beginners fotostudio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

fotac

beginners fotostudio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 18:49

Ik wil graag een kleine fotostudio set waarmee je lekker aan de slag kan met goede belichting en achtergrond.
Hoeft niet perfect natuurlijk maar wil wel graag het beste voor het bedrag wat ik ervoor uit ga geven.
Dat bedrag is tot de 200 euro, dus ik ging even rond kijken of ik daarvoor iets kan vinden en kwam uiteindelijk een best goede set tegen lijkt mij.
Maar omdat ik er niet zo heel veel verstand van fotostudio's heb zou ik graag willen weten wat fotografen hierover te zeggen hebben wat zij zouden kopen.

Dit is de set waarop ik uit kwam : https://www.koopgoedkoop.nl/fotostudio- ... flectorset
Als iemand een betere set weet of losse producten bij elkaar voor 200 euro of minder zou ik het graag willen weten.

Sorry als dit topic niet goed staat of als er al een is, maar ik kon er geen ander topic over vinden. :o

Ier

Re: beginners fotostudio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:58

Ik heb er verder weinig verstand van maar je kunt ook kijken of je via Ebay wellicht losse producten kunt vinden die goed te doen zijn qua prijs. Zo heb ik bijvoorbeeld een wit doek + ophangset voor max €50,- samen gekocht een jaartje terug..

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 19:01

Oke, dan ga ik daar even op rond kijken :)
Alleen heb ik dan een probleem ik weet niet met hoeveel lampen ik genoeg licht heb, en met zo'n set is dat wel handig.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:26

Dat setje wat je hebt gezien zijn daglichtlampen. Het is dus geen flitsset.

Kijk eens bij echte fotozaken zoals kamera-express.nl of fotokonijnenberg.nl

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 19:27

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:32

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 19:38

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:04

Je kan er best een leuke foto mee schieten maar bedenk je dat het "waaibomenhout " is
Oftewel kwalitatief niks...
Eerlijk, voor 200,- kan je dat niet verwachten
Denk dat je beter door kan sparen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:05

Ga uit van 1 persoon = 150 watt

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 20:07

Mmm.. Jammer..

En voor 250/300 euro?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:10

Ik heb laatst een set zitten te bekijken, starterskit maar lage kwaliteit maar niet te laag
Kwam ik uit op 409,- incl btw

Ik heb redelijk gesnuffeld en ben tot de conclusie gekomen dat ik door spaar voor een set met kwaliteit
En hopelijk ook een langere levensduur
Ik had ook zo een goedkope set (350,-)
En die liet mij na 1,5 jaar al in de steek ;(
Ik heb ze dankzij een technische vriend goedkoop kunnen laten maken anders was ik 300,- kwijt

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:14

Ik zou zeggen verdiep je in alle spullen, laat je adviseren en spaar nog even door.

Ik heb zelf 2 sets. 1 set van 3 lampen van 150w en 1 set met 2 lampen van 400w.
Ik gebruik de 400 voor belichting model en 2 van 150 voor achtergrondbelichting.

Met wat voor camera fotografeer je eigenlijk?

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 20:20

Ik heb de canon eos 550D met een sigma lens 70-200 f2.8 en de standaard kitlens 18-55.

Wat jammer ik dacht dat er wel iets te vinden was voor 200 euro maar dan houd het op :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:16

Ojajoh schreef:
Ga uit van 1 persoon = 150 watt

150w/s!
Dat is een groot verschil.

Want "normale" continu verlichting van 150 watt is niet voldoende om echt iets mee te doen.
Een flitser van 150 watt/seconde is een stuk feller dan een lampje van 150 watt.

@TS:
Als je echt alleen af en toe wil hobbyen met een setje, dan is zo'n Falcon Eyes SS-xxx-F setje best leuk.
Bijvoorbeeld de SS-150F.

Maar ik adviseer om er dan minimaal 3 aan te schaffen.

Let er wel op dat zo'n setje ook niet veel is. Ze oververhitten heel snel, je kunt ze dus niet al te lang gebruiken.

Zorg voor een "merk" setje. Zodat je bij een kapotte flitsbuis nog reserve lampjes kunt kopen.
Dus geen setje van de Praxis bijvoorbeeld, die ze daar nog wel eens in de aanbieding hebben.

