Levitations Tutorial gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

leey

Levitations Tutorial gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 15:46

Hallo :D

Ik ben op zoek naar een goede Tutuorial die mij dat kan uit leggen
is hier maby iemand die mij dat zou willen uit leggen hoe je deze Levitations kunt maken op youtube staat wel wat maar dat is niet wat ik hele maal zoek

hier een klein voorbeeld

Afbeelding

Afbeelding

al vast bedankt :D

Ier

Re: Levitations Tutorial gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:43

http://www.hongkiat.com/blog/levitation-photography/

Precies wat ik dacht: je neemt twee foto's: één zónder objecten op de achtergrond en één met je onderwerp erop. Je wilt bijvoorbeeld een mens hebben die in de lucht 'vliegt', die zet je op een doos/stoel. Je opent beide foto's in Photoshop. De layer zónder objecten op de achtergrond word je onderlaag, vervolgens maak je nog een layer aan en daarop plak je de achtergrond mét onderwerp. Vervolgens ga je 'gummen', je gumt de (in dit geval) doos/stoel weg et voila... :)

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:55

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:04

whow gaaf, brengt me meteen op een paar leuke ideeën :D

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:49

Heel erg gaaf, kun je dat met gimp ook ?

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 21:54

Ier schreef:
http://www.hongkiat.com/blog/levitation-photography/

Precies wat ik dacht: je neemt twee foto's: één zónder objecten op de achtergrond en één met je onderwerp erop. Je wilt bijvoorbeeld een mens hebben die in de lucht 'vliegt', die zet je op een doos/stoel. Je opent beide foto's in Photoshop. De layer zónder objecten op de achtergrond word je onderlaag, vervolgens maak je nog een layer aan en daarop plak je de achtergrond mét onderwerp. Vervolgens ga je 'gummen', je gumt de (in dit geval) doos/stoel weg et voila... :)

hoii hooii

ja idd zo ver was ik ook gekomen :D maar wat ik me eingelijk afvroeg was zo als de laaste foto dat meisje in de groene jurk hoe heeft die dat met die bene gedaan want als ik zo op een kruk ga staan dan uhmmm verliest ik me evenwicht denk ik hgahahahahahahahah

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:24

Ja inderdaad heb ik ervaring met het maken van Levitation foto's, bedankt Robin!

leey als je het fijn vindt dan wil ik wel een nieuwe poging levitation wagen, en dat ik dit keer met meerdere foto's en uiteindelijke bewerking een tutorial maak? ;)

Nog even over je vraag: Ik denk dat dat meisje met de groene jurk gewoon "staat" met haar andere been opgetrokken. Deze foto is uitgeknipt en gedraaid (je moet je hoofd naar links draaien dan zie je het beter) en in de betreffende foto van de kunstgallerij geplakt.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:08

Ik heb het eens geprobeerd met een bruidje. Is wel redelijk gelukt maar heb er een hoop geklungel mee gehad, dus een tutorial, om dat geklungel te voorkomen, zou voor mij ook welkom zijn!

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 15:19

Loontje_ schreef:
Ja inderdaad heb ik ervaring met het maken van Levitation foto's, bedankt Robin!

leey als je het fijn vindt dan wil ik wel een nieuwe poging levitation wagen, en dat ik dit keer met meerdere foto's en uiteindelijke bewerking een tutorial maak? ;)

Nog even over je vraag: Ik denk dat dat meisje met de groene jurk gewoon "staat" met haar andere been opgetrokken. Deze foto is uitgeknipt en gedraaid (je moet je hoofd naar links draaien dan zie je het beter) en in de betreffende foto van de kunstgallerij geplakt.

Hoii hooii ooh nou dat zou hele maal super zijn super bedankt :D

Ik ga vanavond met een goede vriendin fotos maken zal wel even laten zien wat ik er van gemaakt hebt hahahahahah ^^

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:21

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:10

Ik lees even mee, moet 13 december toelating doen voor de kunstacademie (vormgeving) en wilde in mijn thuisopdracht 1 levitation foto meenemen :)

Interessant topic!