[ART][WIP]Sketchup stallen, hoe nu verder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

[ART][WIP]Sketchup stallen, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 22:42

Ik heb vanavond voor het eerst Google SketchUp ontdekt en heb met veel pijn en moeite iets in elkaar geknutseld. Maar snap er technisch gezien nog helemaal niets van. Hoe maak ik nu tralies voor de stallen, deuren enz...? Wil iemand het me in Jip en Janneke taal uitleggen. :o En er is iets helemaal mis met de middelste muur, daar kun je nog doorheen kijken net zoals bij de achterste muur. Als ik die achterste muur probeer in te kleuren kleur ik ook meteen de grond. Snap 't niet!

WIP 1:
Afbeelding

WIP 2:
Afbeelding

WIP 3:
Afbeelding

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 22:51

Ik doe iets fout, je kijkt weer door die achterste muur heen. :') :') :')

WIP 4:
Afbeelding

hannahaapje

Re: [ART][WIP]Sketchup stallen, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 23:20

Hoe maak ik nou een hek om de paddock heen? Sorry voor al die vragen hoor!

WIP 5:
Afbeelding

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:28

Beetje creatief denken :)) Als je bv. hek met vierkante palen wilt, vierkantje op de grond tekenen en die omhoog slepen. Dan met meetlint de plank erop en die doortrekken.

Teigetje008

Re: [ART][WIP]Sketchup stallen, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:34

het eerste is dat je alles wat je wilt "kleuren" goed apart moet hebben, dus soms moet je een extra potloodstreep trekken zodat er echt 2 vlakke ontstaan.

Kijk eens onder "bestand" en dan 3d warehouse -> hier vind je hele leuke voorkanten van stallen, hekken, paarden, trailers enz...je moet soms wel even in het engels of bv spaans of frans zoeken als je het woord weet (bv paard, horse, cheval).

Je kan dan bv een leuk hek (fence) uitzoeken, deze "importeren" en in je tekening plaatsen. Eerst zo neer zetten zoals je een hek wil en dan simpel: control + C en control + V (kopiëren en plakken). Op deze manier kan je je hele hek neerzetten. Let wel: als je de hoek omgaat en dus je hek anders gedraaid wil hebben: eerst weer 1 hek goed neerzetten en dan control c en control v en weer verder gaan met plakken.

en verder is het vooral spelen en proberen! Succes!