Maar pfft, die patronen.
Ik snap nu wel wat men bedoelt met één naald ribbelsteek (is twee naalden recht breien) en met kantsteek (gewoon aan de zijkant, altijd recht breien), wat een toer is etc. Maar waarom ze al die extra benamingen hebben, oef..
Wat ik dan niet snap zijn dingen die in breipatronen staan zoals "Minder gelijkmatig 6x2 steken" Geen flauw idee... Of hoe ik moet weten welke de goede kant is en welke de slechte. In ribbelsteek ziet dat er precies hetzelfde uit... En als ze zeggen "Minder 8 steken" Oké, maar moet ik dan 8 steken over de ander heen halen (dus in totaal 16) of 4 (dus 8) enzovoort enzovoort. Drama
Afin, wie is zo lief om mij een beetje in de juiste richting te sturen.. Of naar patronen op het internet die duidelijk zijn.
Je hebt trouwens die hele fijne website van zeeman met hele leuke breidingen, maar ik snap ze gewoon niet.. En sowieso zijn die mutsen in volwassen maten en ik ben niet kundig genoeg om te weten hoeveel minder steken ik dan moet opzetten om de mutsen kleiner te maken.
http://www.zeeman.com/getdoc/972f0294-b754-4aa0-bdb0-f5076ecfc34e/Muts-Have-Home.aspx
Het filmpje is heel handig.