[FOTO] 2012, een kleurrijk fotojaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

[FOTO] 2012, een kleurrijk fotojaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 22:19

Wat een jaar! 2012 was voor mij echt een topjaar waar ik van heb genoten. Ik heb niet alleen heel veel nieuwe bokkers leren kennen, maar ook wederom hun fantastische paarden op de foto gezet. Helaas mag ik maar 15 foto's posten, daarom staan er een aantal foto's in linkjes die ook zeker de moeite waard zijn :).

Begin 2012 was voor mij aardig druk. Helaas niet met foto's, maar met colleges, practica en andere zaken. Tijdens een weekje vrij kon ik gelukkig een paar fotomodellen regelen en ben ik lekker op pad geweest :).
1. Aan de foto is bijna te zien hoe koud het wel niet was... :brr:
Op de volgende foto staat Nigel van bokker Puchje. Een prachtige en vooral heel lieve tinker!
2. Afbeelding

In maart helaas weinig gefotografeerd. Wel een leuke honden fotomeeting gehad met heel veel bokkers, maar ik wil het topic graag bij paarden laten :)

Tijdens een niet al te warme dag in april ging ik met bokker Horsieslii naar een leuke plas water voor wat foto's. We wilden graag wat portret en standfoto's in het water maken, maar paard Anne had liever actiefoto's en besloot voor een groot publiek lekker in het water te plonsen. Oeps :P
3. Hier ging het nog net goed...

En toen was het al heel snel mei. Nog steeds had ik niet heel veel fotoreportages op de planning staan door drukte en privé-omstandigheden. Maar wel heb ik Romy (eigenaar) met pony Romey op de foto gezet. Een geweldig duo :D
4. Afbeelding
5. Romy en Romey

De periode daarna stond vol fotoreportages *\o/* Eindelijk had ik weer lekker wat tijd om aan de slag te gaan. Helaas dacht het weer daar anders over... :') Ik heb 4 of 5 dagen fotograferen af moeten zeggen vanwege de regen. Jammer, maar kan gebeuren in Nederland. Op een dag was het bokker _xManadisx_ die niks te doen had. En toevallig zat ik mezelf thuis te vervelen, terwijl de zon buiten prachtig scheen. Al snel was het plan geboren om lekker samen foto's te gaan maken. Maar we hadden niet heel veel tijd meer, want het werd al bijna donker...
6. Afbeelding

En toen ik eindelijk vakantie had, was het wederom niet echt geweldig weer. Daarom was het zoeken naar zonnige momenten om lekker op pad te gaan. Gelukkig is Jelle altijd voor mij beschikbaar. Een prachtige shetlander die graag heel stoer doet, maar die zichzelf helaas nooit zo lang schoon houdt :')
7. Afbeelding
8. Meer haar dan pony...

Gelukkig werd het steeds beter weer en daar nam ik ook dankbaar gebruik van :D. Op een zonnige zondag ging ik Champ weer eens op de foto zetten van bokker mychamp. Een geweldig paard! De fotoreportage verliep alleen iets anders dan gepland, maar we hebben alsnog prachtige foto's kunnen maken.
9. Knappe Champ! Een echte champion.
10. En ook het nieuwe paardenzwembad van goede vrienden moest op de foto. En wat is er nou mooier dan een zwembad bij zonsondergang :D

Aangezien het overdag wel erg warm was inmiddels, besloot ik om een andere fotoreportage bij bokkers Mikkee en Regine te verplaatsen naar de avond. Gewapend met cowboyhoed zochten wij een prachtig, net gemaaid stoppelveld op.
11. Het lijkt wel Amerika!
12. Afbeelding
Ik was pas rond 11 uur thuis, terwijl ik de volgende ochtend om kwart voor 7 alweer opgehaald zou worden voor mijn rij-examen. Geslaagd gelukkig :D

Eind juli had ik ook nog een fotomeeting met een hele hoop leuke paarden! Hier heb ik ook een prachtige foto van Candor gemaakt van bokker Angela.
13. Afbeelding

Al snel was het augustus. Ik had echt ontzettend veel zin om er een paar daagjes tussen uit te gaan en zo belandde ik bij bokker JPTinkers.
14. Uiteraard moest tinkerhengst Bandit op de foto.
Maar er was ook prachtig water, waar we met Bandit, Frie en Hilargi (veulentje van Bandit en Frie) naar toe zijn geweest. Werkelijk een schitterende locatie!
15. Afbeelding
16. Frie en Hilargi
Ik had na de fotoreportage zelfs nog het geluk dat ik een uurtje op Bandit mocht rijden. Heb nog nooit zoveel manen gezien :P

Inmiddels had ik het aardig druk met fotoreportages. Bijna iedere dag was ik wel weg. Zo ben ik heel last-minute ook nog op (ik denk) de heetste vrijdag van dit jaar naar bokker Fabske gegaan.
17. Even een mooi detail :)

Dat weekend was er ook nog een leuke boktmeeting. Al maanden van te voren afgesproken, maar helaas bleek het die dag 34 graden te worden. En op het zand van de Loonse en Drunense duinen niet heel erg fijn. Daardoor zijn we heel vroeg maar begonnen en hebben we werkelijk waar prachtige foto's gemaakt. Op de foto bokker lovecortana die in rengalop, zonder zadel even de duinen over crosste. Wow, ik geloof niet dat ik paarden vaak zo hard heb zien gaan en al helemaal niet met ruiter zonder zadel!!
18. Afbeelding
Nogmaals iedereen bedankt die zo gek was om die dag naar de duinen te komen :P Het was wel lekker rustig!

