Ik ben een beetje aan het oefenen met de instellingen van mijn camera en ik wilde jullie graag deze foto laten zien:
(ik zit zelf een beetje te twijfelen of ik hem niet overbelicht vind)

Tips en kritiek zijn welkom, ik zet dit hier neer om te leren.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Femke schreef:Ik ga wel mee in 't commentaar van Magda_90
Verder had ik liever ook een iets speelsere compositie gezien. Nu is het zo recht voor je neus in 't midden. Je kunt een foto spannender maken door het oog ergens naartoe te "trekken".
Agossie schreef:Hij is niet scherp, dat stoort mij eigenlijk wel en daardoor kijkt hij voor mij niet lekker. Voor de rest vind ik het een leuk idee, maar met iets meer afstand van je onderwerp, maak je waarschijnlijk net een mooiere foto. Succes!
Agossie schreef:Hij lijkt misschien scherp, maar zoals ik het zie, is hij echt niet scherp. Ik heb ooit een keer hetzelfde meegemaakt met een babyvoetje. Die leek ook helemaal scherp, maar was het niet.
Agossie schreef:nee, geen waas, het is bewegingsonscherpte. Het is minimaal, maar het is wel te zien. Ik denk ook dat als je iets verder van je onderwerp af staat, dat het beter gaat. Mag ik vragen wat je diafragma en je sluitertijd was? Een snelle sluitertijd kan ook beter resultaat geven.
Agossie schreef:Ja, wat is je sluitertijd? Die is namelijk wel belangrijk bij wat lijkt op bewegingsonscherpte.
Agossie schreef:Nee, dat zou op zich wel goed moeten zijn... Misschien volgende keer iets meer afstand nemen. Mijn camera kan niet altijd goed scherpstellen als het onderwerp te dichtbij is.
Overigens, ik vind het een schattige foto hoor! Ik heb zelf ook katten en weet hoe moeilijk het is om een pootje te fotograferen.