jij leuk vind, en kun je knippen en plakken. Als laatste kun je er nog een liedje onder zetten.

Als je hem vervolgens op youtube wil, moet je hem 'Publiceren'. Dan kun je hem daarna uploaden naar youtube!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 12:34

Donderdag maak ik de video, dus dan gaan we wel even aan het prutsen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 11:15

Nou, ik krijg het dus niet voor elkaar... Het filmpje is te groot (20 min) ik kan hem wel verzenden via moviemaker maar geen idee hoe je de slechte stukken eruit kan halen, en de film minder lang kan maken. En ik weet niet of de ontvanger er film wel kan zien met moviemaker, moet dat ook op diegene zn computer staan... Iemand zin en tijd om me even te helpen, dat ik de film probeer naar de email te sturen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:57

Zoek anders op google eens een how to, vaak heb je zelfs filmpjes op youtube staan hoe het werkt, dan kun je het stap voor stap nadoen. Zo uitleggen is best lastig namelijk.

Je moet hem voor verzenden iig exporteren. Dan krijg je een bestand dat iemand gewoon met een videoplayer moet kunnen afspelen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:00