Gelukkig koelde het daarna wel weer af en zo kon ik heel wat kleurrijke fotoreportages op de heide doen.
19. Nikki, een hele leuke pony op de heide!
20. Afbeelding

Een dag later was het nog maar even afwachten of het wel zo'n mooi weer zou worden. Ik en EsmeeF besloten om de gok te wagen voor een heel bijzondere fotoreportage. En ik geloof dat deze reportage zeker geslaagd was! Met het resultaat ben ik in ieder geval zeer tevreden :)
21. Afbeelding
22. Een mooie horsebead was nog precies op tijd!
23. Een outfitwissel hoorde er uiteraard ook bij :P

In augustus ben ik ook benaderd door bokker GaelleHTC of ik niet weer een keer een aantal daagjes langs wilde komen. Zo gezegd, zo gedaan. Niet echt om de hoek, dus daarom besloten we dat ik maar gelijk een aantal dagen kwam voor al die paarden die ik op de foto mocht gaan zetten. Helaas werd ik ziekjes en kon ik na 3 dagen alsnog terugkeren.
24. Afbeelding
25. Een prachtige paint horse
26. Afbeelding

September vloog voorbij. Mijn tweede jaar op de uni begon en dat was even flink aanpoten. Gelukkig kon ik nog een keer gaan kijken bij een voltigewedstrijd op mijn oude manege.
27. Op de foto Diede die heeft deelgenomen aan het EK afgelopen zomer
28. Afbeelding
Jammer dat voltigewedstrijden bijna altijd binnen zijn. Dat maakt fotograferen lastig.

Al snel brak de herfst aan. Ik mocht dit prachtige paard dat een tijdje bij bokker mychamp stond op de foto zetten.
29. Een bloedmooi paard.
Maar ze was al snel verkocht...

Ook zette ik Charlie, een prachtige 3-jarige exmoor van bokker Miracle_ op de foto.
30. Afbeelding
31. En deze prachtige tinker

En het jaar sloot af met wederom een prachtige herfst fotoreportage.
32. Afbeelding

Er staan nog wat fotoreportages op de planning, maar ik kon het niet laten om toch alvast een topic te openen :) Op al mijn foto's rust copyright en kopiëren is dus niet toegestaan.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 08-12-12 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Jenkins

Re: 2012, een kleurrijk fotojaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:25

Prachtige foto's!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:27

Leuk overzicht Susan!
Ik blijf fan van de foto van Candor, maar verder zijn het ook hele gave plaatjes die liefde uitstralen!

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:30

WOUWI <3 <3 <3 Prachtige foto's! die horsebead ik echt mooi!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:34

heerlijke selectie Susan!

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:56

Aah whow prachtige foto's!!
Die met dat kleine meisje, super lief!
en 21 echt een super mooie sfeer! whow :D

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:42

Mooi overzicht :j

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:43

Prachtig overzicht Susan! <3 *\o/* bewonder echt superveel hoe je het elke keer voor elkaar krijgt om al die mooie foto's te maken!

Haha ja cortana ging lekker hard maar ik denk zo: des te harder des te leuker! aan het resultaat van de foto's was het die 34 graden en zekerteweten waard! :') *\o/*

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 07:39

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :D

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 07:40

Prachtig Susan!
:~

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 07:42

Weer een mooie selectie van prachtige foto's!
Suus je bent een topper :D Leuk dat Anne er ook in staat! met onze water blunder := :')

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 08:27

Wat een leuk overzicht! Ik vind vooral die foto van Candor echt geweldig!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 08:49

Wauw Susan echt super mooie foto's!

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:41

Moie foto's, die van Candor springt er echt uit!! Pracht plaat... :9

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 17:47

Wat een leuke reacties :D Ja ik ben zelf ook nog steeds super tevreden met de foto van Candor :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:54

Prachtige foto's weer!!! Vind nummer 3 ook erg mooi

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 07:43

Super mooie foto's!

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 07:51

Wohh echt mooi :oo
ik zat echf naar de foto's te kijken en daxht:
Zulke foto's wil ik ook ooit :oo

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 08:00

Who wat een prachtige foto's!
Kleurrijk zijn ze zeker, leuk hoeveel verschillende stylen je foto's maakt.

fnrs_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:05

Wow, wat een prachtige fotos!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:28

Mooie foto's Susan! :D

Ze zijn ook allemaal anders, heerlijk om naar te kijken!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:30

Prachtig!!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:37

Wauw die mooie momenten vast gelegd is een kunst en een waar plezier voor het oog!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:59

Wauw, stuk voor stuk prachtige foto's!! De sfeer op foto 15 vind ik ook erg gaaf :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:01

prachtige foto's!