[TEK] teken tips gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

femmielove

[TEK] teken tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 22:33

hoi,

ik teken erg graag en ik vind dat ik het voor een 12 jarig meisje goed kan,
ik heb vandaag een zeichenkohle-Set gekregen en ben nu bezig met tekenen allen het wilt niet lukken,
hier een paar foto's de fjord met het halster om ben ik nu mee bezig(de foto's zijn erg wazig door de lampen)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Julia op 29-11-12 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TEK] tag toegevoegd :)

XAnoukdb

Re: teken tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:41

WOW!!!!
Hahaa zo kan ik niet eens tekenen en ik ben 14 xd

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:33

Let op bvb. verhoudingen, schouders, vormen etc.
Met name je laatste tekening, probeer ook de weide- / achtergrond wat realistischer te maken, bovendien kijk eens goed naar het hoofd van het paard, qua vorm.

Wees niet bang om iets nieuws te proberen, werk met schaduwen, en oefenen oefenen en oefenen.
uiteindelijk lukt het wel.
Heb geduld, veel oefenen, en nieuwe dingen proberen.

Succes, trouwens, volgensmij staat dit topic hier ook verkeerd..
Edit; dit waren een paar puntjes die opvielen, zelf ben ik ook aan het worstelen met verhoudingen en schaduwen.

femmielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 11:24

Horwse schreef:
Let op bvb. verhoudingen, schouders, vormen etc.
Met name je laatste tekening, probeer ook de weide- / achtergrond wat realistischer te maken, bovendien kijk eens goed naar het hoofd van het paard, qua vorm.

Wees niet bang om iets nieuws te proberen, werk met schaduwen, en oefenen oefenen en oefenen.
uiteindelijk lukt het wel.
Heb geduld, veel oefenen, en nieuwe dingen proberen.

Succes, trouwens, volgensmij staat dit topic hier ook verkeerd..
Edit; dit waren een paar puntjes die opvielen, zelf ben ik ook aan het worstelen met verhoudingen en schaduwen.

okeey met de schaduwen ben ik erg mee bezig

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:26

Je kunt er in principe nog meer details in tekenen. Ook de verhoudingen even goed naar kijken. Ook kun je bezig gaan met meer kleurverschil in grijzen. Onder anderen dus de schaduw.

femmielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 11:30

Nayomie schreef:
Je kunt er in principe nog meer details in tekenen. Ook de verhoudingen even goed naar kijken. Ook kun je bezig gaan met meer kleurverschil in grijzen. Onder anderen dus de schaduw.

okè, maar die laatste die heb ik al weg gegeven aan mijn verzorg's paard zijn bassin (dat paard is mijn verzorgpaard )

femmielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 14:13

ik heb meer schaduw enz. gedaan hier een paar foto's:
Afbeelding na
Afbeelding voor

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:15

Ik vind de verhouding hoofd-hals niet echt mooi. Ook lijkt het nu of hij ziek is. Die ogen zien er een beetje ziekig uit.

femmielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 14:23

Nayomie schreef:
Ik vind de verhouding hoofd-hals niet echt mooi. Ook lijkt het nu of hij ziek is. Die ogen zien er een beetje ziekig uit.

hoe moet ik dat dan oplossen hier mijn teken spullen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:26

femmielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 14:27

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:29

femmielove schreef:
NWDynamite schreef:
Misschien heb je hier wat aan, versta je Engels? http://www.youtube.com/watch?v=939kj0otefI

nee ik kan geen engels :oo :oo

Geeft eigenlijk niet. Je kan ook gewoon kijken hoe zij het tekent. Leer je vast al genoeg van ;-)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:30

