logo ontwerpen (tips en ideeen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

groompie

logo ontwerpen (tips en ideeen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 12:44

Hallo,

Ik heb een eigen hondenuitlaatservice opgestart en moet nu een logo gaan ontwerp, ik heb dit nog nooit gedaan.
Hebben jullie tips en ideeen of een uitleg hoe ik dit nu het beste kan gaan doen?
De naam van het bedrijf is TS uitlaatservice.

Alvast bedankt!

LibertyHorse

Re: logo ontwerpen (tips en ideeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:13

Heb je zelf al een beetje ideeen, misschien kunnen bokkers er wat bij verzinnen :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:24

Eerst bedenken wat je wilt, schetsen en uitwerken in een programma als Illustrator?
Ik ben een ramp met logo's verzinnen dus ik heb geen ideeën :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:27

De enige tip die ik voor je heb, is het uitbesteden. Een logo maken is een vak apart en wel wat meer dan enkel 'een leuk plaatje maken'. Per slot van rekening wil je er goed aan herkend worden en als het goed is er ook vele jaren mee gaan doen.

Echt, een goed logo is goud waard. Als je niet heel goed weet waar je mee bezig bent, kan je het beter laten doen. Als je wilt wil ik je de link wel sturen van degene die mijn logo gemaakt heeft, echt super samenwerking en een schitterend logo. Ik heb het ook zelf geprobeert, maar dit had ik nooit kunnen maken en ik krijg er zó ontzettend veel complimenten over!

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 13:31

Nee ik heb zelf weinig bedacht omdat ik het erg moeilijk vind. Ik wil wel graag iets wat vriendelijk, uitnodigend en professioneel eruitziet dus misschien de naam van het bedrijf heel strak en dan als logo een vriendelijk hond? Maar ook weet ik niet hoe ik dit logo het beste kan gaan ontwerpen is hier bijvoorbeeld een programma op de computer voor? of adviseren jullie het aan iemand anders over te laten? Ik heb hier helaas geen groot bedrag voor vandaar dat ik zelf creatief probeer te zijn.

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 13:34

Oke bedankt voor je advies! Ik zou graag je link willen ontvangen zo kan ik me ook een beetje orienteren wat dit nou kost.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:36

Mijn logo is gemaakt door http://www.biird.nl/
Ze zou in eerste instantie enkel het logo maken, maar daar was ik zo ontzettend blij mee dat ze uiteindelijk ook mijn visitekaartjes en folders heeft gemaakt. Ze zit ook op bokt, maar ik kan haar zo snel niet terug vinden....

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:37

Mijn tip is ook: uitbesteden. Mocht je hier echter (nog) niet het geld voor hebben dan zou ik zelf iets opzetten met alleen letters met wellicht een vierkante foto oid. Als je dan wat meer geld verdient hebt zou ik naar een grafisch ontwerper stappen om een 'echt' logo te laten ontwerpen.

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 14:15

Oke ja dat is nog wel een goed plan om later een mooi echt logo te laten ontwerpen en nu eerst simpel met letters iets opzetten.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:35

Biird is Diaz op bokt!
Uitbesteden is wel het beste denk ik ja.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:54

Nadeel van eerst zelf doen en later veranderen, is dat mensen veel moeite hebben met veranderingen. Herkennen ze je eindelijk aan je logo, krijg je een andere. Over het algemeen worden klanten daar niet heel erg blij van en kan het ook ten koste gaan van je naamsbekendheid. Natuurlijk is het een idee om het zo te doen, en als je startbudget te klein is heb je geen andere keus, maar ik zou toch echt gaan voor meteen een goed logo.

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 18:54

ik snap dat uitbesteden het beste is maar ik kan het op het moment niet betalen en het is allemaal ook een grote investeren die je maakt met een bedrijfje opstarten en de kleine dingen zoals een logo probeer ik dan zo voordelig mogelijk voor mekaar te krijgen ondanks het ook een klein maar toch belangrijk deel van het bedrijf is. Maar zoals yucca zei is het ook niet verkeerd om met simpele mooie letters wat te doen met bijvoorbeeld een foto erbij. Klanten worden helaas ook niet blij met verandering dat klopt maar ik moet toch een beetje creatief zijn om een mooie verzorgde site met bedrijfs logo te krijgen. Bedankt voor het advies. Als jullie nog een mooi idee voor een simpel logo ( in mooie letters) weten dan hoor ik het graag!