Het zit zo:
ik was aan het rondkijken voor een compactcamera, een schok/stofbestendige voor bij de paarden. Eerdere compactcamera's zijn om diverse redenen overleden (eentje had een te gevoelige lens waarbij er teveel vuil is ingeraakt en de andere is gevallen en net verkeerd terechtgekomen
). Om dit in de toekomst te voorkomen was ik dus aan het kijken naar een schok/stofbestendige compactcamera. Nu is dit nog niet zo makkelijk, verschillende merken met hun eigen voor- en nadelen. En de prijzen zitten toch rond de € 300 zonder extra's. Toevallig kwam ik een advertentie tegen van iemand die haar spiegelreflex weg doet, een Canon Eos 1000D. Bijna niet gebruikt, met 2 lenzen erbij, inclusief tas. Welke lenzen (met IS of niet) weet ik niet, dat is ook de reden dat ze de camera weg doet, veel te ingewikkeld en ze gebruikt hem daarom niet .. Ze heeft me nu een aanbod gedaan wat zéér aanlokkelijk is.
Maarja, wat doe ik ermee?
Hier thuis hebben we een Canon Eos 450D, deze mag ik niet mee naar de paarden (
) en als ik er eens een (halve) dag mee rondloop heb ik er toch ook wel last van, hij is best zwaar en dergelijke. Nu lees ik dat de 1000D een stuk lichter en compacter is, terwijl het toch een spiegelreflex is. En daar gaan die schokbestendige camera's niet aan kunnen tippen natuurlijk.Dus waar ga ik voor? Een echte camera waar ik voorzichtig mee ga moeten omgaan, die je niet zomaar even wegsteekt in je zak en snel weer uithaalt, maar waar je wel heel mooie foto's mee kan maken en waar je lenzen bij hebt die ook op je andere camera gaan? Of toch een schok/stofbestendige camera waar ik alles mee kan (ook filmen op buitenritten enzo) en die wel tegen een stootje kan?
(het gaat trouwens voornamelijk om fotografie bij de paarden, maar dat niet alleen, ik vind natuurfoto's ook wel leuk en heb ook een hond die nog wel eens op de foto mag
). 
Alleen bleek hij te gevoelig voor mijn omgang
Of misschien komt er over een half jaar of jaar wel eens een leuk pakket beschikbaar en dan kan ik nog zien wat ik doe ..