[SCH] Bordeauxdogs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTom

[SCH] Bordeauxdogs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 16:24

Na mijn eerste schilderij, waarbij ik mijn schimmel als uitgangspunt gehouden heb....
[UK] Mijn eerste...

was het nu tijd voor het volgende oefenobject...
mijn anders huisdieren...

onze bordeauxdogs...
was kritisch voor mezelf...en heb enorm gevochten met de achtergrond..zoals te zien is in de stappen..
de rechter bordeaux is onze 2 1/2 jarige Lana, een zwartmasker...onze clown in huis...

de linker is /was onze aller liefste , en tevens eerste bordeauxdog...Angel...alsof haar naam zo moest zijn..
Toen ze 12 weken oud was kwamen wij er achter dat ze suikerziekte had...de ernstigste vorm...
we hebben heel wat meegemaakt en we hebben gevochten voor haar!
we hebben er alles aan gedaan om haar leven zo lang mogelijk te rekken ondanks dat ze eigenlijk als pup al zo goed als opgegeven was...
de kans was nihil om haar suiker te stabiliseren....
Toch was het ons wonder boven wonder gelukt en is ze maarliefst 3 jaar oud geworden!
Haar nieren waren kapot, lever stopte ermee...haar lichaam heeft haar in 2 dagen helemaal vergiftigd en is ze op weg naar de dierenarts snachts overleden....
vandaar dat dit schilderij extra veel voor mij betekend!
Ze is nu een Engeltje!
We zullen haar nooit vergeten, het was echt een geweldige hond!

Ik heb lang gezocht naar geschikte fotos en uiteindelijk heb ik van 2 losse foto s 1 foto gemaakt...
hier is de foto te zien
Afbeelding

de schets
Afbeelding

de eerste laag opgezet
Afbeelding

begin gemaakt van het uitwerken van de achtergrond
Afbeelding

en weer een stuk verder...vond het erg moeilijk diepte te krijgen en alles in het juiste perspectief te krijgen...
daar zal ik nog op moeten gaan oefenen...ik was nog niet tevreden met de achtergrond dus bedacht wat meer bladeren te creeeren
Afbeelding

dus zo ver was ik...maar na een nachtje rust was ik niet tevreden..veelste druk en te donker...
Afbeelding

dus het moest anders...meer licht...
nadat ik het schilderij 2 dagen niet heb aangekeken kwam het in me op...en ben ik het over gaan doen...
Hier ben ik tevreden mee en wil hem verder zo laten...
Ben dik tevreden voor mijn 2e schilderij! :-)
enige waar ik over struikel is het linkervoetje van de linker...ga daar nog wel wat aan doen want stoor me er zelf nu aan haha
Afbeelding

maralyn

Re: [SCH] Bordeauxdogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:59

Wooow dit is wel heeeeel netjes voor je 2e

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 09:07

Ik vond die met die blaadjes zo juist ook wel wat hebben. Het linkervoorvoetje is idd een beetje vreemd, maar dat komt, volgens mij, omdat op de foto er gras voor zit, maar jij hebt daar gewoon ondergrond van gemaakt, waardoor hij nu krom is. Het linkerachterbeentje van de rechterhond, vind ik ook niet helemaal kloppen. Waar is die gebleven? In de grond. Ook mis ik schaduwwerking onder de pootjes. Hierdoor zijn de hondjes en de achter/ondergrond niet helemaal 1 geheel samen.

Maar nu zit ik te zeuren over alles wat niet zou kunnen kloppen, terwijl het gewoon mega goed is voor je 2de schilderij! :D ;)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 09:35

thnx duke...
ja van een foto natekenen is nog niet zo n probleem meer...maar zelf een stukje hond verzinnen zonder voorbeeld vind ik nog lastig maar ik snap je punt.
wil dat nog wel gaan proberen. zal is andere foto s gaan bekijken hoe dat zit met die achterpoot...

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:50

Wow~! die lijken net zo echt, is gewoon eng :=

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:07

Ik vind hem heel geworden, netjes :)