[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 10:35

Mooie sprekende kleur. Ik word sowieso altijd erg hebberig als ik die leuke kleurtjes in de wolwinkel zie liggen, maar gezien de prijzen daar wordt het toch meestal iets van de Wibra, Zeeman of Action :)

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 10:52

Haha, herkenbaar. Alleen ga ik toch liever voor iets betere kwaliteit garen. Zeker met kleding, anders gaat het zo snel pluizen en pillen en dat vind ik zonde.

Moet zeggen dat dit garen overigens hartstikke goedkoop is. Voor de hele dubbelgebreide deken (7 bollen) ben ik straks 16 euro kwijt. Dat vind ik prima te doen.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 10:56

Dat is idd een nette prijs. Het scheelt ook veel of je alleen een Acryl garen hebt of dat er ook wol in zit.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:03

Ja inderdaad. Nu voor babydeken bewust voor een makkelijk wasbaar garen gegaan en doordat het dubbelgebreid is, is het toch warm en een beetje zwaar.

Als ik voor mezelf brei, dan het liefst met alpaca of merinowol <3 .
Laatst was ik met een vriendin op de handwerkbeurs, echt zoveel heerlijke fijne wolletjes in handen gehad in de meest toffe kleuren <3 . Maar we hebben ons allebei heel keurig beheerst.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:45

Een bol moet ook net passen bij hetgeen je wilt breien/haken, met een druk patroon heb ik liefst gewone enkelgekleurd garen. Die gekleurde 'cakes' geven vaak alleen brede strepen en dat past weer beter bij een simpel patroon. Maar je hebt er wel hele mooi kleuren van :)
Afbeelding

Dit vind ik wel een hele mooie trui mét patroon ook qua kleur en er is handig gebruikt gemaakt van de kleurovergang met dat horizontale steekje

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:18

Mijn top-down gehaakte trui is ook af... hij is wel een beetje simpel na die hierboven :)

Afbeelding

Afbeelding

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 09:59

Maar wel leuk!

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:14

Dank je :)
Hij draagt wat 'stug', maar het iig een trui met weinig gaten waar koude lucht door komt :) Wel wat anders dan het blauwe vest wat ik eerder heb gebreid; dat is zo los dat als ik door de koude gang loop de wind er door waait :) Onder een jas is hij dan net weer te warm.
Dat ik iets wat ik sowieso een probleem vind met eigen breisels; je kunt het niet passen van te voren :D

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:59

Bij rondbreien wel hoor. Dat doe ik zodra ik de yoke bijv. af heb. En stug? Heb je het gewassen en hoe strak brei je?

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:57

Deze trui is gehaakt met allemaal vasten op de groene randen na en ik heb het met naald 5 gedaan terwijl 6 aangeraden wordt. Ik haak/brei van mezelf al erg los en ik wilde geen 'gaten' in het werk. De hals is wel met 6 gedaan en die is veel losser (maar ook meer 'gaten'). Hij is nog niet gewassen.
Zodra ik de hals af had en ging meerderen voor het ronde deel heb ik hem wel regelmatig gepast om te zien waar ik de armgaten moest maken en met het lijf verder te gaan.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 13:07

Toegift op de trui :D Ik heb nu nog één volle bol oker over en die ga ik maar terugbrengen.

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 17:59

Het wordt wel een verslaving hoor....

Alweer een trui af, gebreid dit keer, lekker ruim precies zoals de bedoeling was. En het leuke is hij is aan 2 kanten te dragen.
Dit is eigenlijk de achterkant, maar ik vind hem leuker/duidelijker als de eigenlijke voorkant.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wol is Zeeman Tweed 6x €2.49 naaldje 6 patroon en 4 boord.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 19:39

Leuk patroontje! En door het garen mooi rustig

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 20:17

Ja, door die kleine gekleurde spikkeltjes maakt het de kleur net interessant. Het was ook fijn materiaal om mee te breien.

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:23

Leuk!

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:30

Erg leuk en mooi gedaan. Je hebt mooi regelmatig gebreid. Altijd goed !

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:54

Dank je :o
Eigenlijk ben ik daar zelf ook verbaasd over, want ik zie tijdens het breien best wel lussen die langer zijn als andere steken. En je wilt niet weten hoe vaak ik 'achteruit' moest breien omdat ik het hoofd er weer eens niet bijhield :D

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:28

Ik ben weer met een nieuw breiproject begonnen en ga eens werken met verlopende kleuren (ombre) en heb gekozen voor deze kleur https://www.wibra.nl/assortiment/angore ... ren-groen/

Nu dacht ik in mijn onwetendheid dat al die bolletjes wel op dezelfde manier gewikkeld zouden zijn, zodat als ik met nieuwe bollen aan een pand begin ik altijd dezelfde kleuren krijg op ong. dezelfde hoogte (iig de boorden in dezelfde kleur). Helaas is niets minder waar. Van de 7 bollen die ik gekocht heb hebben er vijf een verschillende wikkelvolgorde en passen er 2 wel bij elkaar. Omdat ik met dubbele draad brei (wol is erg dun) heb ik dus eigenlijk 8 bollen nodig wil ik breien met dezelfde wikkeling (paars als startkleur) en natuurlijk ben ik al aan de boord begonnen voor het me opviel ;(

Hier de wolletjes bij elkaar

Afbeelding
De bovenste rechter 2 passen bij elkaar en de onderste midden en rechtse, hier ben ik nu mee bezig op de boord van voor- of achterpand te breien. De ene boven links lijkt op de juiste beginkleur maar daar blijkt helemaal geen roze in te zitten zoals je bij de bollen waar ik mee bezig ben wel kunt zien zitten.

Is dit altijd zo bij ombre-bollen ? Of moet ik gewoon nog meer bollen erbij kopen in de hoop de boel matchend te krijgen.
Of heeft iemand nog een handige andere oplossing voor me ??