Heb ik veel tips gekregen en dé tip, de foto in zwart/wit (grijstinten) zetten. Zo ben ik gaan kijken wat nu echt donkerder of lichter is en moet zeggen, ik ben voor t eerst een beetje te vrede tot nu toe...
Maar goed, we zijn dan ook nog weinig ver.
Dit is mijn eerste tekening op tekenpapier (al wel eens ander teken papier geprobeerd, maar dat tekende verre van fijn) van Canson 120 grams papier met licht korrel. Werkelijk dit tekent 100keer fijner dan printer papier!

Ook heb ik nieuwe potloden gekocht van Derwent (6B tot en met 4H), voorheen tekende ik met alleen een vulpotlood (schets ik nu nog wel mee) en heb nu dus nog de neiging om als ik donkerder wil harder te drukken. Dat moet ik nog even afleren.
Ik ben in ieder geval heel blij mee en ga nu hard aan het oefenen. Ook wil ik eens een tekening af maken ook al mislukt de tekening (meestal stop ik nadat ik een stukje in gekleurd heb, omdat t mislukt is
), daarom dat ik een WIP open en ik hoop op veel goede tips/commentaar! Lief zijn hoeft écht niet, eerlijk zijn wel heel graag.
De schets:

Sorry dat die gekanteld staat, krijg m niet gedraaid (als ik m opnieuw upload staat die weer zo).

Eerste stukje manen (en zie je de schets recht op, haha)

Stukje manen van dichtbij.

Knotjes "af".

Knotjes helemaal af (haartje die "pluizen" getekend, maar je ziet ze helaas niet op de foto) en stukje voorpluk achter de oren plus derde oor.
Ik heb de tekening nagetekend van een foto, maar ik weet niet of ik de foto mag plaatsen. Dus dat doe ik niet.
Op de foto had de pony een hoofdstel om, dus ik weet niet of de mond/kin zo precies klopt.
maar daar heb ik niet zoveel verstand van 

).