[SCH] Vrouwelijk model

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

[SCH] Vrouwelijk model

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 21:11

Het is iets totaal anders dan anders, de eerste keer dat ik iets dergelijks maak en ik weet helemaal niet of ik hier tevreden over ben.
Het is expres zo leeg en 'niet af', omdat ik daar tegenwoordig wel fan van ben. Maar misschien maakt dat het juist heel saai en te eenvoudig? Ook de achtergrond is niet wat hij had moeten zijn en haar bovenbeen is te lang, maar dat laatste maakt me weinig uit.
Het is overigens wel aan te raden om de grote versie te bekijken, want op de kleine staat bijna niets.. In real life staat er naar mijn idee ook veel meer kleur op en dat is levendiger, maar ik kreeg het niet beter op foto.

Aquarel
60 x 40 cm

Afbeelding

Grote versie:
http://img818.imageshack.us/img818/4731/img6127p.jpg
Laatst bijgewerkt door marjoke op 28-10-12 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [SCH] Vrouwelijk model

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:14

ik vind hem wel gaaf! ik mis alleen de vrouwelijke vormen in haar onderlichaam, dus de volle kont en dijen. nu lijkt het niet helemaal in verhouding. maar ik vind hem wel heel mooi, gave stijl!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 21:15

Dat moet ik er misschien nog even bij vermelden inderdaad. Haar volle kont staat er links wel op, alleen rechts is die suggestief. Misschien te onduidelijk dan.. Bedankt voor je reactie! :)

Edit: Ik ben daar bij haar benen inderdaad toch wel in mislukt. Aach verhoudingen zijn nooit mijn sterkste kant geweest. Om de een of andere reden vind ik dat nooit echt belangrijk, maar hier had het misschien wel mooier geweest ja.
Laatst bijgewerkt door marjoke op 28-10-12 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:17

Ik vind het mooi, wat mysterieus :)

Maar ik heb het idee dat de verhoudingen wat vreemd zijn; schaamhaar zit wel erg laag (of been te hoog) en omdat het wel echt vrij grote borsten zijn, mis ik de vrouwelijk vormen; heupen en iets meer buik.

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:17

Mocht je zoiets nogmaals proberen, met meer borst en meer bil, dan mag hij zo bij mij aan de muur. Schitterend!

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:20

Ik vind hem heel erg mooi!
Dat alles niet helemaal op zijn plek zit vind ik juist iets toevoegen aan dit schilderij, toch had ik het iets mooier gevonden als de benen wat voller waren geweest, vooral omdat bovenaan (hoofd tm borsten) de verhoudingen wel realistischer zijn.
De achtergrond vind ik helemaal geweldig. Was het de bedoeling om de vrouw rechts in spiegelbeeld terug te brengen?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:22

ik vind hem prachtig, had idd wat voller gekunt wat borst/bil betreft en ik vind dr benen erg mager uitzien. maar neemt niet weg dat ik t toch erg mooi vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:35

maar aan de andere kant maakt dat hem wel heel gaaf! aan de rest van de vrouw zou ik niks doen, alleen dat been iets dikker, voor de rest is ie wel heel gaaf dat hij niet helemaal klopt...

ik vind hem écht heel mooi! zoiets zou ik zo in mijn kamer hangen! :)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 13:18

miek140, dat was niet de bedoeling nee. Ik zie ook niet helemaal waar je dat ziet? En is dat iets positief of niet? :D

Ik had zulke reacties eigenlijk echt niet verwacht. Ik ga aan deze niets meer veranderen. Als ik zeg da hij af is, is hij af en ga ik er niet meer aan prutsen. Maar na deze reacties ben ik wel zeker dat jullie meer van dit gaan zien! Ik heb er al zin in :D

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:20

Wat gááf! Prachtige kleuren! Kan je zoiets ook met de vorm van een paard? Dan mag hij bij mij zo aan de muur :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:37

nou dan mag je er wel twee maken haha :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:43

Ik vind hem super! Dat het wat uit verhouding is stoort totaal niet en past juist wel in dit plaatje doordat de dame er vaag op staat.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:48

Ontzettend gaaf, dit is wel mijn ding. :j
Ben benieuwd!

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:00

Afbeelding

Nou daar :+
Hoofd
Bovenlichaam
Billen/bovenbenen

:)

Ik ben erg benieuwd om meer van deze stijl te zien!
(Doe je ook commissies?)

edit: door de zwarte circels wordt het niet duidelijker, dus kijk nog maar even terug naar boven naar het origineel :)
edit2: Dat is zeker positief! Ik vind het prachtig!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:13

Wauw, super! Echt heel apart en het spreekt me ontzettend aan. Ik vind het juist helemaal niet te leeg of on af. Dit brengt het werk juist in harmonie, omdat de 'spetters' een heel sterk karakter hebben.
De kleuren maken het heel zacht, en echt vrouwelijk. Daarom mis ik ook niet meer vrouwelijke vormen. :)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 12:14

Bedankt voor de reacties :) Ik doe dit ook met paarden ja. Maar die zijn nog wel gedetailleerder en mogen nog abstracter vind ik. Andalusiër uit mijn onderschrift is daar een voorbeeld van :)

Miek140: Ok ik zie het denk ik. Was niet de bedoeling, maar nu je het zegt lijkt het wel leuk ja :) Wat bedoel je met commissies?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:18

Hij spreekt mij ontzettend aan, prachtig mysterieus en toch duidelijk wat je neer wilde zetten. Kan enkel zeggen HEEL goed gedaan zou hem zo ophangen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:20

Jaaa totally love it ! <3
Dit zou ik ook zo in m'n woonkamer hangen :j

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:23

Wat stijl en kleur betreft vind ik hem zeer aansprekend! Wel zou het voor mij nog net even dat beetje extra krijgen wanneer de verhoudingen meer spot on zijn. OF je moet natuurlijk nog een stap abstracter gaan, dat verhoudingen er helemaal niet meer toe doen. Nu hangt het er voor mijn gevoel net een beetje teveel tussenin. En dat vind ik jammer want je hebt qua sfeer en stijl absoluut iets heel tofs te pakken! :j

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:24

Ik vind het erg mooi.
En je Andalusiër ook!!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:51

Ik vind hem ook prachtig! Alleen het lange, smalle bovenbeen stoort een beetje. Ook die andalusiër, wauw!
Ik hou ontzettend van je stijl :j