Ik ben al een tijdje bezig met tekenen van paarden, ik doe dat meestal met een raster, maar nu ben ik soms nogal lui om al die streepjes af te meten, te tekenen op de foto en op het blad waar de tekening op moet komen, en dat aan het einde allemaal weer uit te gummen Hoe maken jullie een raster? Tekenen jullie het gewoon, zoals ik ook doe of hebben jullie een bestaand raster?
Ik teken altijd gewoon een raster met potlood, en daarna weer uitgummen, het is wat meer werk dan zonder raster, maar zo krijg ik de verhoudingen beter en is het wat makkelijker natekenen.. Dus ik doe het net als jij, gewoon tekenen..
pillow
Geplaatst: 05-12-12 21:06
er bestaat rasterpapier die je onder je tekening kunt leggen, dat schijnt door en kun je gewoon op blanco papier tekenen Dit kun je ook gewoon zelf maken met een duidelijke stift.
Ik heb zelf een rasterpapier gemaakt, gewoon met een benzinestift. Verder teken ik eigenlijk alleen foto's na die zijn uitgeprint op A4-papier. Hiervoor heb ik een doorzichtig mapje waarop ik ook een raster heb getekend en waar ik de foto dan in kan doen. Op deze manier hoef ik nooit meer een raster te tekenen
dat heb ik heel vaak geprobeerd, maar dat kan je niet zien... ik wil nu ook een tekening gaan maken op een donker papier, daar kan je het denk ik helemaal niet zien?