[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16621
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:54


Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:00

Wat een gaaf project Iriscope! Echt heel gaaf, ik ben benieuwd naar het eindresultaat (maar dat zal nog wel even duren natuurlijk met zo'n groot project :D )

Ik vind breien en haken even leuk O:) Soms doe ik het één wat meer dan de ander, als ik even wat fanatieker bezig ben met een bepaald project, maar verder hou ik gewoon heel erg van de variatie en de verschillende mogelijkheden.
Ik brei wel altijd met circular needles trouwens, rechte breinaalden kan ik namelijk echt niet mee overweg. :Y)

Ik kocht vaak breinaalden via Amazon prime (gratis verzenden), maar dat hebben ze niet in NL geloof ik?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26688
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:00

Das inderdaad minder leuk...

Marktplaats misschien iets?

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:02

Ik bestel altijd bij hobbydoos. Op maandag met het gratis patroon. Dan doe ik meteen het juiste garen erbij en dan heb ik ook geen verzendkosten.

Je kunt nooit teveel garen en projectjes hebben O:)

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:56

assie schreef:
Je kunt nooit teveel garen en projectjes hebben O:)


Daar denkt mijn man heeeeeeel anders over hahahaha

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:54

Die Elza is ook gaaf zeg!

Ik ga best goed met mn deken, zal wel even updaten als ik de kans krijg later :)

Ik heb ook altijd veel projecten tegelijk trouwens, hou van afwisseling!

Afbeelding

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:05

Dit is een foto van afgelopen weekend. Lastig om het goed op de foto te zetten want de ronde naalden zijn maar 80cm en het kleed wordt ong 1.60 breed. Het gaat vlotter dan ik had gedacht, dat wel!


Afbeelding

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:18

Mag ik mij ook melden! Vandaag begonnen samen met mijn moeder.
Lekker simpel een sjaal. Dat is ook het enige wat ik kan maken hahaha
Afbeelding

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18045
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:24

Als je een sjaal kan breien, kan je een trui breien ;). Maar welkom en veel plezier! Welke van de twee is van jou, de kleurtjes of de grijze? (neem aan dat de andere van je moeder is, tenminste)

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:26

Wat een leuk kleurtje die voorste.

Veel breiplezier :)

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:08

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door marlonFloris op 17-09-16 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:10

Ja mijn moeder heeft de leger groene en ik de 3 kleurige.
Nou wie weet ooit een trui :)

Wol komt overigens van de action, is in de actie.
Hoeveel meter heb je gemiddelt nodig voor een sjaal? Heb 3 bollen van 45 meter maar daar ga ik vgm nooit mee uitkomen.

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:21

Ligt een beetje aan de steek, de dikte van de naald en de dikte van de draad.
En dan ligt het er ook aan hoe breed je de sjaal maakt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18045
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:53

Hoeveel je nodig hebt hangt van te veel factoren af om zo te zeggen. Dikte wol, dikte pennen, soort steek, lengte op een bol..... Staat er op het patroon niet iets aangegeven hoeveel je nodig hebt?

Ik heb van de week eindelijk mijn trui afgemaakt. 30 April al uitgehaald om langer te maken, nu eindelijk klaar :o. Zomers brei ik niet veel blijkbaar, sinds ik geen werk meer heb (ik was voornamelijk op mijn werk aan het breien).

Nu zin in een volgend project, heb nog genoeg liggen, maar zag dat mijn meest favoriete garen uit het assortiment gaat. Het is nu nog vrij goed te verkrijgen, maar over een tijdje waarschijnlijk niet meer..... Het is alleen prijzig garen (het is ook Merino wol). Kwam ik op Ebay een zak met 10 bollen tegen voor 36,50, dat is de helft van de normale prijs. Goed gekeken, ook naar verzendkosten want het komt uit Duitsland. Verzendkosten naar Nederland 5,95. Ik vond het wat opmerkelijk, maar heb het echt nagekeken en nog op zo'n link geklikt om het na te rekenen.
Maak ik speciaal daarvoor een account aan, klik ik op kopen, staat er ineens 22,50 verzendkosten!!! _-:( Gezien mijn financiele situatie word het hem dus toch maar niet :\

Ik denk trouwens dat ik deze trui ga maken: http://www.ravelry.com/patterns/library/stonewall-3
Of deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/nutmeg-ginger
(hopelijk kunnen jullie ze zien, weet niet of je per sé een ravelry account moet hebben.....)

