[FOTO] Furry paw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xLouise

[FOTO] Furry paw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 17:27

Hey!

Ik ben een beetje aan het oefenen met de instellingen van mijn camera en ik wilde jullie graag deze foto laten zien:
(ik zit zelf een beetje te twijfelen of ik hem niet overbelicht vind)

Afbeelding

Tips en kritiek zijn welkom, ik zet dit hier neer om te leren. :)

xLouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 18:30

Geen tips? :')

magda_90

Re: [FOTO] Furry paw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:42

Ik vind het een warme foto met een mooie scherptediepte. Alleen de bolling op de voorgrond stoort mij ietwat.

xLouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 18:58

magda_90 schreef:
Ik vind het een warme foto met een mooie scherptediepte. Alleen de bolling op de voorgrond stoort mij ietwat.

Dankjewe
Ja, dat vond ik ook al een beetje storend.. Dat is het kussen waar hij op lag :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:27

Ik ga wel mee in 't commentaar van Magda_90 :j
Verder had ik liever ook een iets speelsere compositie gezien. Nu is het zo recht voor je neus in 't midden. Je kunt een foto spannender maken door het oog ergens naartoe te "trekken".

xLouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 16:12

Femke schreef:
Ik ga wel mee in 't commentaar van Magda_90 :j
Verder had ik liever ook een iets speelsere compositie gezien. Nu is het zo recht voor je neus in 't midden. Je kunt een foto spannender maken door het oog ergens naartoe te "trekken".

Nu je het zo zegt, daar ben ik het zeker mee eens. Het was misschien mooier geweest als het pootje iets meer links in het beeld zou liggen, waardoor aan de rechter kant van het beeld wat meer ruimte ontstaat.
Ik denk trouwens ook, dat als ik de foto iets meer van die kant had genomen, (weet niet echt hoe ik het uit moet leggen) dat dan het kussen ook minder storend voor het beeld was geweest.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:02

mooie foto zeg! met welke camera is die gemaakt? ik ben ook opzoek naar een goede spiegelreflex :)

xLouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 08:54

HorseTimeXL schreef:
mooie foto zeg! met welke camera is die gemaakt? ik ben ook opzoek naar een goede spiegelreflex :)

Bedankt! :)
Ik heb het met een Canon 1000D gemaakt. Als het de 1e keer is dat je een spiegelreflex koopt, is 'ie heel fijn! (Dit is ook mijn 1e)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:36

Hij is niet scherp, dat stoort mij eigenlijk wel en daardoor kijkt hij voor mij niet lekker. Voor de rest vind ik het een leuk idee, maar met iets meer afstand van je onderwerp, maak je waarschijnlijk net een mooiere foto. Succes!

xLouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 12:51

Agossie schreef:
Hij is niet scherp, dat stoort mij eigenlijk wel en daardoor kijkt hij voor mij niet lekker. Voor de rest vind ik het een leuk idee, maar met iets meer afstand van je onderwerp, maak je waarschijnlijk net een mooiere foto. Succes!

Bedankt. Maar mag ik je vragen wat je niet scherp vind? Ik heb zelf namelijk het idee dat het aardig scherp is, maar dat kan aan mij liggen.. Daarnaast had ik iets meer aan de compositie kunnen doen inderdaad.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:34

Hij lijkt misschien scherp, maar zoals ik het zie, is hij echt niet scherp. Ik heb ooit een keer hetzelfde meegemaakt met een babyvoetje. Die leek ook helemaal scherp, maar was het niet.

xLouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 13:38

Agossie schreef:
Hij lijkt misschien scherp, maar zoals ik het zie, is hij echt niet scherp. Ik heb ooit een keer hetzelfde meegemaakt met een babyvoetje. Die leek ook helemaal scherp, maar was het niet.

Oké, maar mag ik je vragen wat je daarmee precies bedoelt? Bedoel je dat er een soort waas overheen zit, of bedoel je iets anders? Dat het stuk dat scherp hoort te zijn niet scherp genoeg is of zo?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:43

nee, geen waas, het is bewegingsonscherpte. Het is minimaal, maar het is wel te zien. Ik denk ook dat als je iets verder van je onderwerp af staat, dat het beter gaat. Mag ik vragen wat je diafragma en je sluitertijd was? Een snelle sluitertijd kan ook beter resultaat geven.

xLouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 13:49

Agossie schreef:
nee, geen waas, het is bewegingsonscherpte. Het is minimaal, maar het is wel te zien. Ik denk ook dat als je iets verder van je onderwerp af staat, dat het beter gaat. Mag ik vragen wat je diafragma en je sluitertijd was? Een snelle sluitertijd kan ook beter resultaat geven.

Mijn f-waarde was 5,6, dat is het laagste f-getal dat ik met de lens die ik heb gebruikt, kan krijgen. De ISO had ik (als ik het mij goed kan herinneren) op 400 ingesteld. Ben ik nu iets vergeten te noemen? Ik ben namelijk met 2 dingen tegelijk bezig.. :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:56

Ja, wat is je sluitertijd? Die is namelijk wel belangrijk bij wat lijkt op bewegingsonscherpte.

xLouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 14:00

Agossie schreef:
Ja, wat is je sluitertijd? Die is namelijk wel belangrijk bij wat lijkt op bewegingsonscherpte.

Ik denk dat ik die op automatisch heb laten staan! (stomstomstomm) Wat ben ik toch lekker suf bezig. xD Ik kan mij namelijk niet meer herinneren wat de sluitertijd was. Dan zal daar de fout waarschijnlijk in liggen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:14

Dat kun je nog zien in je foto. Als je in je eigen directory (waar je de foto hebt opgeslagen op je pc) op eigenschappen klikt, kun je alle details zien. :j

xLouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 14:21

Agossie schreef:
Dat kun je nog zien in je foto. Als je in je eigen directory (waar je de foto hebt opgeslagen op je pc) op eigenschappen klikt, kun je alle details zien. :j

Dat zal ik dan vanavond doen, ik ben nu namelijk nog op school. Ik ben benieuwd wat er uitkomt! :)

xLouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 18:56

Agossie schreef:

1/300e.. Had iets hoger moeten zijn denk ik.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:59

Nee, dat zou op zich wel goed moeten zijn... Misschien volgende keer iets meer afstand nemen. Mijn camera kan niet altijd goed scherpstellen als het onderwerp te dichtbij is.

Overigens, ik vind het een schattige foto hoor! Ik heb zelf ook katten en weet hoe moeilijk het is om een pootje te fotograferen.

xLouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 20:06

Agossie schreef:
Nee, dat zou op zich wel goed moeten zijn... Misschien volgende keer iets meer afstand nemen. Mijn camera kan niet altijd goed scherpstellen als het onderwerp te dichtbij is.

Overigens, ik vind het een schattige foto hoor! Ik heb zelf ook katten en weet hoe moeilijk het is om een pootje te fotograferen.

Oke, dan zal ik de volgende keer meer afstand nemen!
Bedankt! Het is idd een grotere klus dan het lijkt. :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:07

Het is inderdaad niet gemakkelijk!! Maar dat maakt het ook wel weer heel leuk... :j

xLouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 20:26

Idd! Uitdagingen zijn altijd leuk. :)