En liever een betere set 2e hands, dan een nieuwe set die eigenlijk amper voldoet ;)

Je hebt 2 á 3 flitsers nodig met statief en licht modificatie (zoals softboxen, reflectoren, etc.)
Een trigger set
Achtergrond set (papier of doek... maar voor dieren zou ik zonder twijfel voor papier gaan).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:36

ja excuus had ik even wat beter moeten formuleren idd

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:57

TS, ik heb onlangs de set van Kamera-Express gekocht, maar dan met 200W lampen.
http://www.kamera-express.nl/product/fa ... ssk-2200f/
Ik ben er heel blij mee en heb ook al 's nachts mooi verlichte foto's gemaakt. Er zit geen achtergrond bij, maar ik gebruik de muur (wit) of iets waar ik een doek (bijvoorbeeld een dekbedhoes) aan kan hangen.
Het is natuurlijk echt een beginnerssetje, maar wel een leuke.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:26

Dat is inderdaad een leuk instap setje... 'k Haalde 'm een paar berichten hierboven al aan :j
Maar let er dus wel op dat daar geen koeling op zit. Sommige exemplaren oververhitten echt heel snel daarvan. Die moet je na iedere 5 á 10 minuten een kwartiertje uit zetten om over verhitting (en zelfs smelten van 't plastic) te voorkomen.
Als je dan toch zo veel geld wil gaan uitgeven, zou ik liever kiezen voor een 2e hands set mét motorkoeling. Daar heb je echt meer aan voor de langere termijn. :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:33

Femke, dank je voor de feed back! Ik wist dat niet, dus ik zal er zeker rekening mee houden.
Mocht het voor mij allemaal wat gaan werken, dan kan ik met de verdiende centen eens een keer een wat professionelere set kopen en deze als portable set houden die ik dan mee kan nemen op locatie.

Ik bedenk mij trouwens ineens dat mijn buurman (ook fotograaf) een exact dezelfde set als ik volgens mij te koop aanbiedt! TS, zal ik eens navragen wat hij ervoor wil hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:44

Nog iets over die zelfde set...
De schroefjes waarmee je de flitskoppen kunt kantelen zijn van plastic. Net als de houder van de flitskoppen zelf.
Die wordt na vrij korte tijd al "lam" omdat 't plastic gewoon stuk draait. Zodra je er dan een softobx ofzo aan hangt, kantelt de kop plots naar beneden.
Dat is ook iets om rekening mee te houden.

Het is echt een instap setje voor mensen die zo heel af en toe eens wat willen experimenteren. Maar niet veel meer dan dat.

Ik heb 'm zelf eind 2009 gekocht, omdat ik toch nieuwsgierig was naar studio fotografie en geen idee had of ik er wat mee wilde gaan doen.
Lekker mee ge-experimenteerd. Was leuk. Maar ben binnen een paar maanden al gelijk overgestapt naar een betere set. Achteraf had ik beter direct die betere set aan kunnen schaffen, want die was in aanschaf 2e hands maar 50 euro duurder dan die Falcon Eyes SS150F set die ik toen nieuw had gekocht :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:19

Dat is precies wat ik ermee wil doen, Femke! Gewoon lekker proberen en even zien wat ik ermee kan. Vind ik het leuk? Dan misschien eens een pro-set kopen. Vind ik er niets aan? Dan is het niet echt weggegooid geld en heb ik in geval ik het nodig heb een setje achter de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:24

+:)+

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 15:13

Mmm, ik ga dat niet doen.. Heb niet heel veel geld over komend jaar en ik zou dan liever toch voor een betere gaan wat ik er niet voor over heb want ik doe toch altijd liever buiten fotograferen..
Maar ik dacht in het begin wel dat ik voor 200 euro goede set kon kopen :P
Niet dus! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:18

Als je rustig op marktplaats rondkijkt, kun je voor rond de 200 euro best 2 Linkstar flitsers kopen met motor koeling. Ze komen regelmatig in advertenties. :)

Maar net als met andere camera apparatuur, is ook studio apparatuur niet goedkoop als je goed spul wil hebben.

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:23

Een tip alvast, niet bij koopgoedkoop kopen, heb ik heel veel gedonder mee gehad..

Ik heb mijn set (2 flitsers met softboxen, 2 statieven, en achtergrond doek) gekocht bij fotosipkes voor €197,- Maar
zoals hier al eerder vermeld staat, staat op marktplaats vaak ook wel een advertentie. ;)