Ongeduld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Ongeduld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 12:53

Hoi iedereen,

Ik heb op stal een beetje kleinschalige fotoshoots georganiseerd. Hartstikke leuk geweest alleen super koud. Nu alleen de 2e keer waren er natuurlijk andere mensen.
Heb het op een zondag gehouden, en die avond was direct al heel mijn facebook gespamt met; ''Wanneer zijn de foto's klaar?????'' Oke goed, dat mensen nieuwschierig zijn vind ik prima. Heb gezegd eind die week ze erop te zetten aangezien ik ook stagedagen heb van 7 uur in de ochtend tot 4 uur in de middag. Niet al te veel tijd aangezien ik in de avond of slaap, of bij de paarden ben. Heb ze ook duidelijk gemaakt dat ik ze nog moest uitzoeken en bewerken. Misschien niet duidelijk genoeg.
Dinsdag weer de vraag, nu alleen minder vriendelijk; ''Zijn de foto's nu eindelijk klaar??????''. Uiteindelijk heb ik ze tegen mijn zin die avond afgemaakt, omdat ik de dag erna toch een avonddienst had dus wat langer kon slapen, maar er nog niet op gezet. Uiteindelijk is het donderdag geworden na nog een paar geirriteerde vragen. Wel leuke reactie's gehad van de mensen dat ze blij waren met de foto's.

Iig resprect als je dit hebt gelezen :'). Mijn punt van het verhaal is;
Hoe gaan jullie om met ongeduldige mensen?

capopjekop

Re: Ongeduld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:56

Mss kun je beter aangeven wanneer ze ze kunnen verwachten als je klaar bent met de shoot? Dat komt mss duidelijker over dan via facebook.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 13:01

Dat is wel een goede inderdaad. Bedankt

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:02

Idd, van tevoren aangegeven wanneer ze de foto's kunnen verwachten, dan heb je dit niet en zo wel, dan kan je ze ernaar terug verwijzen ;)
Snap sowieso niet dat je je in allerlei bochten wringt en tegen je zin in bezig gaat terwijl het eigenlijk niet pas in je tijd, het is toch veel leuker om te wachten op het moment dat je wel alle tijd erin kan steken?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 13:08

Zal ik de volgende keer sowieso doen. Is zeker een goede, en inderdaad wat je ook zegt. Dan kan ik erop terug komen.
Ja ik snap het zelf ook niet zozeer eigenlijk, raar iets uit mezelf. Hou er niet van om zelf te moeten wachten, dus dan lijkt het mij ook vervelend voor anderen terwijl ik mijzelf nu achteraan zet. Heb ik wel eens :')....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:38

tjah, ik geef altijd heel duidelijk aan wanneer ze het kunnen verwachten. Ik heb ook wel eens van die ongeduldige mensen er tussen zitten hoor, houd meestal een week aan :P

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 15:59

Haha ik zal ook proberen wat duidelijker te zijn en mijn eigen grenzen duidelijk te houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 14:54

Ik heb een termijn van 14 dagen.
En dat vertel ik de klant ook.

Vaak zitten er spoed reportages en andere spoed opdrachten tussendoor (bijv. van magazines met deadlines). En dan heb ik gewoon echt wat dagen nodig om ze online te zetten, zonder extra druk van klanten die in m'n nek hijgen.

Wel probeer ik binnen 2 á 3 dagen alvast een voorproefje te sturen van 1 of 2 bewerkte foto's op lage resolutie. Dan zijn ze even "zoet".

En ik zet ze natuurlijk zo snel mogelijk online. Maar soms komen er onverwachte dingen tussendoor (zoals laatst een defecte pc, die nu al 1,5 maand in reparatie staat... ik heb in de tussentijd een nieuwe pc gekocht om verder te kunnen werken).