[FOTO] Telgang en Tölt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Telgang en Tölt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:24

:wave:

Vorige week ben ik bij iemand geweest die ik nog ken van de manege. Momenteel traint zij IJslanders en ze heeft ook een eigen. Ik wilde al een tijdje foto's komen maken en vorige zaterdagmiddag was het licht werkelijk prachtig en hebben we op 't laatste moment nog afgesproken. Eerst een aantal 'gewone' foto's en op het laatst ook nog wat silhouetten gemaakt. Het idee van een silhouet van de prachtige gangen van deze dieren wilde ik heel graag vastleggen. Op het laatste moment (de zon was net onder) hebben we nog foto's gemaakt. Een vriendin van haar was ook mee, die reed een vijfganger (de telganger in dit geval) en zijzelf reed de tölt. Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van deze foto's vinden! Wat zouden jullie veranderen, volgende keer anders doen en vind je het idee zelf geslaagd?

Tölt:
Afbeelding

Telgang:
Afbeelding
Deze foto heb ik bij de benen wat opgelicht omdat ze helaas wat lager langs de dijk ging. Deze gang gaat zo snel dat bijsturen op het laatste moment niet echt meer een optie was. Wat vinden jullie er zo van?

Lief zijn hoeft niet, eerlijk zijn wel.

Nightingale

Re: [FOTO] Telgang en Tölt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:29

Die van de tölt vind ik héél gaaf, de energie die daar vanaf spat! +:)+
De tweede vind ik wat minder, mede door de hoek waaruit je geschoten hebt (wat je zelf ook al aangaf) en omdat ik de houding van de ruiter niet zo mooi vind op dat moment.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:43

De eerste is echt +:)+ Supertof! De tweede mist dat effect net een beetje, maar het is nog steeds een goede foto. Misschien nog een keer proberen op een later moment?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:44

Bedankt voor de reacties! Ik ga zeker nog een keer, ze hebben daar ook IJslander veulentjes staan die in de winter natuurlijk fluffige bolletjes gaan worden... Ga dan zeker proberen het telgang silhouet opnieuw te doen. Bedankt! :)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:45

Ik vind ze echt super! Nummer 1 is inderdaad echt fantastisch, maar ook de tweede vind ik eigelijk, met wat langer kijken, misschien nog wel gaver. Dat beetje licht op de onderbenen laat je twee keer kijken. Supergaaf!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:56

Die eerste is heel gaaf, die tweede kijkt niet helemaal lekker. De verhoudingen lijken niet de kloppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:16

Bedankt voor de reacties! :D

De verhoudingen ben ik met je eens, was me nog niet eerder opgevallen. Als je er lange tijd naar kijkt vind ik ze weer wel kloppen, maar met een snelle blik kan het inderdaad wel opvallen! :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:32

IJsje! <3

De eerste vind ik de mooiste.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:33

Die eerste is mooi gedaan, precies het jusite moment te pakken en inderdaad: mooie lucht ervoor! Wat je een volgende keer zou kunnen doen is kijken of je een standpunt kan vinden waar je zo veel mogelijk 'been' tegen de lucht heb staan. Ook bij de eerste foto valt nog een deel van het onderbeen weg in het gras, ik denk dat de foto nog sterker kan worden als je zoveel mogelijk het hele been kunt zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:39

Bedankt voor je reactie! Ik snap wat je bedoelt en ben het ook absoluut met je eens! Enkel leende deze omgeving zich daar niet voor. Bij het maken van deze foto lag ik op mijn buik jn het (natte) weiland ernaast en is dit eruit gekomen. Zeker wel een tip om de volgende keer rekening mee te houden qua omgeving, bedankt! :)

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:14

Gave foto's! Ik vind ze allebei heel erg leuk, vind het alleen jammer dat je die ene ballenboot bij de töltfoto zo goed ziet, maar dat is m**renne*ken want ik vind het gewoon super platen :) (En stiekem ben ik wel benieuwd welke paarden dit zijn, of ik ze ken of niet.. O:) )

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:57

Wat grappig zeg, dat Christiane hetzelfde idee had! Prachtige foto...

Lente, je hebt een pb! Bedankt voor jullie reacties! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:16

Nightingale schreef:
Die van de tölt vind ik héél gaaf, de energie die daar vanaf spat! +:)+
De tweede vind ik wat minder, mede door de hoek waaruit je geschoten hebt (wat je zelf ook al aangaf) en omdat ik de houding van de ruiter niet zo mooi vind op dat moment.

Dito hier, zelf maak ik bij silhouetten altijd het onderwerp wat extra zwart en de lucht wat lichter, want hier op het beeldscherm zie ik nog iets te veel detail maar dat is een smaakkwestie hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:17

Ik vind een silhouet daar vaak te hard van worden, dan zit er totaal geen diepte meer in. Daarom heb ik nog wat details laten zitten :) Bedankt voor je reactie!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:22

Dat is een smaakkwestie inderdaad en graag gedaan. :)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:20

Prachtig, je hebt de gangen goed vastgelegd. Juist door het silhouet vestig je de aandacht op de compostie, en dus de gangen! Mooi gedaan!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:59

Wauw foto 1, prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:15

Bedankt! :D

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:21

Mooie foto's, vooral de eerste! ;D Je hebt de gangen mooi vastgelegd, erg leuk!
Daarnaast zijn IJslanders ook gewoon ontzettend leuke pony's! ;D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:17

Wat een mooie beelden! Vind de 1e beter, die komt meer over en is duidelijker qua gang! :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:11

De eerste foto is werkelijkwaar prachtig!

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:12

Tolt is toch dat paard voor en achterbeen tegelijk naar voren zet dus linker voor en achter been bijvoorbeeld ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:28

Bedankt voor de super leuke reacties! :D

Tsp: de gang die jij bedoelt heet naar mijn weten telgang.

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:30