Welke workshop?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Aniek

Welke workshop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 20:46

Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een workshop voor paarden/dierenfotografie. Eentje die vooral gericht is op de praktijk lijkt me erg leuk/leerzaam!
Ik had al een workshop gevonden van Hypofocus Paardenfotografie en zoiets lijkt me echt leuk! Kennen jullie misschien nog soortgelijke cursussen/workshops?
En welke raden jullie me aan? :D

Groetjes,
Aniek

Erna_

Re: Welke workshop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:51

Die van Hypofocus kan ik je zeker aanraden!

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 20:34

Oke! Die lijkt me ook zeker leuk :D
Ken je ook nog andere workshops?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:43

Ik heb ngo het meest geleerd van met een andere fotograaf mee gaan naar een fotoreportage en dan samen fotograferen. Meerdere keren gedaan en zo leer je pas echt fotograferen (vooral als de ander bereid is je wat over de instellingen te leren).

Of een individuele workshop. Een groepsworkshop zou ik niet meer zo snel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:55

Zelf organiseer ik workshops Honden- en Paardenfotografie, maar ook meeloopdagen.

De workshops worden gegeven in kleine groepjes (ongeveer 5 deelnemers) en bestaan uit een gedeelte theorie en een gedeelte praktijk. Tijdens het theoretisch gedeelte behandelen we, afhankelijk van de kennis en ervaring van de deelnemers, de basis van de instellingen maar ook informatie over compositie, belichting, het juiste moment, poses, etcetera. Verder krijg je nuttige tips waar je op moet letten tijdens een fotoshoot, en een stukje over werken met dieren en duidelijk communiceren met de eigenaar. Dit brengen we meteen in praktijk daarna op een aantal modellen :) Achteraf bespreken we nog hoe dit ging, en kijken we waar de 'struikelblokken' zaten zodat we daar nog elkaar mee kunnen helpen.

Ook krijg je de zeer uitgebreide reader mee, zodat je thuis alles nog kunt teruglezen.
Afbeelding
Op dit moment bedragen de kosten ongeveer €65 per deelnemer.

De meeloopdagen zijn nog relatief nieuw, en gaan volledig in overleg. Het is ook mogelijk dan een reader mee naar huis te krijgen aan het eind van de dag.

Voor meer informatie kun je mailen naar nikkidekerf@gmail.com :)

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 16:14

SSDesign schreef:
Ik heb ngo het meest geleerd van met een andere fotograaf mee gaan naar een fotoreportage en dan samen fotograferen. Meerdere keren gedaan en zo leer je pas echt fotograferen (vooral als de ander bereid is je wat over de instellingen te leren).

Maar als je een workshop met een praktijk gedeelte heb fotografeer je toch ook 'samen' met een fotograaf? :)
En mag ik misschien vragen waarom je niet zo snel meer een groepsworkshop zou doen? :o

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:09

_Aniek schreef:
SSDesign schreef:

Maar als je een workshop met een praktijk gedeelte heb fotografeer je toch ook 'samen' met een fotograaf? :)
En mag ik misschien vragen waarom je niet zo snel meer een groepsworkshop zou doen? :o

Een groepsworkshop zou ik niet zo snel meer doen, omdat je elkaar flink in de weg loopt. Vaak zijn de workshops zodanig groot, dat je nog niet echt kunt uitproberen wat je wil. Je zit met 10 op een rijtje en hebt daardoor al een vaste plek. Je kunt moeilijk nog eventjes een meter naar links of rechts, omdat andere mensen ook hun plekje nodig hebben. Zo is mijn ervaring. Conclusie: Wat je geleerd hebt in theorie over bijvoorbeeld de houding van een paard, is moeilijk toe te passen in de praktijk :)

Ik heb 2 groepsworkshops gedaan en liep bij beide workshops tegen dit probleem aan. Bij een individuele 'workshop' of als je gewoon meeloopt met een fotograaf, dan kun je pas echt de theorie toepassen naar mijn mening :)

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 16:48

Meer mensen met ervaringen/tips? :)

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 20:13

SSDesign schreef:

SSDesign schreef:
Een groepsworkshop zou ik niet zo snel meer doen, omdat je elkaar flink in de weg loopt. Vaak zijn de workshops zodanig groot, dat je nog niet echt kunt uitproberen wat je wil. Je zit met 10 op een rijtje en hebt daardoor al een vaste plek. Je kunt moeilijk nog eventjes een meter naar links of rechts, omdat andere mensen ook hun plekje nodig hebben. Zo is mijn ervaring. Conclusie: Wat je geleerd hebt in theorie over bijvoorbeeld de houding van een paard, is moeilijk toe te passen in de praktijk :)

Ik heb 2 groepsworkshops gedaan en liep bij beide workshops tegen dit probleem aan. Bij een individuele 'workshop' of als je gewoon meeloopt met een fotograaf, dan kun je pas echt de theorie toepassen naar mijn mening :)

Oke, bedankt voor je tips! Weet je nog met welke fotografen je hebt meegelopen? :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:58

Dat zijn er inmiddels te veel om hier op te noemen :D

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 17:13

Haha oke ;)

Ik ga dan nog maar een beetje door zoeken op internet.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:41

je kan ook naar de workshop van Arnd Bronkhorst in drachten gaan die is dinsdag avond
http://bittrainingsdagen.nl/?page_id=41 ik ga zelf ook heen lijkt me behoorlijk interessant en niet zo duur in ieder geval