De spullen zien er goed uit. Maar je kan het bijvoorbeeld oplossen door niet alles even dik te maken, maar bijvoorbeeld wat variatie erin te doen.
Een voorbeeld.
Afbeelding
Of deze (is niet perfect! Maar kun je wel zien wat ik met schaduwen doe)
Afbeelding

carditjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:41

je kan niet verwachten dat je met goede potloden direct super mooi kan tekenen je bent goed op weg blijven oefenen! :j
een tip is misschien niet te lang aan aan een stuk aan je tekening werken,doe rustig aan, als je over iets niet tevreden bent, stop en doe even later pas weer verder. :j ik hoop dat het helpt
ik ben een jaar geleden begonnen met paarden gedetailleerd schetsen zie je het verschil?
Afbeelding
een jaar geleden
Afbeelding
nu

femmielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 18:33

carditjeuh schreef:
je kan niet verwachten dat je met goede potloden direct super mooi kan tekenen je bent goed op weg blijven oefenen! :j
een tip is misschien niet te lang aan aan een stuk aan je tekening werken,doe rustig aan, als je over iets niet tevreden bent, stop en doe even later pas weer verder. :j ik hoop dat het helpt
ik ben een jaar geleden begonnen met paarden gedetailleerd schetsen zie je het verschil?
[ Afbeelding ]
een jaar geleden
[ Afbeelding ]
nu

ja ik zie idd erg veel verschil heb je ook cursus gehad?

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:10

Ik weet niet of je vanaf een foto tekent of niet, maar dat heeft mij erg geholpen. Gewoon tekenen wat je ziet, en erg veel oefenen.
Je kunt voor de schaduwen enz de foto ook omzetten naar zwart-wit, en/of het contrast verhogen, zodat je goed kan zien waar de donkere en waar de lichte plekken zitten. (makkelijke fotobewerkingssite is http://www.picmonkey.com)
Voor de verhoudingen kun je met een raster tekenen. Dit helpt echt goed. Naarmate je meer tekent en verder vordert kun je de hokjes groter gaan maken. Hier een tutorial (uitleg): [UK] [TUT] Tekenen met een raster, tekenen met hulplijnen
Ook kun je als oefening eens een voorbeeldfoto op zijn kop draaien. Dan moet je echt tekenen wat je ziet, heel leuk om te doen.
Verder helpt heel veel kijken naar foto's en tekeningen van anderen ook. Kijk ook naar de tips die gegeven worden en probeer ze zelf toe te passen. Op Uit de Kunst ([UK] Uit de Kunst) staan veel topics over tekenen en schilderen, en daar worden ook veel tips gegeven. Daar zou je ook eens een topic kunnen openen en vragen om tips.
Tutorials (uitleg) zijn ook altijd handig. Onder andere te vinden op youtube (zoeken op "tutorial" of "how to draw" plus dan wat je wilt tekenen. Desnoods vertaal je met google translate naar engels haha. Dus bijvoorbeeld "horse drawing tutorial" of "how to draw a realistic eye") En dan gewoon kijken hoe ze het doen, want wat ze erbij vertellen maakt niet zoveel uit.
http://www.deviantart.com is ook een handige site, hier zitten heel veel kunstenaars op, die hun tekeningen erop plaatsen, en fotografen, die foto's erop zetten die je als voorbeeld kan gebruiken.
Tekeningen vind je hier; https://browse.deviantart.com/traditional/drawings/
Voorbeeldfoto's hier; https://browse.deviantart.com/resources/stockart/
En tutorials hier; https://browse.deviantart.com/resources/tutorials/
Ook daar kun je weer allemaal dingen zoeken, zoals "horse", "dog", "cat", "eye", of whatever haha

En verder, ja oefenen, oefenen, oefenen haha. Prachtige tekeningen kunnen maken leer je niet in 1 dag; je moet jezelf blijven verbeteren.
Je bent al erg goed op weg! Veel blijven oefenen, jezelf blijven verbeteren. Komt helemaal goed! :)

femmielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 22:31

maflinger1 schreef:
Ik weet niet of je vanaf een foto tekent of niet, maar dat heeft mij erg geholpen. Gewoon tekenen wat je ziet, en erg veel oefenen.
Je kunt voor de schaduwen enz de foto ook omzetten naar zwart-wit, en/of het contrast verhogen, zodat je goed kan zien waar de donkere en waar de lichte plekken zitten. (makkelijke fotobewerkingssite is http://www.picmonkey.com)
Voor de verhoudingen kun je met een raster tekenen. Dit helpt echt goed. Naarmate je meer tekent en verder vordert kun je de hokjes groter gaan maken. Hier een tutorial (uitleg): [UK] [TUT] Tekenen met een raster, tekenen met hulplijnen
Ook kun je als oefening eens een voorbeeldfoto op zijn kop draaien. Dan moet je echt tekenen wat je ziet, heel leuk om te doen.
Verder helpt heel veel kijken naar foto's en tekeningen van anderen ook. Kijk ook naar de tips die gegeven worden en probeer ze zelf toe te passen. Op Uit de Kunst ([UK] Uit de Kunst) staan veel topics over tekenen en schilderen, en daar worden ook veel tips gegeven. Daar zou je ook eens een topic kunnen openen en vragen om tips.
Tutorials (uitleg) zijn ook altijd handig. Onder andere te vinden op youtube (zoeken op "tutorial" of "how to draw" plus dan wat je wilt tekenen. Desnoods vertaal je met google translate naar engels haha. Dus bijvoorbeeld "horse drawing tutorial" of "how to draw a realistic eye") En dan gewoon kijken hoe ze het doen, want wat ze erbij vertellen maakt niet zoveel uit.
http://www.deviantart.com is ook een handige site, hier zitten heel veel kunstenaars op, die hun tekeningen erop plaatsen, en fotografen, die foto's erop zetten die je als voorbeeld kan gebruiken.
Tekeningen vind je hier; https://browse.deviantart.com/traditional/drawings/
Voorbeeldfoto's hier; https://browse.deviantart.com/resources/stockart/
En tutorials hier; https://browse.deviantart.com/resources/tutorials/
Ook daar kun je weer allemaal dingen zoeken, zoals "horse", "dog", "cat", "eye", of whatever haha

En verder, ja oefenen, oefenen, oefenen haha. Prachtige tekeningen kunnen maken leer je niet in 1 dag; je moet jezelf blijven verbeteren.
Je bent al erg goed op weg! Veel blijven oefenen, jezelf blijven verbeteren. Komt helemaal goed! :)

Tanks het lukt me ook nu steeds beter ik had zeker 1 maand niet meer getekend en daarna dit in eenieder dat vond ik al redelijk knap van me zelf maar ik zal proberen en blijven oefenen oefenen en oefenen haha,
TIPS altijd welkom(graag zelfs) xxx

biks14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:57

hee,

Misschien is het een idee om eens te kijken op www.deviantart.com ;)
dan vindt je miscchien mensen die net zo veel van paarden tekeen houden als jij en je ideeen en tips kunnen delen :D

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:03

YRT->UK

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:52

Eyy ik wil je graag verder helpen met tips en triks
ik ben net 12 en hier is een voorbeeldje van mijn werkje
Afbeelding
Afbeelding

hier zijn ze nog niet helemaal klaar....
Dus als ik iets voor je kan betekenen graag een pb?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:55

.
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 11-01-26 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:14

femmielove schreef:
Nayomie schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Waar heb je die tekenset vandaan??

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:25

XAnoukdb schreef:
femmielove schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Waar heb je die tekenset vandaan??

Lidl :D Toch? Heb ze gisteren ook gehaald, heel erg fijn, is voornamelijk houtskool.

Ts: misschien kan je hier nog wat meer tips uit halen [UK] [INFO] algemene tips voor tekenaars en schilders.
Bekijk veel filmpjes op youtube, daar kan je veel van leren. Begin heel licht en bouw op in lagen, steeds donkerder en donkerder, maar enkel de stukken die in werkelijkheid ook donkerder tonen. En probeer niet te veel te vegen, dat toont erg slordig en onrealistisch. Probeer heel zacht een laagje aan te brengen, daar over en over tot je de juiste toon hebt.