[SCH][WIP] Herten in het bos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

[SCH][WIP] Herten in het bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 11:58

Nu Fanja en Linde hun voltooiing naderen is het tijd voor een nieuw werk.
In september heb ik foto's gemaakt bij Het Aardhuis. Eén van deze foto's ben ik aan het uitwerken:

Afbeelding

Ik wil graag een intiem, beetje mysterieus sfeertje neer gaan zetten waarbij ik de foto als houvast gebruik, maar 'm niet één op één naschilder.

Afbeelding

Qua horizon zat het nog niet helemaal lekker, dus een gróóóte aanpassing gedaan:

Afbeelding

En nu uitwerken maar:
Afbeelding

:) to be continued...

Patriciavt

Re: [SCH][WIP] Herten in het bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:06

Wauwie :D Ik vind het zo machtig om te zien hoe jij per stap altijd veranderd en ook durft te veranderen!!! Ben benieuwd naar het uiteindelijk resultaat!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:42

Mooi hoor Tien! Dat mannetjes beest trekt echt al de aandacht en vind hem in stap twee een stuk sterker dan in stap 1. Ik ben heel erg benieuwd hoe dit word, ik vind persoonlijk de foto al lastig te 'begrijpen' ik kijk een beetje gek tegen het reetje aan wat kiekeboe doet bij de boom maar geen lijf heeft, en het ree en de kalf die kennelijk een stuk lager staan dan het mannetje. Erg moeilijk om dat te schilderen zonder dat het gek lijkt, maar jou kennende kom je d'r wel uit. Ben heel erg benieuwd en het begin ziet er al prachtig uit!

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:15

Hij lijkt zo haast al af. :) Vind de (duidelijk veranderde) sfeer echt supermooi uitgewerkt! Ik vind vooral die takken bij de laatste update goed gelukt, geeft een veel levendigere uitstraling dan de originele foto... Die boom rechts heeft wel een wat sterke schaduw, of niet?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:21

Je gaat hopelijk nog wel het gewei bij de bok schilderen? Die mis ik erg in de laatste 2 stappen! Ook vind ik het erg jammer dat het hoofd van de bok wegvalt omdat er een boom achter staat, ik vond hem in de eerste versie mooier en meer tot zijn recht komen.. Is een kwestie van smaak natuurlijk...

Wel vind ik hem erg gaaf! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
Laatst bijgewerkt door Casca op 15-11-12 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:22

Wauw! Wat een geweldige veranderingen zeg :wow: Ik ben nu erg nieuwsgierig geworden naar meer resultaat en naar het eindresultaat :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 20:39

Dank jullie allemaal :)

@ Niek: het zijn allemaal edelherten, enkel het mannetje staat, de hindes liggen in het gras/ achter de boom. Gaat nog een uitdaging worden om dit perspectief goed te krijgen :j
@ Caca: gewei staat er inmiddels in basis weer op. Boom erachter is al stappen lichter geworden, juist om het gewei naar voren te laten komen.

Update:

Afbeelding

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:31

Om heel eerlijk te zijn, vind ik het wel jammer dat de takken op de achtergrond het gewei nu wat verstoren. Maar dit is geen commentaar op jouw techniek, hoor! Ik vind het prachtig!! Vind het ook knap hoe je de schaduw hebt aangebracht op het gewei. :j
Maar dat mannetje steelde eerst echt de show, nu kijkt het beeld minder fijn.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:35

Ik kan weinig meer zinnigs zeggen dan: wauwwwwwww ... :wow:

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:16

het is gewoon eng .. zo echt! Wauw :wow:

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:47

Mooie sfeer zit erin!
Als ik jou was zou ik de andere 2 herten weglaten. Vind het de aandacht van het grote hert teveel wegtrekken.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:52

wow gaaf!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:55

Rosa__ schreef:
Om heel eerlijk te zijn, vind ik het wel jammer dat de takken op de achtergrond het gewei nu wat verstoren.

