[FOTO] Mijn fotografie.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Marleenloveu

[FOTO] Mijn fotografie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 12:25

Hoi! :)
Door de jaren heen is mijn liefde voor fotografie gegroeid. Ik vind het leuk om de natuur en de dieren er omheen te fotograferen.
Ik ben nog maar dertien jaar en zie het dus nog niet als beroep en daarom heb ik geen professionele camera.
Op school heb ik niet geweldige cijfers gekregen voor een fotografie opdracht (wel voldoendes) maar ik fotografeer niet op commando, ik fotografeer wanneer ik iets moois zie dat in mijn beeld van mooie foto's past.
In (2010?) kreeg ik mijn eerste eigen camera, eentje waarmee ik onderwater kon en dus boven water niet geweldige foto's maakte (op uitzonderingen na).
In 2012 heb ik een nieuwe camera gekregen, een Canon met 14x zoom. Ik ben er natuurlijk superblij mee :)
En om het allemaal nog beter te maken heb ik een nieuwe mobiel met 5mp!
Ik weet natuurlijk dat deze foto's niet de besten zijn maar zelf ben ik er wel aardig trots op. :D

Hier even wat foto's waar ik zelf eigenlijk wel heel blij mee ben en even met jullie wil delen.
Commentaar en tips hoor ik graag!

2009. Met de camera van mijn ouders (in de dierentuin).
Afbeelding
Afbeelding

2010.
Afbeelding

2011. Erg jammer van de draden. (Ik weet dat dit bewerkt kan worden)
Afbeelding

Afbeelding

2012. Met mobiel.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 29-10-12 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

LibertyHorse

Re: [FOTO] Mijn fotografie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:15

Ik ben geen kenner, maar uit reacties uit andere topics heb ik geleerd dat de foto's tamelijk saai zijn omdat het onderwerp altijd in het midden staan.
Je kunt ze interessanter maken door met licht te spelen en vanuit andere hoeken de foto's te nemen.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 16:09

Bedankt voor de tip :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:41

Dat geldt vaak inderdaad, en bij foto 4 zie je dat wel. Maar bij alle andere foto's vind ik dat advies nu juist niet zo van toepassing, omdat het onderwerp meer ruimte in beslag neemt. Waar het om gaat is de regel van derden (even googlen), maar bij alle foto's (behalve 4) komt dat best mooi uit, omdat er meerdere dieren op staan, de drinkbak en en hangsels de foto 'opbreken', omdat de roos niet helemaal recht is, of omdat er nog een paddenstoel op staat.

De laatste foto vind ik overigens het meest sprekend, met name door de opvallendere kleuren. De roos vind ik ook niet onaardig, al is het jammer dat het takje links wegvalt, probeer daarop te letten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:29

Ik zou wat meer letten op hoe je de foto's neemt. Bij sommige valt namelijk het onderwerp buiten de foto of is de horizon scheef. Daarnaast zijn bij een aantal de kleuren heel grauw en zijn ze onscherp, wat ik persoonlijk niet mooi vindt. Gewoon lekker door oefenen, je komt er vanzelf! :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:42

F1 Scherpte ligt verkeerd, niet op de dieren maar op de bult zand...
F2 Ik mis wat scherpte en contrast, verder wel mooi.
F3 Een beetje saai, bloem staat wat centraal.
F4 Leuk kiekje, meer niet. Uitsnede vind ik niet mooi, teveel scherpte diepte, paard staat centraal, weinig scherpte/contrast, de draden storen..
F5 Ik snap je idee, maar het is helaas mislukt, de aandacht wordt te snel naar het paard getrokken, en te weinig naar het gras.
F6 Prima foto, zeker voor een mobiel. :)

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 16:29

Bedankt, daar heb ik echt wat aan :j

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 20:50

DaniBanani schreef:
Dat geldt vaak inderdaad, en bij foto 4 zie je dat wel. Maar bij alle andere foto's vind ik dat advies nu juist niet zo van toepassing, omdat het onderwerp meer ruimte in beslag neemt. Waar het om gaat is de regel van derden (even googlen), maar bij alle foto's (behalve 4) komt dat best mooi uit, omdat er meerdere dieren op staan, de drinkbak en en hangsels de foto 'opbreken', omdat de roos niet helemaal recht is, of omdat er nog een paddenstoel op staat.

De laatste foto vind ik overigens het meest sprekend, met name door de opvallendere kleuren. De roos vind ik ook niet onaardig, al is het jammer dat het takje links wegvalt, probeer daarop te letten :)

Dankjewel, ben zelf ook erg blij met de laatste foto en de roos :)