Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
WilmaBoy schreef:zitten er elektrische onderdelen in de lens? Indien niet zou het me verwonderen dat die total loss is.
Echter zou ik wel demonteren indien mogelijk en ieder onderdeel oppoetsen...
Leonyr schreef:WilmaBoy schreef:zitten er elektrische onderdelen in de lens? Indien niet zou het me verwonderen dat die total loss is.
Echter zou ik wel demonteren indien mogelijk en ieder onderdeel oppoetsen...
Nou, de AF zelf zit in de body, maar ze maken natuurlijk wel elektrisch geladen contact tijdens het scherpstellen.
Verder demonteren dan hem van de body af te halen, UV-filter en zonnekap eraf gaat eigenlijk niet.
WilmaBoy schreef:Leonyr schreef:
Nou, de AF zelf zit in de body, maar ze maken natuurlijk wel elektrisch geladen contact tijdens het scherpstellen.
Verder demonteren dan hem van de body af te halen, UV-filter en zonnekap eraf gaat eigenlijk niet.
ik zou hem een paar dagen naast de verwarmingsketel leggen, zo af en toe de zoom eens open en dicht.
Na een week of iets langer, als je echt 200% zeker bent dat alles door en door droog is hem er eens opzetten en proberen...
edit: zout water kan eens lens absoluut niet hebben, maar dit betreft toch 'gewoon' water
WilmaBoy schreef:denk dat rijst niet echt veel zal helpen, zal eerder de vochtigheid uit lucht halen. Maar idd, als er nog vocht inzit dan is ook je body ten dode opgeschreven, daarom, ergens lekker warm, doe maar een (2?) week oid, dat je héél zeker bent dat alles droog is en dan even proberen.