Deze tekening komt voort uit een schoolopdracht, voor het vak concept. Bij dit vak is het vooral van belang dat je een idee kunt bedenken en dit idee over kunt brengen in je tekening (het concept dus). Om die reden wordt er bij dit vak dan ook minder van je verlangd om het tot in de puntjes uit te werken (mag wel natuurlijk, maar daar is meestal de deadline niet naar).
Ik vond het dus ook vooral belangrijk om de setting en de sfeer goed te krijgen. Omdat ik het zelf altijd heel interessant vind om te zien hoe een werk tot stand komt, heb ik voor wie dat ook leuk vindt een kleine WIP gemaakt. Van het eerste globale idee, tot de definitieve uitwerking. (uiteraard mag je ook gewoon doorscrollen naar de laatste afbeelding
)Ik begin vrijwel altijd eerst gewoon met pen en papier. Allereerste thumbnail/gedachte. Dit is overigens niet het enige idee wat ik had bij deze opdracht, maar ik beperk me even tot de schetsen van dit idee! Het ziet er nog niet uit, maar daar gaat het ook niet om bij dit soort schetsen

Eerste sfeerschets in photoshop. Echt nog heel ruw, maar ik was vooral benieuwd of de kleuren die ik in mijn hoofd had ook een beetje klopten in het echt.

Even een wat grotere sprong, zat eerst nog op een wat ander spoor, maar die tussenstap heb ik helaas niet opgeslagen.
De lucht wat dramatischer aangezet dan in de schets, en flink geëxperimenteerd met de boom en de rots.

En dan het eindresultaat:

Het origineel is overigens 2000x7000 px.
Ik vind het erg belangrijk om in mijn werk een bepaalde sfeer neer te zetten. Om een gevoel op te wekken. Meestal is het wat dramatisch aangezet, en ik heb het idee dat dat in dit werk ook wel weer gebeurd is
Ik ben heel benieuwd wat jullie over dit werk denken, wat voor gevoel het oproept. Dit is voor mijn gevoel wel echt de richting die ik op wil met mijn illustraties. Maar dan is het natuurlijk wel handig als het werk overkomt zoals ik het in mijn hoofd heb
Dus brand los aub! 
ik teken liever 1000 boomblaadjes
Heb ook lang lopen dubben hoe ik het wilde hebben, had m eerst in wat fellere kleuren, toen juist weer wat 'doorzichtiger' maar bleef ontevreden. Zoals ik het nu heb gedaan was imo de beste oplossing uit de dingen die ik geprobeerd heb. Maar ik begrijp wat jullie bedoelen
), vind ik het tweede plaatje veel dramatischer vanuit het perspectief "de wereld is prachtig, alles is mooi...maar het laat mij in de steek (brekend jong boompje)".....in de tweede setting is het 'vallen' eigenlijk wel te 'verwachten' als je begrijpt wat ik bedoel?