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:57

Oe leuk. Die eerste ziet er wel lastig uit met al die puntjes

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18045
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:42

Ik heb het patroon zelf nog niet bekeken, maar vermoed dat die puntjes redelijk meevallen. Grote kans dat het gewoon een enkel averechtse steek is, dan is het enige lastige er aan dat je goed moet tellen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18045
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:59

Ik heb toch op 'kopen' geklikt :x O:)
Ik kan het niet uitstaan dat mijn favorieten garen er uit gaat en dacht dat hij nog redelijk te verkrijgen was. Ja, als je een bolletje of 5, 6 nodig hebt. Niet genoeg meer voor een trui.....
Dus bij ebay de Plum kleur gekocht, maar dat bleek dezelfde verkoper te zijn als die de set van 10 bollen aanbood met later ineens zo'n raar bedrag aan verzendkosten. Aangezien de verzendkosten bij de Plum gewoon 5,95 waren, heb ik de gok maar gewaagd. Verzendkosten: 5,95. Blij dat ik toch gegokt heb! *\o/*

Patroon ook gekocht, de puntjes vallen inderdaad mee. Is gewoon een enkele averechtse streek, zoals ik al dacht. En aangezien ik nu twee kleuren garen heb, kan ik beide truien gaan breien :))

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:00

Foto is een beetje donker maarre... hij is af *\o/* en goedgekeurd door de kat :+
Afbeelding
Hij viel wat groter uit dan verwacht maar gelukkig was het een heerlijk garen om mee te breien. Alpaca van drops.

Op naar het volgende project.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18045
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:28

Wauw, wat een mooi ding!

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:54

Bump! :D

Zou iemand mij misschien advies kunnen geven? Ik wil een trui breien met een wol van naalddikte 7. Hij moet een wijde hals krijgen met kleine rolkraag en raglanmouwen, en verder getailleerd.

Ik dacht eraan hem van boven naar beneden te breien op rondbreinaalden, maar dit heb ik nog nooit gedaan. Kan iemand mij uitleggen hoe raglanmouwen 'werken', of heeft iemand een patroon die begint met wijde hals + raglanmouwen? Als ik eenmaal bij de oksels ben lukt het verder wel :P

En hoe maak je een kleine omkrullende kraag? Moet je die er los op zetten of is het gewoon een kwestie van recht breien?

Je merkt dat ik normaal gesproken niet met patronen werk. Dat komt omdat ik in geen enkel patroon pas, zodat ik ze toch steeds moet aanpassen.

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:52

Ik ben niet zo handig met top down breien, ik brei ze altijd van onder naar boven en ben nog net dapper genoeg geweest om het andersom te doen :')

Grappig dat jij hem bumpt hier, dat wilde ik ook net doen!

Ik heb een baby dekentje voor een vriendin gebreit die ik even wilde tonen;

Afbeelding

Afbeelding

Verder ben ik bezig met een toffe trui voor mezelf, met hema tweed wol, blauw en bordeaux rood, die is wat verder dan op de foto maar dit is het idee;

Afbeelding

Ik heb geweldige wol gescoord, maar kan niet bedenken wat ik ermee zal doen, zal later daar even een foto van posten.

Oh ja, de Tayor deken is ook nog een WIP, daar ben ik op t moment elke dag wel even mee bezig :)

Wat hebben de dames hier zoal gebreid de laatste tijd?

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:41

Deze heb ik laatst gekocht <3 Het is 100% acryl maar zooo zacht.
In de winkel hing een gehaakt voorbeeld van een sjaal, maar ik wil er iets anders mee denk ik.
Ik weet alleen niet of ik de kleuren echt geschikt vind voor een trui ofzo, of dat ik het gewoon bij een omslagsjaal oid moet houden. Iemand een idee?

Afbeelding

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:52

Sokken! Een trui kan ook leuk zijn, maar het moet wel bij je passen :)

Ik heb een geschikt patroon gevonden, maar... ik snap het niet. Ik begrijp de afkortingen niet. Kan iemand helpen?
http://pinkbrutus.com/eyelet-yoke-sweater/


round 7, increase: * [k4, M1] once [k3, M1] thirteen times* repeat this increase pattern once more (114 sts)

rounds 8, 10, 12, & 13: knit

rounds 9 & 11: *k2 tog, yo repeat from * to end (switch to 24” US 10 needles on round 9 & continue with them for the remainder of the sweater)

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:12

K-nit (brei recht)
K2 tog (brei 2 recht samen)
M-ake one (een meerderen)
Y-arn O-ver (omslag)

Helpt dit? Leuk patroon trouwens!

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:30

Jazeker helpt dat! Thanks! :D