Op welk materiaal laat jij je foto's uitvergroten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij het mooiste aan je muur?

Ingelijste foto
14 (41%)
Canvas
10 (29%)
Geborsteld aluminium
Geen stemmen
Aluminium dibond (witte toplaag)
5 (14%)
Plexiglas
4 (11%)
Anders... Namelijk: (reageer in topic)
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 34

Anoniem

Op welk materiaal laat jij je foto's uitvergroten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:41

Ingelijste foto's en afdrukken op canvas zijn heel erg lang de standaard geweest.
Maar tegenwoordig zijn er zo veel meer opties om je foto's af te (laten) drukken.

Daarom de vraag: welk materiaal vind jij nou 't mooiste voor je foto's aan de muur?

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:07

Dibond en Plexiglas zijn absoluut mijn favoriet, prachtig! welke ik van die twee het mooiste vind... het heeft allebei zijn charme vind ik. :)

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:11

Voor mezelf een mooie zwart wit foto afgedrukt, in een mooie lijst met passpartout voor aan de muur.

Voordeel hiervan is ook dat je makkelijk de foto kunt wisselen en dan minder geld kwijt bent. Want op den duur wil ik wel weer wat anders aan de muur en merk nu dat een canvasdoek dan achter het schot op zolder verdwijnt. Met de meeste andere opties moet je gelijk een heel nieuw product kopen ipv alleen een fotoafdruk.

Bagheera_206

Re: Op welk materiaal laat jij je foto's uitvergroten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:18

Dibond met acryl/plexiglas vind ik zelf erg gaaf. Dibond met epoxyhars is ook wel erg tof, maar helaas onbetaalbaar. Ik wil nog een gave foto laten uitvergroten voor boven de bank. Dat zal een dibond worden met acryl/plexiglas of epoxyhars. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:20

Ik heb ooit bij iemand gezien die een foto had laten graveren in glas. Echt geweldig, maar ik kan het nergens terug vinden waar je het kan laten doen en wat het kost...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:01

Hangt heel erg van het soort foto af... Canvas kan een heerlijke rustige uitstraling hebben en moet je dus (imo) niet met al te zachte en rustige kleuren gebruiken, glaspapier kan heerlijk springen, net als mat papier achter glas... Dibond daarin tegen heeft ook weer z'n eigen charmes... Het heeft allemaal wel wat!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:25

Ik weet nog een mooie Fem. Exclusive Wooden/MDF :j

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:28

Een afdruk op hout zou ik nog graag eens willen (ja, dat bestaat echt) :)

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:42

PKfoto schreef:
Voor mezelf een mooie zwart wit foto afgedrukt, in een mooie lijst met passpartout voor aan de muur.

Voordeel hiervan is ook dat je makkelijk de foto kunt wisselen en dan minder geld kwijt bent. Want op den duur wil ik wel weer wat anders aan de muur en merk nu dat een canvasdoek dan achter het schot op zolder verdwijnt. Met de meeste andere opties moet je gelijk een heel nieuw product kopen ipv alleen een fotoafdruk.

Behalve trouwens tegenover een wand met ramen want dan reflecteert het teveel in het glas, dan is canvas mooier.