[TEK] Nachtbringer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

[TEK] Nachtbringer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 17:51

Een aardigheidje voor een vriendin, waar aan ik in eerste instantie niet eens serieus was begonnen (vandaar dat hij niet op het papier past, en het schetspapier opzich :+). Maar ze wilde graag dat ik hem afmaakte, dus heb ik dat maar even gedaan en hem aan haar gegeven.

Hij is niet meer in mijn bezit, maar ach, tips zijn altijd welkom!

Beginnetje, en close up van het oog.
Afbeelding

Afbeelding

In een lijstje, anders zag hij er wel heel zielig uit op het schets A4tje :(:)
Afbeelding

Duke

Re: [TEK] Nachtbringer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:57

De ogen zijn waaaaaanzinnig! Daarom vind ik het jammer dat het haar wat streperig en snel neergezet is. Maar wel een typisch werkje van jouw hand. ;)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 17:58

Dankje! Klopt helemaal hoor. Naast de streperige haren zijn ook de mond en de neus ook heel slordig afgewerkt. Helaas heb het zwart-witte gedeelte in enkel een uurtje afgemaakt. En dat ehm.. valt er aan te zien. :o

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:02

Vind het ook jammer dat haar (voor ons) rechteroog niet echt rond is. :)
Verder hele mooie tekening!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:24

Zo jij gaat vooruit zeg! Dit is een van je betere werken denk ik. Heel mooie ogen en gigantisch pakkende uitdrukking. Het haar is streperig? Past juist goed bij de onrealistische ogen en maakt het 'enger'. En ok de ene iris is niet rond, maar dat was me nog niet eens opgevallen. Mensen kunnen vaak zo muggenziften over kleine dingen, terwijl ik juist vind dat die onvolmaaktheden meerwaarde geven aan een schilderij. Zeker als je onrealistische portretten tekent :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:34

marjoke schreef:
Zo jij gaat vooruit zeg! Dit is een van je betere werken denk ik. Heel mooie ogen en gigantisch pakkende uitdrukking. Het haar is streperig? Past juist goed bij de onrealistische ogen en maakt het 'enger'. En ok de ene iris is niet rond, maar dat was me nog niet eens opgevallen. Mensen kunnen vaak zo muggenziften over kleine dingen, terwijl ik juist vind dat die onvolmaaktheden meerwaarde geven aan een schilderij. Zeker als je onrealistische portretten tekent :)

Zou toch wel beide irissen gelijk willen zien, bij dit spooky portret beide als de wat geblokte iris rechts was heel gaaf geweest.

Verder heel mooi en vind de ogen super Red_Savage met de perfecte lijst erbij.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 18:37

Dankjullie :j
De scheve iris is inderdaad een lelijk puntje. Heel jammer dat ik de tekening zelf niet meer aan kan passen. Maar ik denk dat wanneer ik weer ga tekenen het weer iets in deze stijl wordt, dus dat is alleen maar goed om op te letten.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:10

Was mij niet eens opgevallen van die iris. Nu je het zegt, zie je dat. Maar ik had mij er niet aan gestoord.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:39

de ogen zien er leuk uit, maar stoor me aan het feit dat de mond en neus totaal niet kloppen van anatomie, afstand van elkaar en vorm

Misschien iets om op te letten volgende keer?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 15:02

Dat is het sowieso. :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:31

Red_Savage schreef:
Dankjullie :j
De scheve iris is inderdaad een lelijk puntje. Heel jammer dat ik de tekening zelf niet meer aan kan passen. Maar ik denk dat wanneer ik weer ga tekenen het weer iets in deze stijl wordt, dus dat is alleen maar goed om op te letten.

Vind het juist niet lelijk, beide zo getekend was gaaf geweest denk ik. :)