ik heb 4 weken geleden mijn paard in laten slapen, en wil graag een armband laten maken van zijn haar. maar ik heb ook een dop van hem, en dacht dat het misschien mooi zou zijn om deze ook in een sieraad te laten verwerken. alleen heb ik geen enkel idee in wat en hoe dat eruit zal komen te zien.
ook zou ik niet weten waar ik dat kan laten maken.
dus als jullie ideeen hebben of zelf een sieraad met een dop/kies erin verwerkt zou ik die graag willen zien.
@ shirley: ja er worden wel vaker hangers gemaakt, maar de dop zal sowieso eerst geslepen/gepolijst moeten worden, nu zitten er nog van die scherpe uitsteeksels aan. dankjewel!
@sonja: dat is idd wel een idee. heb jij dat weleens gezien hoe dat eruit ziet?
Ik heb ook nog een tand liggen, mijn idee was een plakje laten snijden (zoals Sonja al zei) en deze dan een 'lijstje' van zilver geven (dus een randje errond) en dan aan een zilveren ketting. Ik heb er nog geen foto van want nog niet uitgevoerd, is iets voor in de toekomst als ik een juwelier vindt die wil meewerken
edit: zie net de foto in eerder genoemd topic, dat was dus ook mijn idee, dan niet met de volledige tand maar een plakje ervan, dan is het minder dik, maar zie je nog wel mooi de structuur van de tand.
ja, dat idee lijkt me heel erg mooi, maar waar ik bang voor ben is dat het heel lelijk wordt en dan is de kies naar de knoppen en heb ik helemaal niks meer.
misschien dat ik gewoon eens bij een zilver- of goud-smid moet binnen stappen en kijken wat de mogelijkheden zijn.
geen gek idee hoor ik heb het jaren gelden ook gedaan, koste toen iets van 25 gulden of euro. maar dat weet ik niet meer dacht euro.
ik heb het gewoon bij de juwelier laten doen even rondvragen in de buurt
Miss_Arie
Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-12 14:25
singasong schreef:
Ik zou de kies voor je kunnen 'wrappen' met verzilverd draad!
oke .... klinkt eng.... wat is dat???
ik heb alleen een dop, dus het is een vrij brede, maar platte kies... ja, is een beetje lastig uitleggen zo. ik zal vanavond even een foto maken, dat verduidelijkt het allemaal een hoop.
Ik heb van mijn eigen paard een stuk kies (van een gebroken kies) wat ik zou kunnen wrappen als voorbeeld maar daar moeten wel wat stukjes van glad gemaakt worden. Enig idee waar ik dat mee kan doen?