[Ver]Simon...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rose123

[Ver]Simon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 19:07

Dit is mijn eerste verhaal dat ik zo in het openbaar plaats, aangezien ik ze eigenlijk nooit verder typ dan de eerste alinea. Ik ben benieuwd wat jullie van dit stukje vinden, graag opbouwende kritiek en tips...

“Heb je enig idee hoeveel pijn dit alles mij al heeft gedaan, heb je enig idee”. Met tranen in mijn ogen keek ik naar het jonge meisje dat voor mij stond. Haar woorden kwamen aan als kogels en deden me zeer, net zoals alles wat ik had veroorzaakt haar zeer had gedaan. “ Weet je, soms heb ik het gevoel dat ik de volwassenen van ons twee ben, de wijste. En ik ben appelflap nog niet eens 18 en jij al 28, moet je na gaan. En flikker op met het excuus dat je altijd van binnen een kind blijft, je weet heel goed dat dat niet altijd mogelijk is.” haar stem trilde van woede en ook bij haar vulde haar ogen zich met tranen. Ik mompelde een zachte sorry en wende mijn blik af, ik kon niet langer naar haar kijken. Haar in zo’n staat zien was afschuwelijk voor mij. Terwijl ze doorging met haar preek, iets waar ze erg goed in was ondanks dat ze nog zo jong was, dwaalde mijn gedachten af…

Ik zat op het houten hek wat de afscheiding van de weide vormde en keek al glimlachend toe hoe Mieke al lachend met Hayco, haar hengst, op haar hielen voorbij rende. Hij duwde haar met een lomp hoofdgebaar om zodat ze in het hoge gras viel. “Jij speelt vals!” hoorde ik haar nog steeds lachend uit het gras roepen terwijl Hayco nog eens voorbij draafde. “Hé, je mag me best overeind helpen, Leo!” riep ze opnieuw naar de grote hengst die nu als een hondje naar haar toe kwam. Het gras stond zo hoog dat toen hij zijn hals naar beneden deed zijn gehele hoofd in het gras verdween. Toen hij zijn hoofd weer omhoog deed had Mieke zich vast aan zijn halster en liet zich zo overeind trekken. “Dankje wel.” zei ze op een zachte, lieve toon tegen het dier en drukte een kus op zijn neus. De hengst murmelde zachtjes en wreef even kort met zijn neus tegen haar aan om vervolgens al luid hinnikend weer weg te draven, hij wilde nog wel verder spelen. “Vijf minuten, mijn conditie is veel slechter dan die van jou.” riep Mieke naar hem en ze kwam naar me toe lopen. Toen ze vlakbij was keek ze me al glimlachend aan. “Penny…” was het enige wat ik zei. Er streek een speelse glimlach over mijn gezicht toen ik haar reactie zag. “Wat zei u meneer van Elc?” vroeg ze terwijl ze me serieus aankeek. “Penny…” herhaalde ik nogmaals terwijl ik van het hek afkwam. “Oh als ik jou te pakken krijg jij vervelende eikel, dan echt… ik zweer… ik doe je wat!” schreeuwde ze terwijl ze dit keer achter mij aan rende door de wei. Hayco, die even had staan grazen, keek verbaasd op en bleef naar het tafereel staan kijken, ondertussen rustig op een hap gras kauwend.

“Hallo, mag ik u misschien wat vragen?” vroeg ik op een ernstige toon terwijl ik haar op haar schouder tikte. Verbaasd draaide ze zich om, ze leek nog verbaasder toen ze zag dat ik het was. “Maar natuurlijk, waarom zou jij dat niet mogen?” was haar reactie, ze fronste haar wenkbrauwen, iets wat ze altijd deed als ze achterdochtig werd naar mijn acties. “Heeft u enig idee waar mevrouw van Melis is? Ik had met haar afgesproken op deze plek, alleen ze is er nog niet?” ik moest moeite doen om mijn toon ernstig te houden en niet in de lach te schieten. Dit lukte me aardig maar ik wist zeker dat mijn twinkelende ogen me zouden verraden, ik was dan ook als een open boek voor haar maar toch. Ze glimlachte en kuste me op mijn wang, “Dankje Siem.” zei ze zachtjes voordat ze weer een stap naar achteren deed. Ik voelde een rode blos vanuit mijn nek opkomen en hoopte dat zei bij het licht van de lantaarn dit niet zou zien. Ik hield snel de auto deur voor haar open zodat ze in kon stappen en ik uit haar gezichtsbeeld kon verdwijnen voor enkele tellen, zodat ik mezelf even tot de orde kon roepen.

“Je bent een idioot. Nee, een loser.” praatte ik zachtjes tegen mijn spiegelbeeld terwijl ik mijn tanden stond te poetsen. Ik had een geweldige avond gehad met Mieke en de rest van het team maar zij had de hoofdrol in mijn gedachten gespeeld. Welke volwassen vent liet zich nou de kop gek maken door een jong meisje, ze was nog niet eens 18, godsamme. Plus ze was verboden terrein, ze was zo goed als de kleindochter van de baas. Althans zo zag hij haar en zij hem, daar moest ik niet tussen komen want dat was als water op hete olie gooien. Hoe kon dit gebeuren na al die jaren, ik kende haar immers al vanaf dat ze nog in de buik van haar moeder zat. Ik had haar op zien groeien van klein meiske tot een ontwikkelde jonge vrouw. “Je bent een idioot uh loser…” mompelde ik nog eens naar mezelf…

LoveBodin

Re: [Ver]Simon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:35

Oeh! Leuk :D
Heb eigenlijk geen tips.
Het is een leuk onderwerp

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:38

Goed onderwerp!
Mijn boek staat ook gedeeltelijk op bokt, ze gaat binnenkort naar de uitgeverij.
Kan eigenlijk weinig "kritiek" verzinnen.
Ik schrijf wel altijd cijfers voluit.

Mocht je het leuk vinden: [JH] "Felica" mijn fictieboek. (tips?)

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 08:34

Dank jullie wel voor de leuke reacties. Ik ben van plan om dit ook verder te gaan schrijven.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:44

Is cijfers niet tot tien vol uit en vanaf dan in cijfers?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:56

Ik schrijf ze altijd voluit. Lees maar eens in een gedrukt boek, dan zal alles gewoon uitgeschreven zijn. ;)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:38

JoopC schreef:
Ik schrijf ze altijd voluit. Lees maar eens in een gedrukt boek, dan zal alles gewoon uitgeschreven zijn. ;)

Aha! Ik heb het even opgezocht :)
Maar dat klopt inderdaad. Die regel die ik noemde is alleen voor zakelijke teksten. Weer wad geleerd! Was ook tot 20 voluit