Hier ben ik het helemaal mee eens :o

Maar wat is het verders ontzettend mooi aan het worden zeg!!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:00

Bij die eerste stap dacht ik wauw, gaaf, mooie kleuren! maar toen keek ik verder en dacht ik wat zonde :oo ik vond de eerste stap eigenlijk veel mooier dan waar je nu bent! De bomen erachter storen inderdaad met het gewei, maar daarnaast lijkt het geheel nu ook heel erg rommelig doordat je niet weet waar je moet kijken. Ik vond je eerste (en tweede) opzet veel rustiger, kleurrijker en fijner om naar te kijken. Ben wel erg benieuwd hoe je hem gaat uitwerken :j Misschien een idee om het gras wat minder aanwezig te maken, meer zoals in stap 2? Nu ruziën zowel onderwerp als voor- en achtergrond een beetje om de aandacht.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:44

Heel erg mooi :). Ik vind dat er nu nog weinig zinnigs te zeggen valt over het gewei tegenover de takken, je zegt zelf dat deze in de basis is uitgewerkt. En sja, een gewei heeft in essentie nu eenmaal veel van een tak weg :D.

Ik ben het wel met Fiffil eens voor wat betreft het gras, ik zit nu meer naar het gras te turen dan naar het hert zelf. Hoe dan ook, ik volg deze, gaat weer prachtig worden!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:49

Mooi hoor !!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:21

Mooi!! Maar ben het wel eens met diegene die zeggen dat de achtergrond te druk is.
Ik zou proberen de achterste bomen net als in de foto wat waziger te maken en de voorste boom alleen met duidelijke details. En inderdaad het gras wat minder. Ook mis ik wat groen.
Ik volg! Ben benieuwd hoe je volgende update wordt.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 08:53

Mooi hoor!
Al snap ik Fiffill helemaal en deel ik haar gevoel/mening.
Het is juist zo moeilijk als je een afbeelding natekent /schildert om niet alles over te nemen, maar er iets eigens en misschien nog wel iets veel sterkers van te maken.
Maar respect hoe je bezig bent!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:51

Wordt een plaatje Fnanne, ben benieuwd naar het vervolg.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 20:56

Dank allemaal voor de goede commentaren. Ik herken -voor een deel- wat jullie schrijven, al weet ik nog niet direct waar ik straks uit ga komen. Dat is vaak ook voor mijzelf een verrassing. Ik maak dit werk tijdens mijn schilderlessen bij Nico Bulder, een wildlife-realistisch schilder. Ik wil deze stijl graag machtig zijn om er uiteindelijk weer mijn eigen draai aan te kunnen gaan geven.

Heb weer een update:

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:04

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 18:10

't Is even geleden maar ik heb ook deze weer opgepakt.
Uitwerking van het hert is begonnen en mede daardoor ook meer diepte creeëren tussen hert en achtergrond:

Afbeelding

Detail:

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 06:54

Update:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De hindes hebben nu een tweede of derde laag gehad en het gewei heeft nog weer wat meer vorm gekregen :)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:11

Wauw! Dat was lang geleden; ik herinner me dit werk nog goed. :) De verandering met de achtergrond vind ik echt super. Heel geslaagd! Wat een prachtig stuk, er zit zo veel pakkende sfeer in. (Maar dat had 'ie eerst ook al, hoor.) Goed op weg...! En als ik naar de uitdrukking kijk van de herten, ze hebben echt allemaal een eigen... :D

Het enige wat mij wel direct opviel, was dat 'de man' nu een glimmend soort uiterlijk lijkt te hebben; beetje zo'n schijnende reflectie.
Maar je bent sowieso nog niet klaar, natuurlijk! :) Ik wacht af. Ik vind je stijl überhaupt heel indrukwekkend. ;)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 06:15

Prachtig!! Hoe realistisch kun je schilderen... wauw! Ben het eens met wat babe zegt, verder onwijs gaaf!