[SCH] Portret en wat vragen voor volgende opdracht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikietje

[SCH] Portret en wat vragen voor volgende opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 12:32

Hoi bokkers!

Vorige week is mijn beste vriendin jarig geweest, en ja,.. dan ga je op zoek naar het ultieme kado.
Ik had jaren niet meer geschilderd, maar na een muurschildering een aantal weken geleden is het toch wel weer gaan kriebelen.
Ik heb uiteindelijk een foto op een doek van 120 * 90 gezet.
Afbeelding

Vriendinnetje is er ontzettend blij mee, maar nu het volgende:
Ik krijg net de vraag wat ik voor een schilderij vraag.

(Ik heb af en toe zo gevloekt op het schilderij toen ik er mee bezig was, dat ik bij mezelf heb gedacht : NOOIT MEER!! :') )
Maar toch vind ik het stiekem wel leuk... Haha.

Muurschildering:
Afbeelding

Nu de vraag: Wat moet ik voor zo iets vragen?... Ik heb werkelijk geen idee!!!
Of wat zouden jullie er voor over hebben...
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 13-11-12 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd en titel aangepast.

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:44

Ik vind dat bovenste doek echt geweldig, je hebt een hele eigen stijl, die onderste vind ik ook leuk gestyleerd maar wat simpeler.

Zo'n doek zou ik zonder met mijn ogen te knipperen minimaal 100 euro voor durven vragen, beter nog 150, en als je dan gaat oefenen en het wordt allemaal nog uitgewerkter en afgewerkter, met behoud van je volstrekt eigen "stempel", dan kun je hoe beter je wordt steeds wat hoger gaan zitten. Hier op Bokt wordt in het taxeertopic doorgaans laag getaxeerd, dat zegt ook iets over hoe mensen hun eigen talent zien en ook hoe hun eigen budget is, dat geeft niet, er is voor elk wat wils, maar het is als je het echt als bijverdienste doet niet helemaal reeel om voor een paar tientjes aan 't werk te gaan. Ik zou dit zeker niet voor veel minder doen als dit is wat je kunt. Ik vraag ook geld voor mijn werk, bedragen waar ik mezelf goed bij voel omdat ik het ervoor "kan" doen zonder ander werk dat meer verdient te moeten laten schieten, en waar opdrachtgevers zonder moeite mee akkoord gaan, en die bedragen gaan ook ruim over de 100 euro. En dat is nog steeds een schijntje voorbij wat de "echte" profs (terecht) voor hun werk vragen.

Die muurschildering vind ik nog wat simpel, dan zou ik zeggen, om te beginnen vijf tientjes?

1234

Re: Help! Wat vragen voor volgende opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:52

Duke

Re: Help! Wat vragen voor volgende opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:09

Ik ben het helemaal met Licorne eens.

Je kunt jezelf afvragen: wat wil ik per uur verdienen eraan en hoe lang ben ik er ongeveer mee bezig en dan nog de kosten voor doek en verf en kwasten (die slijten ook, ik koop per 3 doeken ongeveer wel een nieuwe kwast, die kosten zou ik ook erbij rekenen).