[TEK] Shetlandpony (spirit) en zijn baasje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_bokworst

[TEK] Shetlandpony (spirit) en zijn baasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 21:53

Hoi bokkers!
Ik heb inmiddels weer een tekening gemaakt, en wil hem graag met jullie delen ^^
even snel voorstellen:
Lisa, 13 jaar, ik teken pas 'echt' sinds mijn 11de.
Ik hoor heel graag tips etc, ik wil graag leren en verbeteren.

Materiaal:
Potlood
Zo'n pen met potlood erin (geen idee hoe dat heet)
en printer papier ><

Voorbeeldfoto:
Afbeelding
Ik teken de tekst van baasje haar trui niet na, werd me iets te :p

Schets van spirit:
Afbeelding

Met baasje erbij:
Afbeelding

beetje spirit ingekleurd:
Afbeelding

Spirit afgemaakt:
Afbeelding

Begonnen met baasje (ben zoo slecht in mensen tekenen, vooral gezichten zijn een ramp ><)
Afbeelding

Eind resultaat:
Afbeelding

En wederom is het gezicht van baasje mislukt T_T
Maarja dat moet ik gewoon oefenen en misschien gaat dat makeklijker met tips van jullie?

XxLisa

InezFlip

Re: [TEK] Shetlandpony (spirit) en zijn baasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:55

Ik heb geen tips voor je want ik teken zelf niet, maar vind wel erg knap gedaan hoor :)!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:56

jeetje knap zeg! enige puntje wat ik kan opnoemen is dat het bovenlipje niet helemaal klopt...net even te smal denk ik? maar knap gedaan hoor

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 21:59

dito schreef:
jeetje knap zeg! enige puntje wat ik kan opnoemen is dat het bovenlipje niet helemaal klopt...net even te smal denk ik? maar knap gedaan hoor

Ik zie het !
ik zal er de volgende keer op letten ^^

falionrule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:59

Ik vind hem mooi gemaakt!

misschien zou je in je achterhoofd kunnen houden dat er in het 'echte' leven geen lijntjes zijn,
maar verschillende kleuren (grijs, in dit geval), dan krijg je mooie overgangen en een 'echter' effect.

Wat betreft het gezicht, gewoon blijven oefenen :D

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 22:01

falionrule schreef:

misschien zou je in je achterhoofd kunnen houden dat er in het 'echte' leven geen lijntjes zijn,
maar verschillende kleuren (grijs, in dit geval), dan krijg je mooie overgangen en een 'echter' effect.

Oke zal ik doen ^^
ik vind dat heel moeilijk want dan heb je bij mij al snel het idee dat het 1 groot vlak is inplaats van een vacht ofzoiets, maar het kan idd wel iets meer, heel erg bedankt !

falionrule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:03

xLisaMaxime schreef:
falionrule schreef:

Oke zal ik doen ^^
ik vind dat heel moeilijk want dan heb je bij mij al snel het idee dat het 1 groot vlak is inplaats van een vacht ofzoiets, maar het kan idd wel iets meer, heel erg bedankt !

Dat probleem heb ik ook vaak, dat is voor mij een struikelpunt, waardoor ik het hoofd vh paard (bijna) altijd mooi vind, maar de nek verschrikkelijk krasserig (ik heb het geduld niet voor grote vlakken) ;)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:11

ik vind m wel echt al heel mooi! maar de verhoudingen kloppen denk ik nét niet helemaal. maar je hebt ook wel een erg lastige foto uitgekozen. wel echt knap

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 20:28

jasz schreef:
ik vind m wel echt al heel mooi! maar de verhoudingen kloppen denk ik nét niet helemaal. maar je hebt ook wel een erg lastige foto uitgekozen. wel echt knap

Van spirit of baasje?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:58

allebei niet helemaal, bij het baasje zijn de ogen echt te groot en bij de pony klopt de neus en snoet niet.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:27

De verhoudingen zijn idd nog niet helemaal goed, maar ik vind het wel een héél geslaagde poging, je bent al mooi een goede techniek aan het ontwikkelen! Wat zonde dat je printerpapier gebruikt, dat kun je bijna niet fatsoenlijk gummen en het is veel moeilijker om er mooie en echt goede licht - donker verschillen mee te maken. Iets steviger schets/tekenpapier werkt veel beter. Vraag een mooie tekendummy voor Sinterklaas om in te oefenen en ga vooral zo door!!!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:31

Voor jouw leeftijd heb je best een beetje een stijl gevonden. Een beetje los maar wel met voldoende detail. Ik vind het erg leuk. Gezichten zijn moeilijk en het lijkt op mijn scherm of dat ze links 6 vingers heeft?

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 17:39

jasz schreef:
allebei niet helemaal, bij het baasje zijn de ogen echt te groot en bij de pony klopt de neus en snoet niet.

nu zie ik het ook !
bij baasje komt het denk ik omdat ze een bril draagt, dat ik dat daardoor moeilijk kon inschatten, en nu zie ik het ook van spirit. zal er op letten, bedankt :)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 17:40

Chaos schreef:
Voor jouw leeftijd heb je best een beetje een stijl gevonden. Een beetje los maar wel met voldoende detail. Ik vind het erg leuk. Gezichten zijn moeilijk en het lijkt op mijn scherm of dat ze links 6 vingers heeft?

Haha klopt, ze houd een clicker vast en vergeten in te kleuren :+

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 17:41

licorne schreef:
De verhoudingen zijn idd nog niet helemaal goed, maar ik vind het wel een héél geslaagde poging, je bent al mooi een goede techniek aan het ontwikkelen! Wat zonde dat je printerpapier gebruikt, dat kun je bijna niet fatsoenlijk gummen en het is veel moeilijker om er mooie en echt goede licht - donker verschillen mee te maken. Iets steviger schets/tekenpapier werkt veel beter. Vraag een mooie tekendummy voor Sinterklaas om in te oefenen en ga vooral zo door!!!

Ik ben al een tijdje opzoek naar teken/kunst winkel in de buurt, ik zal binnenkort even echt tekenpapier halen, bedankt !