[SCH] Marilyn Monroe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTom

[SCH] Marilyn Monroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 23:51

Van de week kwam ik een prachtig schilderij tegen hier van Marilyn Monroe...

Ik dacht dat wil ik ook eens proberen!
Aangezien ik het schilderen lekker te pakken heb maar nog nooit een mens geschilderd heb!
Maar de dag erna kreeg ik een verzoekje via facebook of ik ook schilder in opdracht en dat ze een gave foto van Marilyn had waar ze verliefd op was...
dus ben ik maar gaan proberen

met dit als resultaat...

evt tussenstappen heb ik ook nog

Afbeelding

Anoniem

Re: [SCH] Marilyn Monroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:18

ik vind hem erg gaaf! ik vind alleen dat haar neus nog niet helemaal mooi is... en ik mis de echte ''zwoele'' marilyn blik haha

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 10:22

dank je daar heb je idd gelijk in...heb heel erg lopen ruzieen met die ogen...
uiteindelijk besloten dat ik hem zo liet....nog wel haar schoonheidspukkel erbij gemaakt na deze foto

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:12

Wat gaaf! Fijne, losse stijl heb je inderdaad zo! _/-\o_ Die koele tinten tegen de warme achtergrond vind ik ook heel mooi! Schilderen op doek zal ook wel lekker zijn na zo'n lange tijd digitaal denk ik? Ik vind 'echte' schilderijen vaak toch ook iets extra's hebben.

Enige puntje is dat je misschien nog iets meer aandacht had kunnen besteden aan de hand. Vooral de wijsvinger is een beetje te veel een 'boogje' waardoor het een beetje zo'n spaghettivingertje wordt.

Verder heel mooi! Ik ben benieuwd naar je volgende schilderijen!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 11:28

thnx! ik denk eerder idd dat de duim wat raar is...misschien had ik daar nog wat meer schaduw in moeten leggen...

het is idd heerlijk na digitaal..je kunt net wat meer je eigen gevoel erin kwijt...wat meer of juist wat minder toets ect...
kleuren wat meer mengen of juist niet..grove kwast of juist fijner...
heb echt mijn ding gevonden en he wat ideeen voor volgende schilderijen in mijn hoofd...de vraag is alleen..gaat me lukken wat ik voor plaatje in mijn hoofd heb??

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:24

Heel gaaf!

Welk puntje dat mij opviel was de neus, dat moet nog een beetje anders.
Voor de rest heel leuk gemaakt ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:33

Mooi! Haar hand is alleen niet helemaal goed gelukt, handen zijn zooo moeilijk vind ik. Gezicht vind ik heel mooi geworden, zeker voor de eerste keer.

Heb ook nog een Marilyn liggen die niet af is, kom er maar niet aan toe om hem af te maken.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:42

Ik vind de kleding en de achtergrond echt super! Zeker voor een eerste keer een goed schilderij :j

Denk dat een deel van de hand ligt aan de brede pols, die is bijna net zo breed als de hand zelf. Dat in combinatie met de duim die breed en een beetje 'plat' is, maakt denk ik vooral dat het niet zo klopt.
De lijnen in het gezicht heb je best wel scherp aangezet, waardoor het lijkt slsof ze veel ouder is.

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:16

Ik vind het prachtig!! mensen zijn zooo moeilijk. Je had er geen naam bij hoeven zetten en ik had haar herkend! dat is knap!