[TEK][WIP]Gisée - pastel en houtskool

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

mar_fay

[TEK][WIP]Gisée - pastel en houtskool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 10:21

Een hele leuke opdracht - en een uitdaging om dit passend te krijgen. Een aantal verschillende technieken bij elkaar, zoals het nu in mijn hoofd zit de twee grote uitgewerkt met pastel, linksboven en wat andere kleinere met houtskool en ook één of twee met pastel, maar dan maar licht uitgewerkt. Een aantal zullen er dus 'schetserig' uitzien, dat is dan ook de bedoeling. Dit omdat de opdrachtgeefster niet kon kiezen en eigenlijk alles leuk vond :+
Voor mij is het nog heel erg zoeken naar wat mooi op welke plek past en op welke grootte, dus als jullie ideeën hebben: laat maar horen!

Schets (allemaal), nog niet alles klopt, dat werk ik steeds verder uit.
Afbeelding

Linksboven, met houtskool:
Afbeelding

Afbeelding

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 10:54

Linksonder, de ogen staan vast:
Afbeelding

Duke

Re: [TEK][WIP]Gisée - pastel en houtskool

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:00

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat, want nu komt het nogal rommelig over wat je allemaal van plan ben. Ik hoop dat het lukt om het allemaal tot één geheel te maken. Je begin is al wel sterk! Ben heel benieuwd!

Soms kun je beter keuzes maken dan alles maar willen. Je hebt er dus een ware uitdaging van gemaakt.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 13:01

Haha, ja dat wel. Ze wilde graag een stel schetsen, maar dan liefst wel wat meer uitgewerkt. Ik ben zelf ook heel benieuwd of het gaat lukken :D Volgens mij is mijn uitleg ook niet heel duidelijk, maar dat kom ook omdat ik het zelf nog niet zo goed weet... Maar dat is eigenlijk altijd wel zo.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 14:12

Stukje verder:
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:04

jouw kleurgebruik is echt fantastisch! ik ben benieuwd hoe je dit verder gaat uitwerken!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:23

Erg mooi begin, maar met een kanttekening. De opzet is gevaarlijk; het wordt snel rommelig, ook omdat je in de compositie geen gebruik hebt gemaakt van lijnenspel om de ogen als het ware rond te leiden. Er lijkt nu een centrale figuur te ontstaan en rechtsboven 1 die erbuiten valt. Maar dat wil niet zeggen dat het door middel van de uitwerking niet meer enigszins recht te trekken is.
Je kleurgebruik vind ik erg goed, evenals de speelse accenten die je in het houtskool gedeelte hebt neergezet. Wellicht dat het hoofd in houtskool nog wat aangezet moet worden, maar dat zou ik willen afwachten tot je het geheel wat verder hebt uitgewerkt. Ik ben benieuwd, zeker ook naar het kleurportret!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 20:41

Bedankt voor je commentaar JoSav :) over die staande hond twijfel ik zelf ook. De foto is niet fantastisch en ik heb de schets ook nog maar heel ruw staan, meer als 'eventueel is hier nog plek :')'
Mijn houtskool is denk ik gevallen, want bij iedere keer dat ie iets langer geslepen wordt breekt ie af. Dat maakt dat ik niet echt aan details toekwam, de punt is gewoonweg te stomp. Maar gelukkig is de sint in het land en die schijnt dat altijd te horen als ik weer vloek om de zoveelste gebroken punt :+

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:31

Wat betreft het hondje getekend met houtskool: ik vind het een mooie schets, maar ik vind de manier waarop je het houtskooltje hebt gebruikt iets te eenzijdig. De haren zijn i.m.o. veel te grof aangegeven. Misschien is het dus verstandig te letten op stofuitdrukking? De tweede tekening vind ik mooi in het kleurgebruik en hier kijk je ook analytischer naar o.a. de stofuitdrukking dan bij je eerste tekening. Ook vind ik je opzet daar goed. Ga zo door! :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 10:13

Met de houtskool zal ik naderhand nog eens proberen om te spelen. Sint heeft mijn gevloek nog niet gehoord, dus ik moet zelf denk ik maar naar de winkel voor wat nieuwe stukjes ;)
Voor nu een nieuw stukje:
Afbeelding

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 16:30

WAH.
Ik loop een beetje vast, stomme fout gemaakt en ben die nog aan het recht zetten. Ik heb er even geen zin meer in, dus maar even aan een ander stukje begonnen :+
Afbeelding

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 14:21

Met deze ben ik nog bezig:
Afbeelding
Harde (felle) kleuren 'weg' gehaald (het is wel een hond van elf ;) ) en het geheel zachter gemaakt. Ruzie met de vacht, dus iedere keer een klein stukje, terwijl ik ondertussen nog aan andere stukken werk. Ik wil ook de sprankeling weer meer terugkrijgen, die mis ik nu zelf.

En ook met de andere een paar stappen verder:
Afbeelding

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:37

Wauw, een beetje a la Rien Poortvliet :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:38

Ow sterkte!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 13:05

Rien van Poortvliet? Cool :D

Ben weer een stukje verder. Ik stoorde me aan het wegkijkende hoofd, dus heb het rechtse deel een klein beetje aangepast: http://i1135.photobucket.com/albums/m62 ... 5d3cd5.jpg

Verder ben ik weer aan drie dingen tegelijk bezig: nieuw (zittend) hondje opgezet, staande hond uitgewerkt en de het grote portret links is bijna af *pfieuw*
Afbeelding

Afbeelding

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 08:23

wauw wat een geweldig kleurgebruik!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 13:39

Stukje verder :)

Deze twee zijn nu wel af:
Afbeelding
Afbeelding
Alleen moet ik straks nog even goed gaan zitten voor de ogen, want ik ben mijn puntenslijper kwijt en mijn witte potlood is te dik, waardoor mijn puntje steeds op de verkeerde plek terecht komt :+

En deze wordt ook steeds beter:
Afbeelding

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:24

Amy77 schreef:
Wauw, een beetje a la Rien Poortvliet :)

Das ook het eerste wat ik dacht!! Heel gaaf!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 18:22

Ik ga blozen van jullie, bedankt! :))
Zelf zie ik alleen maar dat ik een beetje dezelfde 'slag' heb, maar het is wel heel anders. Rien Poortvliet heeft zulke mooie dingen <3

Anyway, ik ben klaar!
Eerst deze nog op gezet:
Afbeelding

En zo is ie geworden:
Afbeelding

Groot formaat: http://fav.me/d5ow8sv

Zelf ben ik nu vooral blij met de rechtse, eerste keer dat ik zo op die manier heb gewerkt en het beviel me heel erg goed :)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:34

hmm... Ik vind je kleurgebruik erg mooi, er prettig. Jammer vind ik dat je er maar 1 houtskool tussen hebt zitten, die steekt zo af tegen de rest.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 10:31

Ik heb nog gevraagd aan de opdrachtgeefster, maar ze wil niet dat ik dat verander :')