[UK] Mijn eerste...
was het nu tijd voor het volgende oefenobject...
mijn anders huisdieren...
onze bordeauxdogs...
was kritisch voor mezelf...en heb enorm gevochten met de achtergrond..zoals te zien is in de stappen..
de rechter bordeaux is onze 2 1/2 jarige Lana, een zwartmasker...onze clown in huis...
de linker is /was onze aller liefste , en tevens eerste bordeauxdog...Angel...alsof haar naam zo moest zijn..
Toen ze 12 weken oud was kwamen wij er achter dat ze suikerziekte had...de ernstigste vorm...
we hebben heel wat meegemaakt en we hebben gevochten voor haar!
we hebben er alles aan gedaan om haar leven zo lang mogelijk te rekken ondanks dat ze eigenlijk als pup al zo goed als opgegeven was...
de kans was nihil om haar suiker te stabiliseren....
Toch was het ons wonder boven wonder gelukt en is ze maarliefst 3 jaar oud geworden!
Haar nieren waren kapot, lever stopte ermee...haar lichaam heeft haar in 2 dagen helemaal vergiftigd en is ze op weg naar de dierenarts snachts overleden....
vandaar dat dit schilderij extra veel voor mij betekend!
Ze is nu een Engeltje!
We zullen haar nooit vergeten, het was echt een geweldige hond!
Ik heb lang gezocht naar geschikte fotos en uiteindelijk heb ik van 2 losse foto s 1 foto gemaakt...
hier is de foto te zien

de schets

de eerste laag opgezet

begin gemaakt van het uitwerken van de achtergrond

en weer een stuk verder...vond het erg moeilijk diepte te krijgen en alles in het juiste perspectief te krijgen...
daar zal ik nog op moeten gaan oefenen...ik was nog niet tevreden met de achtergrond dus bedacht wat meer bladeren te creeeren

dus zo ver was ik...maar na een nachtje rust was ik niet tevreden..veelste druk en te donker...

dus het moest anders...meer licht...
nadat ik het schilderij 2 dagen niet heb aangekeken kwam het in me op...en ben ik het over gaan doen...
Hier ben ik tevreden mee en wil hem verder zo laten...
Ben dik tevreden voor mijn 2e schilderij!

enige waar ik over struikel is het linkervoetje van de linker...ga daar nog wel wat aan doen want stoor me er zelf nu aan haha